Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.


Fú, azt sose gondoltam volna, hogy a XXI. század első évtizedének leggusztustalanabb futballjelensége pont Henry lesz. Hogy pont ő lesz Vacskamati után a második nagy, egyetemes, világméretű csaló.

A csodás pasi, Arsenal-legenda, Barcelona-libling Thierry, a flegma gólörömével és fantasztikus elfutásaival a franciautálók nem kis táborát is megnyerő csatár. Aki ráadásul majdnem olyan jól öltözik, mint Pep Guardiola.

Ha valaki véletlenül nem látta volna: a vb-pótselejtező visszavágóján a hős írek 1-0-ra vezettek Párizsban, miután otthon egy ultrapeches megpattanó góllal szintén eggyel kaptak ki a franciáktól. Aztán a százharmadik percben előreíveltek egy szabadrúgást az ír térfél közepéről, Henry az ötös bal szélén kézzel levette a földről felpattanó labdát, szintén kézzel igazított rajta egyet a levegőben, majd szépen betette középre, ahol Gallas a gólvonalról befejelte. Az már szinte mindegy is, hogy lesen volt. 1-1. Én nem vagyok egy eleven focilexikon, mint annyi barátom, úgyhogy ha valaki emlékszik arra, hogy ehhez hasonló égbekiáltó csalással jutott volna ki válogatott vébére, írja meg a kommentek közé, mert én nem vagyok mérvadó azzal, hogy hasonlóra sem emlékszem.

Még mindig nem nyugodtam meg, hogy a Gyűlöletes Világválogatott edzői posztjának toronymagas esélyese, Raymond Domenech és csapata így jutottak ki Dél-Afrikába. És főleg, hogy az írek így estek ki. A franciák a meccsen végig reménytelenül impotensek voltak, az íreknek a rendes játékidőben két tökéletes ziccerük is volt a továbbjutáshoz, elszúrták mindet, aztán jött Henry és Martin Hansson bíró.

"Remélem Platini holnap lenyilatkozza a L’Equipe-nek, hogy ő mindig mondta, nem kell ide videóbíró. Az legalább tökös húzás lenne." - írta Bede a Tumbleren. Ilyenkor fura arra gondolni, hogy technikailag régesrég meg tudnák valósítani, hogy a meccseken legalább az ilyen sorsdöntő helyzeteket visszanézzék, de a nemzetközi futballvezétrkar, úgy tűnik, időtlen időkig el tudja húzni az evidens lépés megtételét.

A dühöngés után az ember fogcsikorgatva, de kénytelen továbblépni, úgyhogy nézzük, milyen balfácánoknak lehet drukkolni a következő foci vébén.

A beteges különcködőknek ott lesz Észak-Korea, nyilván soha többé a Föld történetében nem lehet majd sztálinista válogatottnak szorítani. A konzervatív Kelet-Európa-imádóknak, akik minden vébén a környékbelieknek szorítanak, ott lesz a régióból legesélyesebb Szerbia, a törpesége miatt kedvelhető Szlovénia, amely az osztrákimádók logikus választása is, a legbátrabbaknak pedig Szlovákia. Afrikából egy balfácán sem jutott ki, úgyhogy a többi kontinensről marad az extrém reménytelen Új-Zéland és a karikalábúak kedvelőinek Honduras. Kihagytam valakit?

Update 1: Sapuh küldte kommentben az alanti videót, itt a les is látszik, meg a megunhatatlan kezezés utána.

 

Update 2: A görény legalább elismerte a kezezést, azzal a rokonszenves érveléssel körítva, hogy nem ő a bíró, sokra megyünk vele.

A bejegyzés trackback címe:

https://szily.blog.hu/api/trackback/id/tr801535679

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Videót a bírónak? 2009.11.19. 12:08:20

Hagyomány vs. modernitás? Azonos feltételek vs. üzleti modell? Emlékezetes mérkőzések vs. steril játék? A tegnapi Henry-féle kézrátételes rásegítés óta e három kérdés foglalkoztatja a világfutballt és - Szily Lászlóval az élen - a magyar blogszférát. H...

Trackback: Achtung, néger! 2009.11.19. 01:50:15

Hogy jön ahhoz egy néger? Fakad ki bizonyára sokakból, mikor Didier Drogba kapura lő Oliver Kahnnak, ha Thomas Sowunmi Adidas cipőt húz, vagy mikor egy szexfilmben a néger úgy megszúrja a fehér lányt, mint egykor még ükapja kezét a déli gyapot. Hát h...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Michael Collins 2009.11.19. 10:55:56

@Tightend: Szerintem az is fontos, hogy a szabályok betartásával! A Te megfogalmazásod elég gyenge morálisan! Asszem az amerikai fociban is van olyan, mint a rögbiben, hogy a pályán meg nem adott, észre nem vett szabálytalanságot komolyan büntetik.

vagabund 2009.11.19. 11:01:30

A bíró tévedése benne van a játékban. Nyilván tévedett, amikor les volt, és tévedett, mert nem látta a kezezést. De a bírónak azonnal döntenie kell, és így döntött. Ha nem lett volna kéz és visszafújja a gólt, akkor meg a franciak akarnék szétszedni.
Henry jó játékos és meghúzott egy ilyen szituációban egy ilyen vagány csínytevést. Belefér, az igazán jó játékosokban kell lenni vagányságnak, különben szétszednek a védők. Davor Suker pl. beleívott a német kapus vizébe a szögletnél, el se kérte, ez pofátlanság, és ki is billentette a kapust a mentálisan.
A foci fejben dől el.

Michael Collins 2009.11.19. 11:01:35

@juliocruz: Tényleg jó hogy kijutottak a csigazabálók a VB-re, remélem megint pont nélkül végzik a csoport mérkőzések után! A tavalyi 6 Nationon a gall kakas torkát elvágták az írek :)!

GARFIELD13 2009.11.19. 11:02:15

Estleg megkérdezhetnénk Abel Xawiert is, hogy mi a véleménye a kezezés-franciák-bíró hármasról.
Az egyiknek sikerül, a másiknak nem...

Az újságok legalább az alábbi főcímmel jelentek meg Franciaországban?
Thierry Henry kezében volt a továbbjutás...

1hurka 2009.11.19. 11:02:28

Mi ez a baromság itt emberek? A cikk író meg sok kommentelő nem ismeri a focit?

Akkor:
A fociban az a szabály hogy az van amit a bíró fúj. Ha 2 perc után lefújja a mecsset mer olyan kedve van, akkor ez van. Ha azt ítéli gól akkor az gól. Jó legközelebb lehet hogy nem fog mecsset vezetni, de ez van. Ez a mecss 1-1 lett mert ezt fújta a bíró!!! Ez van, ezek a foci szabályai ha nem tetszik ne nézz focit!!!
Mellesleg útálom a Francia válogatottat, rohadt mázlisták :(

Minarikede 2009.11.19. 11:03:38

Gól az amit a spori befúj. Meg az a les is, amit a partjelző beint. Oszt mi ebben a szenzációs. Ja, az az el nem múló örök angol fájdalom Maradona kezezése miatt...
Videó bírót futó órás sportágakban alkalmazni szerintem orbitális hülyeség.
Nincs annyi vitatható eset a fociban, ami indokolná az ilyen mértékű szabálymódosítást.

Float 2009.11.19. 11:05:35

Ha a kezezést azonnali fejbelövéssel büntetnék, az angol bajnokság igen gyorsan kiürülne. Ez van, kezezés előfordul, vétlenül, részben szándékosan/automatikusan, vagy szándékosan. Sőt olyanról is tudok, hogy ebben a sportban valakit szándékosan felrúgnak :) néha törnek a csontok is :(

Az, hogy most ez a kezes, ennyit ért, arról nem Henry tehet, hanem a bíró, a csapat, meg Domenech.

De hogy képes vagy legörényezni őt egy kezes miatt, miközben az egyik legnormálisabb ember a fociban, az bmeg rólad állít ki szegénységit. Elhiszem h az íreket láttad volna inkább a vb-n, de ezért görényezni suttyóság

Da Real Knee Grow 2009.11.19. 11:07:03

én szarok az egészre.
nem tudja valaki hol lehet budapesten McVities kekszet kapni?

Michael Collins 2009.11.19. 11:07:26

@Minarikede: A rögbi is futó órás, csak nagyon indokolt esetben állítják meg az órát, és 2*40 perces - tehát közel van a foci mecsek időtartamához. Mégis jól bevált rendszer a videóbíró. Persze nem az előreejtéseknél, hanem leginkább a nem egyértelmű céloknál! Ezt alkalmazzák a Heineken kupában is, ami a legynagyobb európai klubcsapatok tornája.

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.11.19. 11:08:12

@Circus: nem és nem! :P
figyu, az írek egyszerűen jók, a franciák malacosak, a foci meg iylen.
az elitligáktól és a hasonló elgondolásoktól csak óvnám a labdarúgást.

Lezuzius 2009.11.19. 11:11:59

@szily: miert nem csinalsz egy update3)-at, hogy nem volt les?

RockKéró 2009.11.19. 11:18:39

Gyerekek. A fociban pont ez a szép és ezért életszerű, mert lehet róla évekig beszélni. Ki beszélne ma az Angol - Argentín meccsről ha akkor Maradonna nem kezezi be a lasztit. Amúgy én sem kedvelem a csigaevőket, mert sz.r focit játszanak. Sztem franciao.-nak pont elég büntetés, h ezt a gyenge produkciót kell a vb-n is nézniük, még ha a döntőig is jutnak.

Mi legalább nem idegesítjük magunkat, a fos teljesítményünk miatt legalább hónapokig. :)

bolek 2009.11.19. 11:19:38

ölég görény, valóban! most néztem meg a videót a gólról, annyira tudatosan csinálta, hogy azonnal verést kellett volna kapnia. Henry GÖRÉNY, bizony, ennek biza semmi köze a mi szegénységi bizonyítványunkhoz.

Lezuzius 2009.11.19. 11:22:23

Remelem megnyerik a VB-t.
Az irek meg rugtak volna be ordito ziccereiket.

Circus 2009.11.19. 11:28:14

@gólhaj:

"az elitligáktól és a hasonló elgondolásoktól csak óvnám a labdarúgást"
öööö... izé...
Bajnokok Ligája? Európa Liga?
Mármint, ahogy most működnek...

Pont azért kellene, hogy mint pl a Debrecen, ne legyen már pofozógép, és a saját szintjén (és szerintem ez a fontos - a _saját szintjén_!!!) legyen bármiféle sikerélménye a zembereknek, szurkolóknak/játékosoknak. Lásd jéghoki - stabil I divíziósak vagyunk, sőt, már belenyaltunk az A csoportos fagyiba is, de még a Div I-ben végig tudjuk izgulni a bajnokságot, mert VAN MIÉRT!

Amúgy a VB is nagyjából egy elitliga, telerakva pár mázlistával, akik odakerültek - na, és itt értek egyet Szily-vel. Semmi bajom Új-Zéland-dal, de akkor már inkább az oroszok, ukránok, vagy uram bocsá', a svédek, vagy akár mi... Az európai 3.-4. vonal is simán verné a többi kontinens legjobbjait (kivétel persze Dél-Amerika).

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2009.11.19. 11:35:19

semmi extra. mindannyian követünk el ilyen hőbörgéseket első indulatból. a bíró szar. istenem.

én a raymond domenech-et vetném ki a társadalomból, mert nincs lelke és hite a francia csapatnak az ő irányítása alatt. egy asztrológus faszfej.

de akkor is allez les bleus!

Bálint #15 2009.11.19. 11:35:39

Szili:

TH nem volt lesen, hanem más volt lesen. Egyszer ért hozzá kézzel. Ez nem menti, csak a fröcsögésedet tehetnéd nyitott szemmel is.

az amfoci se nem futó órás, se nem tiszta játékidős sport. a videóbíró intézménynek ehhez semmi köze, a videóbíró idejére meg kell állítani az órát.

Mivel nincs videóbíró, ez benne van a fociban, mert azt akarják, hogy benne legyen. Ne sírjon a kurva, ha basszák. Ha szereted a focit, akkor ez benne van. Én pl ezért nem szeretem, csak a nagyobb eseményeket nézem meg, vb, eb, bl elődöntő és a Barca meccsek. Például TH miatt is, mert oktatófilm, igaz most nem az ellenfelet oktatatta, hanem a bírót :)

peter parker 2009.11.19. 11:36:31

Thierry Henry!!!!:)))))
a legnagyobb király

TITI RULEZZZZZ:)

ki ez a silly?
szurkolj szlovákiának hüje gyerek

5 perccel előtte nem adtak meg egy sima 11-est amikor anelka-t elkaszálták, arról senki sem beszél...

peter parker 2009.11.19. 11:39:02

@szily: Elefántcsontpart meg jól megbassza a bátor szlovákjaidat:)))

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.19. 11:39:59

Szily, ez az elrúgás pillanatában nem volt les! Henry viszont valóban kezezett.

A bíró rosszul döntött, ugyanis a Henry mögött lévő francia játékost úgy eltakarították, ahogy annak a rendje. Tizenegyes. A végeredmény kb. hasonló lett volna.

vandorfenyo 2009.11.19. 11:40:15

Azert nalam billeg a lec Henryvel kapcsolatban. En NEM szeretem a framcia focit, Raymond D-t kifejezetten ruhellem. De Henry-t kedvelem.
Ami a meccs kozbeni akciot illeti: hany profi labdarugo tette volna fel a kezet, jelezve a bironak, hogy: "Bocsi, kezzel ertem a labdahoz es elotte amugy is les volt, ervenytelenitsek a golunkat lecci!" Hmmm? asszem a valasz: 0 (zero). A Foldon nincs olyan focista, aki azonnal bevallotta volna ezt a bironak, kerve, hogy annulalja a golt.
Amugy, en megneztem a veget is a meccsnek, a TF1 az unneplo jatekosokat sokaig mutatta: Henry volt a fokuszban a lefujas utan azonnal. Felemelte a ket karjat, hogy megolelje Gallast (asszem Gallas volt ott) aztan rajott, hogy mit is unnepel es onnantol kezdve inkabb egy pokerarcu vagy inkabb komor ember volt, ult a foldon magaba roskadva az egyik ir jatekossal es, hat, az orom legkisebb jelet sem mutatta.
A masik jatekos, aki egy halvany mosolyon kivul abszlute nem unnepelt, nos, az Anelka volt. Bezzeg Domenech... Szoval, csak azt akarom mondani, hogy Henry es Anelka a meccs utani viselkedesevel valamennyire azert nalam elerte, hogy ne utaljam oket tiszta szivbol mostantol.

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.11.19. 11:40:33

@Circus: na igen, de azt azért megemlíteném, hogy a loki is gyakorlatilag néhány meccsel odaért.
a hokiban ennél egy kicsit többet kell lihegni.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.11.19. 11:41:12

@sapuh: igen, anelka. a megindulás utáni másodpercekben vétlen, később erre hivatkozva ebben a tumultusban befújni? hááát.
mondjuk ha 4en lettek volna össz-vissz az egész buliban, de itt a mezőny fele a 16on belül állt, mire aktulási lehetett volna a leses befújás.

a szabálykönyv szerint leshelyzetben szabálytalanság:
Leshelyzetben lev játékos csak akkor büntetend, ha abban a
pillanatban, amikor a labda érinti egyik csapattársát, vagy
csapattársa megjátssza a labdát, a játékos a játékvezet véleménye
szerint aktívan részt vesz a játékban úgy, hogy:
• beavatkozik a játékba vagy
• zavarja az ellenfelet vagy
• elnyt szerez a leshelyzetbl.

szóval a leshelyzet pillanatában szerintem nem áll meg a szabálytalanság.

Integető hajbókoló lufiember 2009.11.19. 11:41:50

Köszönöm a kimoderált kommentet, biztos rászolgáltam az alpári szövegemmel.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.11.19. 11:42:17

@Droli: akkor gólt nem ad meg, 11-t megítél. mégsem ua.

forrestg 2009.11.19. 11:45:43

Azért srácok, nem tudom, akik most itt azzal érvelnek, hogy ez "benne van a fociban" mit szólnának, ha mondjuk fordítva történik és a frnciák esnek ki így?

forrestg 2009.11.19. 11:47:49

Sokaknak az az érvelése, hogy mivel az ember mindenhol csal, akkor miért pont a fociban ne csalna? Az emberi természet nyilván rosszra hajló, de azért mégis van mindnyájunkban valamiféle lelkiismeret, hogy érezzük: a csalás az akkor is bűn, ha ezáltal jutunk ki mondjuk a VB-re. Ne mondja nekem senki, hogy őt nem háborítja fel, ha valamilyen csalás történik egy sporteseményen.

forrestg 2009.11.19. 11:50:19

Ezen kívül a téma kapcsán fel lehet talán vetni az európai civilizáció átalakulását is: hány fekete börő srác is van a francia válogatottban? Tudom, az internetezők zöme már a kérdés olvastán is azonnal "rasszizmust" kiált. De azért kérdezni csak szabad, hogy mindez milyen következményekkel fog járni az európai civilizációra?
A római birodalom helyére barbárok érkeztek: átalakult az ókori civilizáció. Vajon ilyesmi fog most is bekövetkezni?

forrestg 2009.11.19. 11:52:55

Tudjuk jól: a francia értelmiség hivatalosan az államnemzeti koncepciót hirdeti: "mindenki a francia nemzet tagja, aki francia állampolgár". És a Marseille-i srácok, akik lelkesen lengetik az algériai zászlót és az algériai (és nem a francia!!!) válogatott miatt gyújtogatnak? Hogy is van ez? Lehet, hogy az értelmiségi gondolatok csupán felszínes máz, ami mögött már ott vár ránk egy új valóság.
Ne feledjétek: "A történelem az anyaméhekben dől el."

flea 2009.11.19. 11:54:21

Kedves szily!

Henry barátunk a németországi vb francia-spanyol negyeddöntőjén 1-szer, azaz egyszer dobta fel magát.
Abból lett egy szabadrúgás, amiből megszületett a sorsdöntő, második francia gól.

Ezzel szemben pl. Anelka ahányszor beér a 16-oson belülre, már nem annyira gólra, mint inkább tizenegyesre játszik. (A nagy góljait mindig akkor szerzi, amikor nem tűnik olyan esélyesnek az ügy. Hogy ezzel együtt is gólkirály tudott lenni anno, az a francia bajnokság adott évi színvonaláról állít ki szegénységi bizonyítványt.) Fetrengési, bíróátverési hajlandóság tekintetében még a portugáloktól is felfelé lógna ki.

Akkor kit is vessen ki magából a civilizált emberiség?

Idetartozik még Mérő László okfejtése egy tizenegyesről, amit szándékosan hagyott ki a játékos, mert indokolatlan volt. (Megjegyzés: valójában ez csak legenda, Robbie Fowlerről - valóban szólt a bírónak, hogy nem szabálytalankodtak vele, de miután mégis büntető lett a dologból, be akarta lőni, csak nem sikerült. A kipattanót egy csapattársa bevágta.) Mérő szerint a játékosnak kötelessége a jogtalan tizenegyest is legjobb tudása szerint lőni, hiszen fordított helyzetben a meg nem adott tizenegyest nem tudja belőni, ezért a fair viselkedés ilyen szélsőséges értelmezésével egyoldalúan árt a saját csapatának.

Analóg módon Henrynak is ki kell használnia, ha szabálytalan, de a bíró által érvényesnek ítélt megmozdulással elősegítheti csapata győzelmét, hiszen nem tudja megakadályozni, hogy az ellenfél javára is szülessenek hasonló tévedések.

Természetesen nem azt mondom ezzel, hogy ez jól van így, de a megoldás nem az, hogy Henryra kiabálunk kígyót-békát, hanem hogy Platini orrát dörgöljük bele ebbe (meg az idióta ötbírós megoldásába, amikor a gólbíró nem intette be a felső lécről bevágódó, majd kipattanó labdát). Megjegyzem: ha bevezetnék a videóbírót, Henry soha többet nem csinálna ilyeneket, ugyanis pont olyan intelligens, mint amilyen agyafúrt gazember, és abban a pillanatban elfogadná, hogy mostantól ilyet nem lehet csinálni. Neki sem, és az ellenfeleknek sem.

Az íreket meg lehet sajnálni, de a saját kezükben volt a sorsuk. Ez van.

forrestg 2009.11.19. 11:56:09

Focihoz közelítve: örültem a poszban annak, hogy talán más is van, aki a kiscsapatoknak szurkol nagy tornákon. Ez persze frusztráló, mert Honduras soha nem lesz világbajnok, de azért akkor is: hajrá underdogs!
ha Észak-Korea nem lenne sztálinista, akkor sokunk kedvence lehetne. Honduras mindenképp az, és az új-zélandiak is.
Meg azt hiszem, nem én vagyok az egyetlen, aki szép emlékkeket őriz 1990-ből egy bizonyos Roger Milla-ról és általában Kamerunról. Hajrá Kamerun is!

Lezuzius 2009.11.19. 11:58:01

@forrestg: hany "fekete boru" srac jatszott a magyar ferfi kezilabda valogatottban?
Vagy, hogy a logikadat tovabbfuzzem -> feketek csalnak, feherek nem? Maradona meg az atmenet vagy mi?

forrestg 2009.11.19. 11:59:17

@flea: tényleg írek. Emlékeztek az 1988-as foci EB-re? Írország-Anglia 1:0! Azt hiszem Cascarino rúgorr/fejelt egy gólt a 6. perc táján, aztán 84 percig védekeztek. Igaz az írek később kiestek (a hollandól lesgóllal), de otthon 30 ezer ember várta őket: hisz legyőzték az angolokat! Azért egy angol-skót is több, mint focimeccs.

burgener 2009.11.19. 11:59:19

Nem kell megijedni, már Franz Schubert megénekelte, hogy mindig az nyer, aki csal.

A francia válogatott ellenében is ugyanez az elv lesz érvényes.

Isten nem ver bottal.

flea 2009.11.19. 11:59:38

Ja, Domenech meg egy idióta. Az, hogy a franciák legutóbb vb-döntőig vitték, kizárólag a játékosok érdeme (köztük, mint írtam, nem kis részben Henryé). Sosem felejtem el, ahogy Zidane, Henry és asszem Malouda állnak a kezdőkörben a döntő előtt, és még megbeszélnek valami taktikai részletet... nagyszerű csapat lehetett.

Viktus 2009.11.19. 11:59:52

A uefa-fifa páros is köcsögösködik nyugodtan belehetne vezetni a videobírót, és ilyen helyzetben pár másodperc alatt megtekinteni a kérdéses szitut.

Kotkodus 2009.11.19. 12:01:36

szerintem henry nem volt lesen (2-en tényleg lesről indultak a szabdrúgásnál, de nem ők kerültek megjátszásra).
Persze ez mit sem számít a kezezés ténye mellett...

Lezuzius 2009.11.19. 12:02:16

@Viktus: ahogy Zindane fejeleset is igy neztek meg, csak "fu" alatt.
@flea: hja, Domenech-et igazan elkuldhetnek, a francia szurkolok unneplesbe annyi urom vegyult, hogy igy nem tudtak megszabadulni tole

forrestg 2009.11.19. 12:02:18

@Lezuzius: azt hiszem félreértettél. Nem hiszem, hogy a csalás és a bőrszín összefüggenek. A feketékkel végképp semmi bajom (ezért is vagyok 1990 óta Kamerun-drukker). Inkább csak mint jelenség érdekes, hogy egy olyan ország, amelynek lakossága zömmel még fehér, inkább fekete srácokból állít ki válogatottat.

forrestg 2009.11.19. 12:05:10

Videobíró: szomorú végiggondolni, hogy az UEFA érdeke nem a tisztességes játék (hanem a nagyok győzelme?). Igen, már érzem a fejemre koppintást: a világ már csak ilyen. De csak én érzem szomorúnak, hogy a világban a pénz uralkodik a tisztesség helyett? vagy ne panaszkodjak, nem erre való az Internet? de ha nem szolásszabadságra, akkor mire?

sapuh 2009.11.19. 12:10:23

@törppapa: na, jönnek a materazzizók. Akkor most őszintén, melyik meccsen nem fordul elő, hogy beszólnak egymásnak a játékosok? Ehhez képest szerencsére nem mindenki olyan idegbeteg barom, mint Zidane volt a döntőben.

Más szempontból viszont jó, hogy felhoztad az esetet: rávilágít a franciák egy érdekes tulajdonságára, nevezetesen, hogy úgy gondolják: nekik mindent szabad. Zidane-ból így lehetett otthon szegény áldozat az állatsága után.

Érdekes összehasonlítani ezt az esetet Totti kiállításával a 2000-es EB-n. Poulsen verbálisan provokálta az olaszt, mire Totti leköpte. Nem lefejelte, nem sérülést okozott neki, hanem leköpte. Jogosan kiállították, és utána nem attól visszhangzott egész Olaszország, hogy szegény Totti ártatlan áldozat, és hogy Poulsent minimum fel kell négyelni büntetésül.

Így aztán a dán, ellentétben Materazzival, nem is kapott semmilyen eltiltást...

Kotkodus 2009.11.19. 12:13:07

a videóbiróval az a baj, hogy az egy mindent vagy semmit intézmény...
22 emberrel egy pályán, gyakorlatilag 2-3 percenként kérhetné az egyik vagy másik csapat az óra leállítását.
nem biztos hogy ez jót tenne a sportnak...
szerintem jobb ez így (még akkor is ha 54-ben vb címet jelentett volna ez nekünk)...

flea 2009.11.19. 12:17:15

@Kotkodus: butaság. Ha a videóbíró döntése az, hogy nem hibázott a vezetőbíró, akkor a csapat elveszít egy lehetőséget a videóbíró kikérésére. Ez minden sportágban így működik.

Amiről te beszélsz, az csak akkor fordulhatna elő, ha a vezetőbíró lépten-nyomon nyilvánvaló tévedéseket követ el. Ez azért elkerülhető megfelelő bírók képzésével...

sapuh 2009.11.19. 12:17:28

@Float: érdekes ez az itt is számos kommentelő által kifejtett álláspont. Szerintetek egy szabály ellen véteni csak akkor bűn, ha azt felfedezik, és szankcionálják. Ellenkező esetben a vétkes még kimondottan ravasz és vagány embernek is bizonyul, hiszen átverte a rendszert. Tehát csakis a szabály/rendszer hibás, ő, a csaló nem.

Na, ezért élünk mi a kiskapuk országában.

Szendvics János 2009.11.19. 12:19:00

Zidane karrierjének csúcspontja: a VB döntőben mellbefejelni Materazzit. Ennél királyabb dolgot el sem lehet képzelni. A nyugiban sunyiban visszavonulást meg hagyjuk meg a LAudrupféléknek.

sikisiki (törölt) 2009.11.19. 12:19:13

@azarcakimeghúzottegymarslakót: Miért a jégkorongban tönkreteszi? Ha lenne az edzőnek meccsenként 1 (azaz egy) "challange"-e, az ilyen nyilvánvaló esetekre, az nemhogy rontana, épp ellenkezőkeg...

frmn 2009.11.19. 12:23:23

Ugyan mar, soha nem lesz videobiro... maskulonban hogyan lehetne belnyulni a meccsekbe?

flea 2009.11.19. 12:28:48

@vastudo: igazad van, de pontosítsunk: mindaddig nem lesz videóbíró, amíg az elkerülhető bírói tévedésekből nyilvánvaló és nagy mértékű anyagi hátránya nem származik a sportágnak.

Tekintve a nagy focinemzetek rajongóinak ilyen irányú érzéketlenségét, ez elég sokára lesz.

frmn 2009.11.19. 12:34:35

@flea: neked is igazad van, de pontosítsunk még tovább: amíg nyilvánvaló, és nagy mértékű anyagi hátránya nem származik a szponzoroknak, illetve a nemzetközi szövetségeknek, valamint a nagy fogadóirodáknak :)

Lezuzius 2009.11.19. 12:38:10

@vastudo: ha a biro szandekosan akart volna a franciaknak kedvezni, akkor befujja pl. Anelka eseset es kesz, de nem o arra vart, hogy a hosszabitasban valaki kezezzen... Elnezte o is a partjelzo is es kesz.

Ha nagycsapatoknak valo kedvezesrol van szo akkor az utolagos kimeles volt az.

frmn 2009.11.19. 12:42:53

@Lezuzius: Nyilván nem várt semmire, de ha már így alakult, megadta. Anelka vajon miért nem reklamált? Talán azért, mert érezte, hogy ő is esni akart?

genyamagyar 2009.11.19. 12:43:22

@Michael Collins: Pedig ez van, és kár tagadni. (bírói részrehajlás)

Nézz olimpiai bokszmeccseket.

DanZi 2009.11.19. 12:46:33

@flea: egyetértek, mondjuk Anelkáról nem sokat tudok, legalábbis arról nem, amit Fr.országban elért.

Még annyi, hogy az ír csapat rosszabb, ez meg már csak ilyen, a jobb jut tovább. És igaz, ez egy VB, nem tudom mit keres ott Dél Korea, de legyenek már ott azok, akik tényleg jobbak.

frmn 2009.11.19. 12:47:26

@DanZi: Ki dönti el, hogy ki a jobb?

Lezuzius 2009.11.19. 12:49:39

@vastudo: szerintem jatszanak egymas ellen. Ja, hogy eppen az tortent :)
Amugy a dublini meccsen a franciak voltak jobbak, most meg az irek.

gezabá (törölt) 2009.11.19. 12:51:02

@vastudo: már nem bírtam ki, de már volt többször is, hogy Anelka mit hogyan. sokszor láttam őt játszani, unikális abból a szempontból, hogy bíróhoz soha nem szól (még a csapattársaihoz se nagyon). nála a reklamálás hiánya nem jelent semmit, mert nem szokott olyat csinálni (nyilatkozni már láttam). faarccal focizott végig szezonokat, némi túlzással. a partjelzőkhöz se integet ki, hogy nem volt les (lásd Drogba, vagy Henry, két jeles újjrázó).

histar007 2009.11.19. 12:52:38

Azt nem értem, hogy az olyan "tradícionális" sportokban, mint a rögbi, a tenisz és a vívás, már réges-régen rendelkezésre állnak ilyen technikai vívmányok. A jelenlegi rendszer kiszúrás mindenkivel.

A játékossal
- mert sportszerűtlenségre ösztönzi, és bár utálni fogják érte, megteheti. Ha eltiltanák 5 évere, akkor nem merészelné

A bíróval
- neki is csak 2 szeme van, ami a legalább 20 méterre álló partjelzővel már 4. De ha emberek takarják, ami mondjuk egy kapu előtti jelenetnél megeshet, akkor szinte tehetetlen. Elvileg még a kivetítőre sem nézhet föl, ítéletet visszavonni pedig még nem nagyon láttam.

A nézővel
Hiába közvetítenek 30 kamerával egy meccset, és látok mindent 8 különböző szögből, beleszólni nem tudok. Csak az agyam dobom el. Aki meg beleszólhatna, azt nem hagyják.

Meg kell szüntetni a futó órát, legyen 2x30 perc, de az tisztán.
- Ezzel megszűnne az összes időhúzás, mivel ha áll az óra akkor minek.
- Nem lenne taktikai csere, meg ápolási szünet.
- És akkor minden kérdéses helyzetet meg lehetne videón nézni (limitálva).

Előny:
- biztosan helyes ítéletek születnek
- nem lenne színészkedés
- a szándékos szabálytalanságot szigorúbban lehet megtorolni
- a bíró is kérhet visszajátszást
- a TV reklámozhatna a holt időkben

Hátrány:
- nem lenne pontosan tervezhető egy meccs hossza

Persze a videobíró nem kell minden osztályba, de nemzetközi meccseken simán lehet előírás. De ha ez sem megy, akkor legalább álljon már ott daruskosárban 1-1 ember pár méterrel a kapuk felett. Onnan minden kapu előtti bohóckodás látni lehetne, méghozzá szemből.
Jó ötlet nem?

DanZi 2009.11.19. 12:55:18

@vastudo: mondjuk az elmúlt 4 év (vegyük csak a két VB közötti időszakot) eredményei. Nyilván van selejtező, értem én, hogy mire akarsz kilyukadni, csak akkor pont lehet mázlija olyanoknak, mint szlovénia, dél korea stb... aztán majd látunk olyat, hogy dél korea kiveri a hollandokat, meg az olaszokat, mert ők a jobbak, nem?

frmn 2009.11.19. 13:02:06

@DanZi: Te kíváncsi lennél olyan VB-re (vagy VB-kre) ahol mindig ugyanaz a 32 csapat szerepel? Mert a jelenlegi rendszer miatt (kalapok, kiemelés, utólagos kiemelés, stb.) a gazdagok gazdagabbak lesznek, a szegények szegényebbek. Elhiszem én, hogy ez a rajongók nagy részének jó, mivel ők úgyis az épp aktuálisan tolt nagycsapatot, vagy általában egy nagycsapatot (vagy a Brazilokat, pfej) szereti, de mi lesz a többiekkel, akik kedvelik a változatosságot? :) Nyilván semmi, hiszen a példánál maradva Írország nem hoz annyi nézőt és így reklámbevételt, mint az Afrika válogatott francia csapat.

Úgyhogy ezért nem lesz a fociban soha videóbíró. Egyszerűen túl sok pénz forog kockán.

Charlie Brown 2009.11.19. 13:15:16

Sportember szándékosan nem csal. Henry labdarúgó, de nem sportember. Kiérdemli a megvetést - csakúgy mint minden csaló. És persze azok a gyökér drukkerek is, akik szerint ez része kell legyen a focinak.

forrestg 2009.11.19. 13:24:42

@Charlie Brown: végre egy értelmes és tisztességes hang. köszönöm (szerintem mások nevében is)!

forrestg 2009.11.19. 13:26:25

@vastudo: azt hiszem bölcset mondtál ki (persze ez ugyanakkor elkeserítő is). Ha a pénz lesz az egyetlen "értékmérő" civilizációnkban, akkor hamar becsukhatjuk a boltot.

neeskens 2009.11.19. 13:27:17

Baromság, ha Henryt ki kell vetni, akkor a profi focisták 99%-át is.

Kíváncsi vagyok, hogy az erkölcs itteni bajnokai mit tettek volna abban a szituban. Amikor a vb részvételről van szó...

forrestg 2009.11.19. 13:27:57

Az a szöveg meg, hogy a "feanciák jobbak, mint az irek" épp csak a labdarúgás lányegét nem veszi figyelembe. Hülye sport: gólra játszák. Mennyivel szebb volt a szovjet jégtánc a pontozással...

forrestg 2009.11.19. 13:30:18

@neeskens: hát meg fogsz döbbenni, de én biztos nem ütöttem vona bele kézzel a labdába (és szerintem sok itteni kommentező sem). Lehet persze olyan világot sírni, ahol csak az számít, hogy a bíró/rendőr észreveszi-e, de nézz körül az országban: ez lesz belőle...

genyamagyar 2009.11.19. 13:30:35

@histar007: Azt már nem focinak hívnák, hanem valami herélt sportnak.

Trackback 2009.11.19. 13:38:47

ez egy elég beteg poszt: a kedves posztíró úgy be van pörögve erre a focistára, mintha szellemi fogyatékos gyerekekkel atombombákat dobatott volna le vöröskersztes menekülttáborokra

minden focista kezez egyszer, ettől még nem kellene "a civilizált embersiéget" ide keverni

neeskens 2009.11.19. 13:41:40

@forrestg:Ne haragudj, de feláll a szőr a hátamon attól, ha sportbeli eseményekből társadalmi igazságokat vonnak le.
Mintha a kettőnek bármi köze lenne egymáshoz.

Nem tudom láttál-e valaha focimeccset? könyöklés, szimulálás, időhúzás,taktikai szabálytalanságok, eljátszott tizenegyes stb, pl. még a német Bundesligában is.Nyilván ettől nem ilyen a német társadalom.

Trackback 2009.11.19. 13:50:17

Ha a "civilizált emberiségnek ki kell vetnie magából" minden olyan sportoló "görényt", aki csak egyszer is félrelépett (kezezett, nekiment, felrúgta, kihagyta, lekönyökölte, rálépett, belerepült, összeakasztotta, kinyomta, eltörte, stb-stb), nem lehetnének sportrendezvények.

Vagy ez most egy speciális Thierry Henry-ellenes poszt?

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2009.11.19. 13:50:47

Galad csalas elitelendo, ennel mar csak az lett volna szanalmasabb ha az irek jutnak ki: iszonyatosan gyenge csapat, ennel meg ezek a csalo franciak is jobbak. Legalabb a szinvonal egy icipicit magasabb lesz veluk, mint az irekkel...

Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2009.11.19. 13:58:02

Les nem volt mert Henry mögül érkezett Gallas.

forrestg 2009.11.19. 14:25:27

@Niterider: tudod barétom még igaz is lehet, hogy a franciák elvben "gyengébbek", de mi az hogy "gyenge" a fociban? Nem gólra játszák? Mitől jobb egy csapat, ha nem tud érvényes, szabályos gólt szerezni? Úgy látom, sokan szeretnék átalakítani a focit pontozásos sportággá, ahol mindg a Real meg Fr.o. nyer...

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2009.11.19. 14:42:27

@forrestg: igazad van golra jatszak, es ebbol a franciak tobbet szereztek I'm afraid...

Fernando Torrent 2009.11.19. 15:05:46

@Niterider: ha már ilyen okos vagy, össze tudnád hasonlítani a szabályos gólok számát is? mert a szabálytalan gól nem azt jelenti ám, hogy jobb vagy a másiknál, hanem hogy egy büdös csaló.

sapuh 2009.11.19. 15:26:18

@neeskens: a sportpályán történtekből nem is lehet. A társadalmi reakciókból viszont lehet és néha érdemes is társadalmi tanulságokat levonni.

Mint az itt felbukkanó "nem vették észre, hogy csalt, nem volt csaló" nézőpontból, amihez egyesek még hozzáteszik: "...hanem fasza, rafkós gyerek". Na ez az, amit Németországban nemigen hallanál.

forrestg 2009.11.19. 15:36:42

@Niterider: Fernando Torrent az előbb betű szerint azt írta, amit én is írtam volna: szabályos gólból a franciák nem szereztek többet.

forrestg 2009.11.19. 15:38:05

@sapuh: köszönm az észrevételed, egyetértek Veled

fraki 2009.11.19. 16:17:55

Nem látom a _két_ kezezést. Egy kezezést látok, amikor a labda lepattanása után maga elé teszi. Hol a másik?

Mitya Ivanov 2009.11.19. 17:52:58

bazdmeg görény ám tudodki, te szerencsétlen

Mitya Ivanov 2009.11.19. 18:02:44

a napokban egy szőlősi györgy nevű senki égett hatalmasat saját blogjában, most sziy lászló is ugyanakkorát, ha nem nagyobbat

ensorcelant 2009.11.19. 18:09:45

@sapuh:
Hát Materazzit védeni érdekes egy dolog. Nézz meg 1-2 "védekezését", majd megláthatod, hogy minden idők egyik legdurvább labdarúgója. Az, hogy mi hangzott el ott a döntőben, az valószínűleg örök titok marad. Egyébként Materazzi igen jól keresett ezzel az esettel (könyv jelent meg a neve alatt...)Totti esetéről meg csak annyit, hogy éppen Olaszországban voltunk az EB ideje alatt, és a Gazetta Dello Sport (asszem egy elég ismert sportújság, ezt elismerheted)kikockázta az egész arconköpést, és a szöveg is elég Totti párti volt. Az, hogy itthon mi jelent meg róla, az egy más dolog.
Egyébként mindettől függetlenül Zinadine Zidan klasszis labdarúgó volt. Ahogy TH is az egyébként. Az, hogy négerek játszanak a francia futballválogatotban??? Nézzük már meg az NBA-t! És nem szabálytalankodnak valószínűleg többet, mint fehér társaik. Bár, ha valaki ezt akarja bizonyítani, biztos erre is megvannak a megfelelő statisztikák.

rooklin 2009.11.19. 18:17:36

Mit kell így kiakadni ezen? Henry bekockáztatott egy piros lapot egy gólpasszért, bejött. Amíg nincs videóbíró, addig egy jó játékosnak a hatodik érzékével kell tudnia, hol, mikor lehet ilyen jellegű kockázatokat vállalni.

Sportszerűség blabla a tököm... Franciaország kinn van a VB-n, Írország nincs. Amúgy is, bárki utána csinálhatja, és nem kell ez a gyenge duma, hogy mások "sportszerűségből" nem teszik.

Michael Collins 2009.11.19. 18:33:30

@rooklin: Hát tudod, elég szomorú ahogy szemléled a sportot! A sportszerűség igenis fontos része a sportnak és az életnek. Mondhatnám, hogy a hozzád hasonló vélekedések miatt tart itt a világ, de nincs értelme.
Persze érdekelne, hogy mit szólnál, ha amagyar hoki válogatott egy hasonló szabálytalanság miatt kapna ki pl. a szlovákoktól!

Michael Collins 2009.11.19. 18:36:34

Egyébként lehet fikázni az íreket, de van egy fontos dolog, Írországban gyakorlatilag nincsenek profi labdarugóklubbok! Mégis megszorongatták fociban a kakastökét :)!

forrestg 2009.11.19. 19:14:00

@Michael Collins: örülök hozzászólásaidnak. Mit gondolsz, kettőnkön kívül ki tudja még itt, hogy ki volt Michael Collins? Remélem minél többen.
Azért hozzá kell tenni, hogy az ír válogatottat szinte kizárólag külföldön játszó profik alkotják.

sapuh 2009.11.19. 19:27:23

@Neckermumus: hogy jön az eltiltáshoz, hogy Materazzi az eset után keresett-e a könyvvel, meg hogy más meccseken durvult-e? Ugyanígy nem számít, hogy Zidane nagy focista volt. Teljesen más dolgokról beszélsz, mint én.

Az én nézőpontomban szerint a lényeg abban van, hogy amikor egy francia focipályára nem illő módon viselkedett (a saját csapatának nagyon súlyosan ártva egyébként), akkor a francia közvélemény őt tekintette áldozatnak. Ellenben az olasz közvélemény egyáltalán nem állt Totti mellé.

Erre a cikkre gondolsz egyébként?

www.gazzetta.it/Calcio/nazionale/2004/06-giugno/16/totti.shtml

Teljesen tárgyilagosan leírja az eseményeket, majd a végén idézi a szövetség egyik vezetőjét, aki azt bizonygatja, hogy Totti AMÚGY milyen sportszerű szokott lenni.

sapuh 2009.11.19. 19:30:53

Sőt, még ezt az igen elmés játékot is olaszok hozták össze...

www.giava.com/sputott/

Michael Collins 2009.11.20. 00:20:03

@forrestg: Kösz :)! Nem tudom mennyien ismerhetik a Big Fella-t, de szerintem az űrhajós nevére sem emlékeznek sokan!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.20. 10:36:02

@Circus:

Nagyon jók a javaslataid! És a mai nemzetközi foci ezt már simán tudná is anyagilag!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.11.20. 13:10:05

a meccsnek vége, lefújta a bíró, az eredmény adott, kész.
de henry-t el kell tiltani a vb meccsekről, a bírót meg a foglalkozásától, oszt jónapot.

r7zw48 2009.11.20. 13:27:07

Szószerint példátlan, hogy les is volt meg kéz is és ráadásul még el is nézte (csalta) a bíró.
Dolgozzanak ki egy ezer százalékosan tökéletes

rendszert, addig pedig álljon le az egész.
És nem csak a fociban, hanem mindenben.
Henry szemétségére pedig mi sem jellemzőbb, mint

hogy ilyet még soha, egyetlen profi focista sem

csinált. Hiszen nekik nem az a dolguk, hogy mindent

megtegyenek az eredményességért. Például

játékostársuk épségét és egészségét sem

veszélyeztetnék soha, nem beszélve erről az esetről,

amely a kolléga csontjainak tördelésénél

összehasonlíthatatlanul súlyosabb és elvetemültebb.

Az pedig, hogy a bíró "elnézte" az esetet, Henry

jellembeli gyengeségének olyan mélységét mutatta

meg, amilyent soha még elképzelni sem tudott volna

senki e nemes és szép sportnak még csak a közelében

sem.
Nos, én sem vagyok egy elvetemült hisztérika, de

higgadtan csak azt javasolhatom, hogy ezen példátlan

esetre való örök emlékeztetőként ezentúl minden

focimeccsen lógassanak fel egy darabot a kapufákra

Henrynek most azonnal apró darabokba vágandó

testéből.
Rendben van, újrajátszani nem lehet, de ebből az

elrettentő példából nem kéne engedni.

Ja!
És helyeslem, hogy a fejet csak gólszerző

testrésznek tekintik és használják.
Elvégre nem vagyunk emberek.

Hajrá focidrukkerek! Hajrá labdarúgás!

flea 2009.11.20. 13:54:11

@r7zw48: ez zseniális volt, köszönöm. :)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.11.20. 19:39:07

@malac69 gerinckutató blogkalandor:

Nem lesz újrajátszás, döntöttek...

Sajnos ez nagy hiba, mert egy újrajátszással fenntarthatták volna a foci fair play mítoszát. De így..... :-(

statez 2009.11.23. 19:24:51

Henrynél sokkal visszataszítóbb a FIFA, nincs még egy sportág, amelyiknek vezetésében a kezdetektől fogva ennyi fafejű, korrupt idióta ülne. Miközben minden sportág vezetői igyekeznek lépést tartani a korral, ezek még még mindig valahol a 19. században vegetálnak.

DanZi 2009.11.24. 22:26:24

vót a hétvégén ez a tottenham meccs. Kéz előzte meg azt az 1-et amit a wigan lőtt, de megadták... szerintem újra kéne jáccatnia a meccset a tottenhamnek...

ja hogy ők lőttek 9 gólt, mer MINDEN bement, az oké... az íreknek is be kellett vóna vágni a 6 helyzetükből legalább hármat, ozt nyepofázz.
süti beállítások módosítása