Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Frady Endre a neve mellett a költeményével is azonnal lenyügözött. A szóvicces nevű művész az index ügyeleti postaládájába küldte el az alant olvasható, a BKV-sofőrök sztrájkjára reflektáló remeket, ami a politikai-közéleti költészet többszáz éves magyar hagyományát folytatja, méghozzá prímán. Először is olvassátok el a verset:

BKV sofőr

(Petőfi nyomán...)

Elődeim szép kék busza
Rossz, mint romlott túrós csusza,
Aggódásra nincs nagy ok,
BKV sofőr vagyok.

Lusta vagyok, ez a trendi,
Nem maradi menetrendi,
Indulok, ha akarok,
BKV sofőr vagyok.

Pesti sofőr ritkán vezet,
Megvédi a szakszervezet.
Mindegy, a nép mit gagyog,
BKV sofőr vagyok.

Önző sztrájktól szép az élet,
Kárba vész sok havi bérlet,
Utast cserben így hagyok,
BKV sofőr vagyok.

Mit törődöm én a néppel,
Őket árulom most épp el,
Szmogos a Nap, nem ragyog,
BKV sofőr vagyok.

Hol a metróm, villamosom?
Át kell kelnem fél városon,
Csak nem járhatok gyalog?!
BKV sofőr vagyok.

Sztrájkjoggal a buszgarázsban,
Létemet, ha elkártyáztam,
Sírba tesznek italok,
BKV sofőr vagyok.

Nem rossz, mi? A kicsit döcögős kezdés után felível, mint Mesterházy Attila esélyei a pinaszakáll levágása után. Szerzőnk érezhetően a forma biztos kezű mestere, még azokban a pillanatokban is, amikor egy kevésbé fegyelmezett alkotót elragadná a publicisztikai hevület. Ha az ember rákeres a nevére, láthatja, hogy Frady igen sok vicces verset publikál a neten, és kifejezetten szeret időről-időre közéleti témákhoz nyúlni. Nem haboztam sokat, és megkerestem levélben. Megérte, ugyanis kiderült, hogy a mély vallásos hit egyáltalán nem áll ellentétben a vicces szemétkedéssel. Szepessy "Szepy" Gábornál legalábbis tutira nem. Hiába él elevenen az ember fejében a vallásos=fatökű egyenlet.

Öreg kéjencre vagy poétikailag túlművelt, 16 éves fiúra számítottam, ehelyett 44 éves mérnököt találtam.

A statikus-költő (nem nehezen mozduló poéta, hanem egy olyan statikus mérnök, aki verseket ír) az első dolgok között írta meg magáról, hogy a Krisztus Egyházának "lelkészmérnöke", bármit is jelentsen ez. Emellett kétlányos apuka, valamint foci- és grillcsirke-rajongó.

Vajon hogy születik a petőfis politikai vers? Gondos csiszolgatás vagy hirtelen felbuzdulás révén? Fradyé fél óra alattészült el, miközben végig a mintakép magyar nemes-ét nézegette.

Emberünk tehát alaposan rácáfol az "interneten mindenki recskázó kamasz" sztereotípiájára, olyannyira, hogy szabadidejében önfertőzés helyett színdarabokat ír az egyháza számára. Ocsmánykodás helyett ennek megfelelően egy kenetteljes krédóval fejezem be a pompás netköltő bemutatását:

"Az a filozófiám, hogy Isten tehetséget adott arra, hogy megmutassam másoknak az Ő
humorérzékét és felvidítsam az embereket. Mottóm: "A vidám szív a legjobb orvosság..." /Példabeszédek 17:22/"

A végére pedig hadd idézzem, mit írt kedvenc online költőnőm, Pageréty Irma a posztban emlegetett Mesterházy-szőrzetről:

Mesterházy Attila versben vall arcszőrzete kialakulásának történetéről, egy véres családi sporteseménnyel összefüggésben

Egyik este a pubban
Egy dart maradt apában.
Majd elcsúszott egy dart anyán,
S lett gúnynevem a d'Artagnan.

Nickemhez nőtt szakállam,
Majd Titkár lettem, szakállam.

A bejegyzés trackback címe:

https://szily.blog.hu/api/trackback/id/tr411684264

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pató Pál úr újévi üzenete 2010.01.19. 16:33:19

Mint elátkozott királyfiTúl az Óperencián,Vitatkozik háromszáznyolcvanhatAz Ország jó során.Be más lenne itt az élet,Ha nem ily kevés adóznék…Közbevágott Pató Pál úr:„Ej, ráérünk arra még!” Tizenöt százalék adja összeA Kincstár ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szerintemlehetséges 2010.01.19. 14:02:33

na ezt is kár volt feltenni az indexre

öregmogyi 2010.01.19. 14:06:27

@BpErik: a te dolgod, ha beveszed! Egy csuklós buszsofőr 150-et visz haza kézbe. (az index belevett mindenféle juttatást -de a munjkából adódó folyamatos levonást már nem számolták (húú... kapnak ingyen bérletet!).

nem véletlen, hogy állandóan van felvétel.

escéhá 2010.01.19. 14:08:11

Én is megvilágosodtam: ez egy öngerjesztő sztrájk volt. A buszsofőrök a sztrájk miatt nem tudtak beutazni munkahelyükre!

Kitartottak, mert betartottak.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.19. 14:09:05

Az egesz BKV-t kiszervezni alvallakozoknak.
Ennyi.
Akkor merjen sztrajkolni valamelyik buszsofor.

hááááát 2010.01.19. 14:10:24

Azzal tisztában van valaki,hogy a szolgálati járat kiment a sofőrökért?

joszip 2010.01.19. 14:11:17

"Ebben a versben van ugyan rím
De ez nem elég mert kell ritmus is"

Magyarul Igazságos Izom Tiboron kívül minden tanár egyest adna rá.

Ramaty 2010.01.19. 14:14:50

én is írtam egy költeményt. kérem fogadjátok szeretettel:

melóhelyem index
punk vagyok , egy ex lex
pulcsim ezér nem Mexx
(szemét geci hippi Kex)
leírom, hogy seggszex
kisujjamból, reflex
abban van a sok stex
melóhelyem index

öregmogyi 2010.01.19. 14:15:32

@escéhá: az meg ugye nem zavar, hogy sztrájk ideje alatt kötelező a munkahelyen lenni?!

Bröci 2010.01.19. 14:17:26

Hát ez nagyon gyenge

metrjoska 2010.01.19. 14:18:18

Én, mint metróvezető kicsit megsértődtem, mi rendesen dolgoztunk :(

amize 2010.01.19. 14:18:57

Szánalmasan gyenge, izléstelen fércmű.
Csak ennyire futotta?
Vajon mennyit fizetett ezért a vacakért a BKV igazgatósága?
Én utas vagyok, de tudom, hogy ma értük, holnap másutt értem kellene szolidárisnak lenni.
Tanulni kellene a francia és olasz példából.
Attól, hogy megdöglik a szomszéd tehene, nekem még nem lesz jobb. Kivéve, ha kapzsi, torzlelkű kárörvendő, széthúzó társadalom tagja vagy.

öregmogyi 2010.01.19. 14:20:17

@hááááát: a szolgálati járat kiment, hisz különben nem tudtak volna szabályosan sztrájkolni a munkavállalók. Mert mint írtam: a sztrájk egyik feltétel, hogy a munkahelyeden légy. Különben csak betegszabi lenne jogilag. (ja! A sztrájk ideje alatt bent kell,lenni, de fizut nem kapsz)

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.19. 14:22:00

@lehuzas:Teljesen érthetetlen okból. TWA is megmondta: kirúgni mindenkit aztán kiírni a megüresedett munkahelyeket. Lehetne szépen pályázni ha valaki dolgozni akar.

A vers szép, dicséretes. De, nem féltek, hogy jönnek a Trollok és lesz csúnya flame?

rádió 2010.01.19. 14:23:24

A sok Dr vagy Dipl Ing Bkv-s fosör kicsit felháborodott a cikin pedig a tükörbenézés után kellene felháborodniuk,netán egy kis nyálat gyüjteni talán.

kvadrillio 2010.01.19. 14:24:13

Örülök, hogy sztrájkoltak.
De nagyobb sikert vártam.
Több sztrájk kellene országszerte, hogy végre ráébredjenek a vezetőink, szarul végzik a munkájukat !!!

öregmogyi 2010.01.19. 14:27:10

@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal:
kár, hogy most is sofőrhiány van...
Nem egyszerű találni olyan embereket, akik vállaják, hogy minden nap pontba b 3:50, vagy 4:30-ra beérnek. ha esik, ha fój. Nincs késés. És emellett meg vannak elégedve a fizujukkal és nem vállalnak a pihenőnapjaikon (ami nem egyenlő a hétvégével, vagy az ünnepnappal!) más munkát. Mert fáradtan nem végezhetik a főállásukat.

Mondom gyerekek: folyamatos felvétel van. Buszt vezetni egy dolog.. De ilyen rendszerszerűen élni, egy teljesen más.

rádió 2010.01.19. 14:30:27

Korházakban orvos hiány van lehet oda is menni BKV-s fosörök hajrá.

Szelid sunmalac 2010.01.19. 14:35:38

@öregmogyi: Nekem meg akkor kell dolgozni ha hivnak. Van, hogy hajnalban, van, hogy hetvegen, karacsonykor, szilveszterkor, barmikor. EESSSS???? en vallaltam, IGY! Nem sir a pofam, mert van munkam es keresetem.

MeeCee 2010.01.19. 14:35:59

utasok mi alapján várják el a sofőröktől, hogy a sztrájk alatt törődjenek velük, amikor az utasok egész évben nagy ívben xarnak rájuk?

orient 2010.01.19. 14:38:37

@roadrunner: Nem azért nem sztrájkolunk sokan mert nem tudunk hanem:
1. mert megelékszünk azzal ami van.
2. ha nem elékszünk meg akkor van eszünk és továbblépünk, más céghez vagy szakmába vagy ki tudja mibe.
Nem elkezdünk hőbörögni és megszopatni egy 2milliós nagyváros. Ja nekik csak erre futja mert ugye máshol nem kéne egy jogsis semmihez sem értek ember. Ha így van akkor örülni kéne hogy van egy melója ahol jobban meg van fizetve mint nagyon nagyon sok honfitársa és nem hőbörögni.

@- Rendi -: ja mert azokra a buta buszokra nem találnál másik 1200 sofőrt fél nap alatt akinek a jogsin kívül csak azt kell teljesíteni hogy IQ színvonala megüsse a mostani buszosokét?
Valamelyik kolléga mondta itt, hogy elhajítanál 1 követ és 2 ilyen embert találnál el vele. Ennyit erről. Pótolhatatlan veszteség lenne kirugdosni párat belőlük.

forallmankind 2010.01.19. 14:40:31

úgy látom az összes szabadnapos buszos ide irkál...
VAGY MUNKAIDŐBEN BASSZÁTOK ITT A REZET???? :)

orient 2010.01.19. 14:40:32

@orient: elégszünk, nagyvárost (javítva)

öregmogyi 2010.01.19. 14:40:52

@rádió: az egészségügyben is volt már sztrájk, úgyhogy ezzel nemtom mit akarsz mondani.

És Ferihegy után azt sem érdemes leírni, hogy "ilyen csak állami vállalatnál lehet", meg hogy "mindig a kisemberrel baccnak ki".

Ajánlom figyelmetekbe a menetrendszerű angol-francia kompos-sztrájkot. Még a Csalagút megnyitása után is tudtak eredményesen sztrájkolni.

Akik nagy cégnél melóznak, vagy több kicsinél -de egy közös ágazatban aminek nincs versenytársa- azok bizony eredményesen tudnak sztrájkolni. Ez van.

Az meg, hogy "here" sofőrök... hát bazzmeg nagyon viccesen hangzik egy statikus pofájából, aki egy aláírásért 20ezret kap.

öregmogyi 2010.01.19. 14:43:13

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

neked nem sír, másnak sír. De ha majd neked sír, én foglak téged anyázni. Te viszont valami debil agymosás következtében nem tudsz viselkedni.
Mondjátok, hogy Balkán ez itt, miközben nyugaton nem értik a hozzátok hasonlóakat...

öregmogyi 2010.01.19. 14:43:51

jav: én NEM foglak téged anyázni...
(kimaradt egy "nem")

orient 2010.01.19. 14:43:55

@MeeCee: na húzol ám a....

1. Az én adómból gurul a cég tehát véres verítékkel dolgozom érte minden nap, hogy legyen fizetése és juttatása a BKV alkalmazottaknak.

2. Az mellett hogy az én adómból megy még havibérletet is veszek közel 10ezer forintért. ohh gondolunk mi rátok többet mint kéne ne aggódj!

- Rendi - 2010.01.19. 14:45:12

@orient: "azokra a buta buszokra nem találnál másik 1200 sofőrt fél nap alatt akinek a jogsin kívül csak azt kell teljesíteni hogy IQ színvonala megüsse a mostani buszosokét?"

A tapasztalat azt mutatja hogy nem. Nem 1200-at, annyit sem, hogy a mostaniakkal együtt meglegyen a létszám.

Senkifia 2010.01.19. 14:45:30

mit ne mondjak,tényleg jól megkapták a bkv ""here" sofőrjei.gratulálok. Kocsis vezérről meg a bkv here vezetőiről mikor írsz egy jót,apuka?tudod,akik az elmúlt 2 évben odaadogattak 1-4 milliárd forintot a bkv közpénzéből a nagynéninek ,4hó láblógatás után, végkielégítésnek,meg sógor tanácsadói cégének egy A4es lap hasztalanságra 150 milliót ... és ha csak egy középarányos 2,5milliárddal számolsz,az is 25ezer(nota bene:huszonötezer) szer 100ezer forint . vagy ha csak a 10ezres pulykapénzt nézzük,akkor kettőszázötvenezer pulykapénz....amit a semmire szórtak el.illetve maguknak adtak a semmire. nagyszerű,hogy a sofőrt fikázod,aki kivisz a garázsból olyan roncs buszokat,aminek néha nem működik a féke(megtörtént eset),mert nem teheti meg,hogy nem indul el,mert kirúgják. És bkv sofőr mesélte,hogy olyan buszokkal járnak néha,hogy az utasoknak nem lenne merszük felszállni rá,ha tudnák..... de biztos ezért is a sofőr a hibás. ááá,nem a vezetés,,aki kétkézzel szórja ki a közpénzt az ablakon...
és nem, ne dögöljön meg a szomszéd kecskéje is. azért,mert én nem tehetem meg,hogy sztrájkolok a jogaimért,a közpénzszóró főnökeimmel szembe,esetleg, ha más megteheti,hát hajrá...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2010.01.19. 14:45:31

Sziasztok! :-)
Bocsi mindazoknak, akik megbántódtak!
Nem így kivántam nevet szerezni magamnak...
Azt hittem, akik képesek egy héten keresztül kétmillió ember életét akadályozni, azok esetleg elviselhetnek egy kis viccelődést... Tévedtem...
Ja, amúgy BKV-val viszem a kislányomat suliba és onnan BKV-val megyek a munkahelyemre. Jövőre a most gyesen lévő feleségem BKV-val fogja vinni a kisebbik lányunkat oviba, majd onnan ő is BKV-val megy tovább a munkahelyére.
Ő középiskolai tanár és ezáltal sajnos nem keres annyit, mint egy buszsofőr.
Ja, és nem szoktunk sztrájkolni az alacsony családi pótlék miatt sem olyan módon, hogy nem látjuk el a gyerekeinket. Azzal ugyanis ugyanúgy kiszúrnánk velük, mint a buszsofőrök velünk.
Mégegyszer elnézést azoktól, akik igazságtalanul megbántva érzik magukat!
Szepy (Frady) :-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.19. 14:47:12

@orient: en voltam..:-)))

ugyanis a 80as evekben a mostani 40-50esek ~5000, a rendszervaltas utan az en korosztalyom (35-40) 9000 jo magyar forintert szereztek az abc hivatasos jogositvanyt, amit eleg hamar meg lehet spekelni egy d-e-vel a buszokhoz..:-)

Szelid sunmalac 2010.01.19. 14:48:41

@MeeCee: ??? Ki nyujt szolgaltatast kinek es kinek a penzeert??? Mirol is beszelunk?

@öregmogyi: Wahhhahahaha!!! Te akarsz nekem a nyugatrol meselni? Hat nem tudom ocsem, en dolgoztam mar Svajcban, Nemetorszagban, az Usaban es meg jopar helyen, de ilyen bazmeg nem fordulhat elo egyik helyen sem, mert ugy basznak ki oket, mint macskat szarni. Sztrajkolni lehet, FELTETELEKKEL! Nem hasracsapas szeruen.

De magyarazd meg nekem legyszives!

öregmogyi 2010.01.19. 14:48:52

@orient: egy olyan jogsi 400ezer.

amúgy az élet cáfolja a megállapításaidat.
Maradjunk annyiban, hogy már olyan embert sem egyszerű találni, aki képes halálpontosan bejárni. Aki elfogadja, hogy nincs hétvége meg ünnepnap. A vezetés minősége csak ezután jön.

Senkifia 2010.01.19. 14:50:46

@Frady Endre: igazad van, sztrájkolni kéne az állam ellen is,az alacsony családi pótlék miatt,pl.mert azok a gyerekek,akiket mi most nevelünk(miközben dolgozunk,és adózunk is...csak hogy ne essen valaki abba a tévedésbe,hogy ebből szeretnénk megélni...az egy másik réteg), fogják elvinni a hátukon 20 év múlva a munkájukkal és adójukkal államot,és a többi embert,aki esetleg nem nevel gyereket,de a nyugdíját az állam adná..... de pechünkre nem tehetjük,mert mindenki lesz.rja ... azt mondják:ha nem tudod eltartani, minek csináltál gyereket? és ezért mondom,hogy aki megteheti,és akinek a szrájkja számít,az tegye is meg. még akkor is,ha én nehezen jutok el dolgozni ezáltal....szerintem.

öregmogyi 2010.01.19. 14:51:06

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
én is ragadtam már angilában a komposok miatt.
És minden évben van sztrájk valamelyik reptéren... WÁHÁHÁHÁ

orient 2010.01.19. 14:53:02

@az igazi Sipi: parttalan témáról beszélünk. Nem folyok itt megint bele mert csak idegesítem magam. Sztrájkoljanak a cérnagyár dolgozói, nem érdekel (bár azt is elítélem). Megegyezés után megint lesz cérna. 1-2 hét nem számít. De egy ilyen vállalatnál ez szemétség és terrorizálják vele a népet. Megvan a megygyezés, nemhogy örülnének most megint megy a marakodás.

Ez ilyen favágó megoldás. Ja nem megy amit akarunk akkor terrorizáljuk a népet és beadjuk nekik, hogy ez ő értük is van. Szánalmas. Értem te ne tegyél semmit, felnőtt ember vagyok, teszek én magamért...

öregmogyi 2010.01.19. 14:53:12

@Frady Endre: a tanárok nem szoktak sztrájkolni? Vagy ti vagytok az üdítő kivétel?
(mondjam azt, hogy a "here" tanár ne szóljon semmit mert nyári 3 hónap szabija alatt is kapja a pénzt?)

kispufi 2010.01.19. 14:54:22

Olvastam tőle többet is, néha fergetegesen humoros, közéleti témákban viszont a velünk élő homo kadaricus, modern vallásosságát meg ebben a szektában éli ki. Volt pár éve Vágó Rettegő István színe előtt is, de nem lett milliomos.

rádió 2010.01.19. 14:56:32

Öregmogyi ez nagy hiba ha nemérted,ilyen alapon sokmindent nemértresz,és ez igy vanjol mert a birkanyáj igy irányitható.

Szelid sunmalac 2010.01.19. 14:56:43

@öregmogyi: Hogy mi? Ragadtal Angliaban komp miatt? Es most ezzel akarod bizonyitani az igazad? Oreg! Nagyon tevuton jarsz!

A BKV-ert fizetek es azert sztrajkoltak, hogy tobb fizetest kapjanak ok is, ha mar a vezetoseg is nyul. Az a penz, detto adobol van, tehat abbol, amit a versenyszfera megtermel. Konkretan azert nem dolgoztak, hogy tobb penzuk legyen. Az mar csak az o eszuket mutatja, hogy kaphattak volna tobbet is, de osszemarakodtak a koncon. Persze a szolidaritast elvarjak az utasoktol, akik kint fagyoskodtak a megallokban vagy epp gyalogoltak, hogy dolgozni tudjanak, amibol adoznak es a nem doglozo soforok tobb penzt vihetnek haza. Normalis vagy te?

gyagyás 2010.01.19. 14:59:13

Ezt a " verset " olvasd fel a sofőr pihenőben köcsög arc nélkül hátulról jönni az megy ebben az országban sokmillió buzi országa es még ujságírónak hivja magát ahelyett mond majd legközelebb talpnyaló vagyok

orient 2010.01.19. 15:00:27

@öregmogyi: aki pontosan bejár? Aki elfogadja, hogy ünnepnap..stb. Na pont leirtad a lényeget. Köszönöm szépen. Itt tartunk. Én bejárok pontosan, ünnepnap is dolgozom..stb. Tehát ilyen komoly feltételnek kell megfelelnetek? Akkor üdvözlet a kemény és rideg világban. Ez tudom most egy ultra sokk a közalkalmazottaknak és egyébb állami pánzen tartott vállalatoknak.

Én is bejárok ünnepnap, hétvégén..stb. mégsem kezdek el másokat szívatni az irodámban, hogy old meg nem vagyok megfizetve nem az én dolgom mentalitással. Miért nem? Mert próbálom kihozni a maximumot és ha nem tetszik akkor lelépek és elmegyek oda ahol tetszeni fog. BKV sofőr miért nem mond fel, ha akkora szar cég ez a BKV ahelyett hogy sztrájkolna és menne egy jobb helyre ahol aztán 100x jobban meg van fizetve, és tejben vajban fürdetik majd? Ja mert ez nem létezik és máshol is dolgozni kell akár ennél többet is ennél kevesebbért?

van-e szándék 2010.01.19. 15:02:11

Jó kis vers ez, Frady Endre,
nem tagadom, mert igaz!
Szabolcska M. irigyelve
utánozna, a pimasz.

Már a címe egyszerűség...
Mint a legjobb dalnokok,
úgy görgeti pörge rímét.
Örüljön a kanonok.

És a Szily ugrik rája -
jó szeme van, szent igaz!
(Karinthy F. unokája
meg én vagyok - kis vigasz).

öregmogyi 2010.01.19. 15:02:38

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
tudod drágám nagy sztrájkok idején rendre kapunk bejátszásokat a nyugati emberek véleményéből.
Biztos nem a te anyázós társaságodba tartoznak, mert valahogy mindenki megértőbbnek tűnik a magadfajtánál. És mint írtam volt saját tapasztalatom is. De az utcán hálistennek már itthon sem sok hőbörgőt látni. Egy két szoci-matuzsálem még mondja a mantrát, de azért van a normális többség, hogy lehurrogja őket... Aztán inkább kussolnak. -nyilvánosan... Viszont itt a Neten kiélik magukat.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2010.01.19. 15:03:51

Sziasztok!
Bocsi srácok, nem akartam ekkora vihart kavarni! Ha előre tudom...
Nem hittem volna, hogy egy kis ugratás ilyen indulatokat szít...
Elnézész mindazoktól, akik a szívükhöz voltak kénytelenek kapni!
Üdv.:
Szepy a családilag BKV-zó statikus

öregmogyi 2010.01.19. 15:04:07

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
tudod drágám nagy sztrájkok idején rendre kapunk bejátszásokat a nyugati emberek véleményéből.
Biztos nem a te anyázós társaságodba tartoznak, mert valahogy mindenki megértőbbnek tűnik a magadfajtánál. És mint írtam volt saját tapasztalatom is. De az utcán hálistennek már itthon sem sok hőbörgőt látni. Egy két szoci-matuzsálem még mondja a mantrát, de azért van a normális többség, hogy lehurrogja őket... Aztán inkább kussolnak. -nyilvánosan... Viszont itt a Neten kiélik magukat.

Senkifia 2010.01.19. 15:04:15

@Senkifia: ...és természetesen ez nem jelenti azt,hogy a családi pótlékért kell gyereket csinálni,nem a gyermek létének az öröméért . bár kis hazánkban vannak olyanok is bőven.
de miközben az állam elszedi a kereseted több mit felét, közben minden felelőssége alól kibújik.... megverték az öreget a tanyán?ellopták a terményt?jaaa kérem,védd meg magad,mert sajnos a rendőrségek nincs állománya erre.... mit számít,hogy a jövedelmed jópár százalékát befizeted az OEPnek,úgy hogy vissza alig kapsz valamit(hlistennek).de mikor kéne az ellátás...jaaa hát nincs rá elég pénz, vakbélműtétre iratkozz fl a listára,mert nincs orvos,mert nem fizetik meg,és ezért elmegy nyugatabbra....a vakbeledet meg majd fél-egy év múlva kiveszik.... a korházban megszüntetik az ágyat. a pszichiátriai intézetetkérdés nélkül bezárják,szép nagy palota,jó pénzért leheteladni majd....ja bocs,nem ezért zárták be....aha... a sok btegmeg...hát megvan az ágyuk...igen,csak askizofrén 10 év benntlakás után nem fog elköltözni... úgyhogykiteszik,és tele van a város idegbeteg hajléktalanokkal(meg a régi normálsokkal,akik egy rézét a lakásmaffia semmizett ki.amire az állam újfennt a vállát vonogatja....) szóval lenne miért sztrájkolni az álam ellen is.csak nem igazán teheted meg..... aki mehg megteheti,és megteszi,azt mindenki szidja ,mint a bokrot...

burgerrecords 2010.01.19. 15:05:28

Te mersz beugatni olyanoknak akik többet meloznak egy nap, mint te egy hónap alatt, te, aki a félmilliós fizetésedért be se jársz dolgozni? szánalmas vagy szily, inkább dolgoznátok rendesen a UPpal együtt tumblrezgetés helyett, lehet, hogy végre ki tudnátok fizetni a 2008-as index bulit a hajónak, meg nem kéne családos embereket a faszságotok miatt az utcára tenni. persze öröm látni, hogy arra van pénz, hogy lemenjetek drogozni valami wellnesszállóba szerkeSztőségi ülés címén, tehát olyan nagy baj nem lehet, ugye? sulytalan vagy már lászló, pont mint a tóta, hiába provokálsz mint egy gimis hulyegyerek, az olvasók már azt is leszarják, ebből nem lesz PI, hiába vergődsz. a homárodat pedig pedig az olvasók irják helyetted, úgyhogyarra se legyél nagyon büszke

orient 2010.01.19. 15:10:26

@burgerrecords: akkor ez, hogy is jön ahhoz hogy az én adómból és 10ezer forintos bérletemből az egyetlen dolog amit elvártam volna hogy ne 3 óra alatt érjek be dolgozni fél óra helyett a kemény munkahelyemre ahol szintén dolgozom nem is kevesebbet mint BKV-s társaim és és szintén órákkal később is lássam a családomat munka után? Erre hogy is magyarázat az index mittomén milyen embereinek a mittomén milyen kitérdekel élete?

öregmogyi 2010.01.19. 15:11:27

@orient: nem csak állami vállalok sztrájkolhatnak. Lásd Ferihegy. -ott aztán tényleg nem minimálbérért melóznak, mégsem kell őket anyázni.

Szelid sunmalac 2010.01.19. 15:13:00

@öregmogyi: Tisztazzunk egy-ket dolgot! Nem vagyok a dragad es nem anyaztam!

Azert nem latsz hoborgot, es foleg nem nyilvanosan, mert az nem segit rajtuk es probaljak/juk megoldani a dolgot, Ettol meg ne hidd azt, hogy egyetertenek, vagy nincs meg a sajat velemenyuk.

Bejatszanak filmeket nyugatrol? Hahaha! Ki csinalta a filmeket? Kikkel? Mit tudnak a valos helyzetrol? Ki mondott nekik, mit? A maunika-sot is leadjak a teveben, meg a Benkot is. Es??? ez az osszes erved? Szanalmas!

hegyilany 2010.01.19. 15:16:04

@öregmogyi: Mert a tanárok ugye három hónapig szabin vannak nyáron...? Láttál te már tanárt közelről?

burgerrecords 2010.01.19. 15:17:02

kussoljatok ti parasztok

hááááát 2010.01.19. 15:17:41

@öregmogyi: Félre ne érts én egyet értettem velük,de az milyen dolog őket beviszi a cimbi ,én meg csak sétálgassak mindezt az orrom elött.Megpróbáltam leinteni.kaptam egy mosolyt.Na ezzel lehet elveszteni egy szimpatizánst.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.19. 15:20:17

@öregmogyi: Dupla annyit keresnek mint egy rendőr (tiszthelyettes), a körülmények stimmelnek. Jaj, mégsem, a rendőröket divat utálni.

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Élmény designer-nek lenni valami szexuális örömöket kínálást jelent?

orient 2010.01.19. 15:20:25

@öregmogyi: szerintem erre nyithatunk egy külön posztot. Ők is megkapnák ne aggódj. Az a másik fele. (csomagrakodó, 8 általánossal-kemény munka egyébként elismerem-többet keres mint egy irodai, több nyelven beszélő, diplomás, vagy tapasztalattal rendelkező személy, és azon vinnyog neki 20% béremelés kell mert 10% nem elég, közben irodai pajtása még annyit sem kap).

Különbség: irodai pajtás tesz érte, képzi magát, hajt és amikor elér valamit felmond a francba és elmegy oda ahol megkapja azt amit akar.

Rakodómunkás mit csinál? Nem Bajnait szivatja, de nem is a Gyurcsány elvtársat hanem mondjuk egy családot aki haza szeretne jutni mondjuk egy családlátogatás után vasárnap este az otthonába hogy másnap dolgozhasson, de nem tud mert a kurva sztrájk miatt törlik a repülőt és másnap izzadva hívja a főnökét bocsánat de mégsem tudok ma menni az irodába mert törölték a járatot. Jobb esetben megértő cégnél legyintenek ÉS CSAK + PÁR SZABIJÁBA KERÜL AMIT EGY MÁSIK ÚTRA TARTOGATOTT. Rossz esetben jól megszívja a munkahelyén mikor visszaér. (nem légbőlkapott tapasztalat csak mondom...)
Ezt gondolom egy csomagrakodó le sem szarja aki rossz esetben még ki is lop valamit a cuccosból mielőtt feltenné a szallagra (ez sem csak légbőlkapott)

Képzeld szociális érzékem elég alacsony a sztrájkolókkal szemben!

Szelid sunmalac 2010.01.19. 15:21:51

@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal: Az attol fugg, ki kerdezi. Pl. a BKV-sztrajokoloknak is tudnek elmenyeket :)

alszakall 2010.01.19. 15:22:14

@öregmogyi: Sztrajk: kibaszas masokkal a sajat erdekukben. BKV: budapesten mukodo allami vallalat. BKV buszsztrajk: soforok kibasznak budapestiekkel sajat erdekukben, maguknak tobb penz, tobbieknek kevesebb (plusz potlekaikat mi fizetjuk, valsag idejen). Ezek utan miert is haborit fel az anyazas?
Nyugaton mindenkinek tobb penze van, kevesbe husbavago a kerdes.
Egeszsegugyi sztrajk meg nem volt. Buszsoforsztrajk: nem jarnak buszok. Eü sztrajk: baleseted utan foldon hemperegve halsz meg, mert nem jon mento s nem lat el senki. De gondolom, ez ellen sem lenne semmi kifogasod, hiszen ez is csak egy sztrajk lenne, mint a soforoke..

gabcigirl 2010.01.19. 15:25:41

Szerintem jó arc a versíró. Persze ha valami gördeszkás hülyegyerek lenne pírszinggel akkor tetszene???

öregmogyi 2010.01.19. 15:45:15

@alszakall: ha gondod van a sztrájkkal, első körben talán a fizetéselvonó vállalatvezetést, vagy a kormányzatot kéne elővenni.
Ha ők úgy gondolják, hogy ezt a melót olcsóbban is lehet csinálni, akkor miért nem szállították még le a munkára áhítozók tömegét?

Herlock Sholmes 2010.01.19. 15:49:44

Picit átdolgoztam...

BKV sofőr

(Petőfi nyomán...)

Elődeim kék busza
Műszakilag nagyon kusza,
Aggódásra nincs nagy ok,
BKV sofőr vagyok.

Lusta vagyok, ez a trendi,
Nem maradi menetrendi,
Indulok, ha akarok,
BKV sofőr vagyok.

Pesti sofőr ritkán vezet,
Megvédi a szakszervezet.
Mindegy, a nép mit gagyog,
BKV sofőr vagyok.

Önző sztrájktól szép az élet,
Kárba vész sok havi bérlet,
Utast cserben így hagyok,
BKV sofőr vagyok.

Mit törődöm én a néppel,
Őket árulom most épp el,
Szmogos a Nap, nem ragyog,
BKV sofőr vagyok.

Szarok én az emberekre,
Öregekre, gyerekekre,
Sztrájkolok, ha akarok,
BKV sofőr vagyok.

Gaskó elvtárs is megmondta,
Minek ez a pesti horda,
Szopjanak csak jó nagyot,
BKV sofőr vagyok.

Sztrájkjoggal a buszgarázsban,
Létemet, ha elkártyáztam,
Sírba tesznek italok,
BKV sofőr vagyok.

Szelid sunmalac 2010.01.19. 15:50:51

@öregmogyi: A gond ott van, hogy ugy erzed, ha a vezetoseg bunko es lop, akkor ti is ugyanugy megtehetitek es ettol jogos lesz. Ki kell abranditsalak NEM AZ! Ha pedig mar ugyis ellopjak a penzem (Igen! Jol latod!) es nem tehetek ellen semmit (egyelore legalabbis), akkor inkabb vigyen ki 100 millet egy vezeto es megyek a baszom busszal, minthogy 54 milliardot talicskazzanak ki, ugy, hogy kozben nem jutok el sehova azzal, amiert meg extra fizetek is!

Nyakravaló 2010.01.19. 15:52:35

@Frady Endre:

De most komolyan. Tanult embernek tartod magad, középiskolai tanárnő a feleséged és erre vetemedsz...

Az annyira elképzelhetetlen, hogy ha a BKV dolgozóknak jó, akkor neked is jobb lehet?

Szily L. azonnal felefedez, Index címplap természetesen.

.szali 2010.01.19. 15:53:51

Ez csak egy szar mocskolódás volt - amíg pl. az Astoriánál szabályosan kettétörik egy busz, a Móriczon egy másik meg a rossz fékje miatt nem tud megállni, és egy parkoló autót rátol a másik tetejére (az eredményt saját szememmel láttam), addig totálisan együttérzek a sofőrökkel.

Szelid sunmalac 2010.01.19. 15:55:19

@.szali: Majd ha azert sztrajkolnak, en is!

Nyakravaló 2010.01.19. 15:57:50

Természetesen ahogyan sokan írták az adónkból kapták. De az adónkból fizetik a Honvédelmi Minisztérium reprezentációs költségét is! Ezzel meg én nem értek egyet... Csak kedves fűzfapoéta barátom a nem önnálló individuum vagy, hanem egy társadalomban élő szocializálódott ember. És mire szocializálódtál? Arra, hogy csak te számítasz, te vagy a fontos, a többiek meg le vannak ejtve.

Nem gondolod, hogy a BKV-s "végkielégítések" során ellopott pénz egész véletlenül hasonló nagyságrendű azzal az összeggel, amit el akartak venni a dolgozóktól?

Szelid sunmalac 2010.01.19. 16:00:49

@Nyakravaló: Hm-hm....300-500 milla >=< 54 millard

Nem is tudom...hadd gondolkozzam!
Na nem mintha barmelyiknek rohadtul orulnek, mert ugye egyik sem a buszokra megy, hanem zsebbe, itt mar csak azon vitaznak kiebe.

De tudod, mit? Amig a ket bagazs onigazolja magat azzal, hogy "De hat a masik is kapott/lopott/vitt haza!" Addig kapja be mind!

Nyakravaló 2010.01.19. 16:03:27

@Frady Endre:

És most komolyan. Ha te sztájkolnál, akkor nem várnád el, hogy a többi ember támogasson? Nem gondolod, hogy ebben az országban kicsit sokat loptak? Még egy dolog. Tudod, hogy mennyi az EU 15-ök GDP átlaga és a magyar átlag? És mennyi az EU 15-ök bruttó havi fizetési átlaga és a magyar átlag? EZEN KELLENE GONDOLKODNOD, és nem poénkodnod a napi nyomoron.

Nyakravaló 2010.01.19. 16:04:30

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Én úgy tudom, hogy kb. 1,8 milliárd forintról van szó.

Nyakravaló 2010.01.19. 16:05:25

@Frady Endre:

Végül pedig szégyeldd magad!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.19. 16:13:23

@öregmogyi: a bunko soforje meg a 25 eve allami tamogatasbol megszerzett jogsijara veri magat..:-))

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.19. 16:14:28

@Nyakravaló: abszolut elkepzelhetetlen, ugyanis a bkv dolgozo abbol kapja a fizeteset, amit tolunk elvesznek. es minnel tobbet kap, annal tobbet vesznek el.

csak hogy tudd;-)

Szelid sunmalac 2010.01.19. 16:14:29

@Nyakravaló: En meg nem tudom pontosan, mert nem en kapom, bar az en berembol mindig levonnak. En csak azt tudom, hogy mennyi a berlet amit veszek es hogy mikor tudok ezert kozlekedni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.19. 16:17:34

@Nyakravaló: "Ha te sztájkolnál, akkor nem várnád el, hogy a többi ember támogasson? "

nem..
az en harcom az en harcom, a mas harca a mas harca.

es senki nem kenyszeritheto zsarolassal tamogatasra, mert igen hamar atcsap ellensegeskedesbe...

szivesseget nem kerunk ultimatumszeruen, mert annak bunti lesz a vege.

masodsorban miert szimpatizaljak azzal, aki az en penzembol el, baszik dolgozni es meg tobbet akar?

Nyakravaló 2010.01.19. 16:18:22

@az igazi Sipi:

Ezt nem is vitatom.

De szerinted EZ a legfontosabb tétel? Ez csak egy töredék! Nem ettől ilyen magas az adóteher!

reccs 2010.01.19. 16:20:10

@Nyakravaló:
Viszont erről szól a sztrájk.

Nyakravaló 2010.01.19. 16:20:43

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Szerintem is drága a bérlet. De ha te sztrájkolnál, akkor nem várnál szolidarítást?

Ma nekem, holnap neked. Hosszú távon minden kiegyenlítődik...

Bajor 2010.01.19. 16:24:04

elég ratyiság, legalább rímel :) :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.19. 16:24:10

@Nyakravaló: nem CSAK ettol..

de erdekes modon, amint az adoterhek csokkentese kerul szoba, felri valamelyik herefalka a kozszferabol..
mind1 az, hogy mav,. bkv, barmilyen kozalkalmazott.

mindegyik tuntet, zsarol, megbenit, tamad, anyazik, kopkod, hogy valaki mastol vegyek el, ne tole...

ugy el lehetne hajtanai a halal retkes faxara a kozalkalmazottak 40%-at, hogy nem vennel eszre kulonbseget a szolgaltatasban...

de itt rogton mindenki sozlidarit, mi 1.8 millioan meg elobb-utobb bele fogunk szarni az egeszbe es olyan orszagban fogunk adot fizetni, ahol megbecsulnek minket...

marmint a kitartottak. mert itt nem a kormanyokkal van baj, a fejekbe van ugy beleragadva a kadarista ingyenelo mentalitas, hogy az atomvillanas nem kepes kirobbantani onnan...

Nyakravaló 2010.01.19. 16:28:48

@az igazi Sipi:

"nem..
az en harcom az en harcom, a mas harca a mas harca."

Ha most ezt olvasná egy szociológus, tapsona örömében. Ember embernek farkasa, társadalmi elidegenedés, marginalizálódott, hitehagyott, nemtettudat nélküli csoportok. Nem hinném, hoy ez jó, habár sem naív, sem vak nem vagyok.

"szivesseget nem kerunk ultimatumszeruen, mert annak bunti lesz a vege."

Ha tudsz más eszközt, én leszek az első, aki fizet az ötletért...

"masodsorban miert szimpatizaljak azzal, aki az en penzembol el, baszik dolgozni es meg tobbet akar?"

Ilyen alapon egy zalaegerszegi ember is mondhatná, hogy minek BKV. És most dolgoznak, nem? Egyébként meg mindek kellenek tanárok, Akadémia, posta, kultúra... a sor végtelen.

Ooo 2010.01.19. 16:30:38

A BKV vezetése erkölcstelenül fizetett ki/"lopott el" rengeteg pénzt. Ez egy dolog. Reméljük felderítik az ügyet (tartok tőle nem teljesen) és megkapják a méltó büntetést.

A BKV sztrájk egy másik dolog.
Kevés a fizetés? Valóban nem keres annyit egy BKV sofőr, mint nyugateurópai "társai" (elárulom ez senkivel nincs így).

Azonban a társadalom többségéhez képest nem keresnek rosszul.
Korán kell kelni? Pontosan be kell érni?
Az itt felszólaló BKV sofőrök tisztában vannak azzal, hogy mennyit keres egy orvos rezidens? Netán egy szakorvos?
Tisztában van azzal, hogy mennyi időt tölt tanulással (nem sofőjogosítvány szerez)? Tisztában van azzal mennyit dolgozik ezért egy hónapban?

A tanulási időszak 6év az egyetemen +3év rezidens kébzés + szakorvositól függően 3 -ráépített szakvizsga esetén)5 év. Vegyük az alap 3 évet, így ha egyszer sem csúszik az egyetem folyamán kereken 12évvel toldja ki a tanulási időt, tehát 18éves felvételi esetén 30éves korában lesz szakorvos. Egy szakorvos nem keres annyit,mint egy bkv sofőr, egy főorvos sem (a hálapénzzel mielőtt valaki dobálózna; valaki elfogadja valaki nem; tény létezik, ha nem lenne valószínűleg nem tudnának megélni)

Pontosan be kell járni.. az orvosoknak is. 24órás ügyelet van a bkvnál? Kipihentnek kell lenni a munkához? Azt hiszem (és itt semmiféle sovinizmus nem szól belőlem) mind felelősségileg, mind szakmai tudásilag többet követel az orvosi szakma.
Látott már bármelyik tisztelt buszsofőr sztrájkoló orvost, aki miatt nem látták el kórházban?

Kevesebbet keresnek, halmozottan többet tanulnak, nagyobb a felelősségük és meg merem kockáztatni többet is dolgoznak. Az egészségügyben ugyanúgy lenyúlják a pénzt..

Tisztelettel.
u.i: nem akartam bántani senkit, csupán a tisztánlátás végett.

Nyakravaló 2010.01.19. 16:32:51

@az igazi Sipi:

Ha ilyen egyszerű lenne, akkor már rég megoldották volna. Igen, nem is vitatom azt, amit írsz.

De felesleges a buszvezetőket és a közalkalmazottakat összekeverni.

A közösségi közlekedés fejlesztése mindenhol kiemelt feladat lenne. Nem hinném, hogy a buszvezetők csökknetett juttatásai segítették volna az első lépést ezen az üdvös úton.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.19. 16:46:18

@Nyakravaló: nicns megtiltva a zalaegerszegi embernek sem, hogy ezt mondja..

gondolom mondjak is, hoszen a bkv minden egyes adofizetonek 12000 forintjaba kerul egy evben fuggetlenul attol,hogy hasznalje-e, avagy nem.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.19. 16:50:15

@Nyakravaló: nem felesleges, mivel a buszvezeto kozalkalmazott, leszamitva azokat, akik alvallalkozonak meloznak.

az udvozito az lenne, hogy szepen alvallalkozok kezebe adni az egeszet, a bkv-nak csak egy szigoruan ellenorzott es atlathato vezetosege lenne allami es az eszkozok tulajdonlasa.

ugyanigy a mavnal, postanal...

orient 2010.01.19. 17:01:12

@Nyakravaló: @öregmogyi: na akkor elárulom hogy BKV-s vezetést politikai úton lehet változtatni. Lehet másra szavazni 4 évenként és vagy változik valami vagy nem. Így nem változik semmi csak 2 millió kisember életében.
+változás:
- A vezetés ugyanúgy zabálja a kaviárt és audival jár
-BKV-sok jobb fizetést kapnak

Ennyi változott. 1 BKV vezetőt sem látok porba hullani és megkapni a méltó büntetését.

@.szali: ja igen. azért mert most vége a sztrájknak, 1 hétig szoptak az emberek és elérték, hogy le lettek cserélve a buszok. Minden busz. Látom sokkal jobb lett máris a helyzet. Könyörgöm ne állítsuk be úgy mintha a jobb buszokért ment volna. A fizetésért ment és kész. Ha megkapják amit akarnak akkor fogják vezetni a szart is ameddig az van és nem fog érdekelni egy sofőrt sem hogy szegény utasok, mert tesznek rá.

Mellesleg ha a Zalában sztrájkolnak az is csesztetne pedig engem nem érintene. Igen az Ő adójukból is megy a BKV, de a mi adónkból is megy oda. Nem erről volt szó hanem a sztrájkról.

EL KELL ISMERNI. EZ EGY ÖNZŐ SZTRÁJK VOLT ÖNZŐ ÉRDEKEKBŐL. Ha ezt beismerik a BKV's emberek akkor van miről beszélni, addig nincs. A többi az parasztvakítás hogy értetek, meg buszok állagáért, meg a szemét vezetők miatt. Ezen ez semmit sem változtat. A tények azt bizonyítják hogy minden értetek volt és semmi sem értünk.PONT.

De értünk nem is kell mert én nem fogok buszt eltéríteni maszkban, hogy fenyegessem a maradék BKV sofőröket hogy ha nem dolgoztok kinyírom a kollégátokat! Nem így működnek a dolgok, de náluk úgy látszik igen, lehet másokkal játszani saját érdekből.

Lord_M_ 2010.01.19. 17:02:09

"Csak nem járhatok gyalog?!
ÉN BKV sofőr vagyok"

irodalmilag szemlélve, a vers mondanivalóját kiemelné ha a fent látható módon eléírná hogy "ÉN", ezzel nyomatékosítva a kivételes státuszt. És a 7-8 ütemszámú 3.-4. sorok még elfogadhatóak ritmustörés nélkül. Illetve egyszerűsíti a szavalást... Mert lehet hogy ütemre ideális, de a BKV kezdetű sor nem tud rendesen lendületet venni, így meg nehezen sikerül ritmusosan olvasni ... meg maga a fokozás is, békávé sofőr vagyok... szimpla kijelentő ... mintegy monológ... de ugye a valódi érzet a csupa nagybetűs ÉN ... ÉN, BÉKÁVÉ sofőr vagyok! (dagadó mell, pökhendi tekintet)

// félreértés ne essék, nem a bkv sofőröket gondolom ilyennek, csak a verset próbálom műértőként - meg tollfogatóként - pozitívan - kritizálni. //

"Mit törődöm én a néppel,
Őket árulom most épp el"

ez meg ugye érezhetően darabos a második sorban.

amit persze az árulás szó megpörgetésével (tehát a lendületet és a dinamizmust oda helyezve) lehet jól szavalni, ezzel persze mintegy mellékessé téve hogy rímel a két sor, de az egyszerű olvasást mindenképpen töri.

"Mit törődöm én a néppel,
Jó anyával, gyermekével?
Kit elárulva itt hagyok,
Én BKV sofőr vagyok!"

"Világválság mit nekem;
Széttárom a kétkezem!
Pénzt csak nekem adjatok:
Én BKV sofőr vagyok!"

----

Álldogálunk, buszra várunk,
Munkába már gyalog járunk...
Nem jön busz, jaj, megfagyok;
Busz sofőr én nem vagyok

Hideg rázza egész testem,
megállóban hasra estem...
Nézhetünk mi még nagyot;
Busz sofőr én nem vagyok...

Tanultam, hogy legyen pénzem;
de elhibáztam sorsom érzem.
Így messzire már nem jutok!
Busz sofőr én nem vagyok...

Bár pulykapénzről álmodok:
Sztrájkolni meg nem tudok!
Csak rímeimben nyafogok:
mert buszsöfőr én nem vagyok...

(erre futotta pár perc alatt :)))

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.19. 17:09:24

@orient: "Ennyi változott. 1 BKV vezetőt sem látok porba hullani és megkapni a méltó büntetését."

na azert most norika bezsupolasaval remelhetoleg elindult valami folyamat..

de mondjuk eben az esetben a vizsgalat vegen nem lepodnek meg, ha nehany szakszervezeti vezeto is megtapogatna a teglajat, mert tudni kell, hogy a szakszervezetisek csakis norikaval voltak hajlandoak targyalni egeszen addig, amig be nem kasztliztak...

es azt sem art tudni, hogy a szervezett bunozes es a szakszervezetek kozos halmaza nem kicsi:-)

Ez vagyok 2010.01.19. 17:17:48

Én már vagy húsz éve nem tömegközlekedem, autóval járok. Fizetem a tömegközlekedés fenntartóinak és a tömegközlekedőknek az adót, amiből fenntartják magukat illetve a használók kifizetik a bekerüléséhez mérten kevés viteldíjat. Fel kéne háromszorosára emelni a viteldíjat és jutna a sofőröknek is több és nekem is kevesebb adóm jutna arra, amit nem is használok. Sőt ez a vidékieknek is jót tenne, valószínűleg az ő adójukból is jut a fővárosi tömegközlekedésre, amit ők sem - ugyanúgy, mint én - nem használnak.

Lord_M_ 2010.01.19. 17:45:11

@Ez vagyok: ez matematikai kudarc gyakorlatilag

a bérlet így is 9400 forint (átlag nettó fizetés 110.000 forint) tehát a fizetés 8.5% -a

Ha felemeled 3x annyira az eredmény az hogy a nettó fizetés (átlag) 25.5% a lesz a bérlet egy főre vetítve, családonként két felnőtt egy gyerek esetében összesen (forintban) : mondjuk 70.000 forintot jelent a bérlet egy hónapban.

Eredmény : a bkvval a kutya sem utazna, illetve bliccelnének, még több autót szabadítanál az utakra, amivel tovább növelnéd a dugót meg a többit.

Tehát a bkv veszteséges maradna (csökkenne a nettó bevétele, ellenben az üzemeltetési költsége nem csökkenne és mivel a szakszervezetek kisírnák hogy egyetlen feleslegessé váló embert sem lehet kirúgni, csak méginkább az adókból lennének eltartva. Ezzel emelve az erre fordítandó adóforintok összegét.

nem vitatom el, hogy a nyugati viszonyokhoz képest olcsóbb a magyar tömegközlekedés : de vegyük észre, a fizetés is... Hovatovább innen egy ugrás hogy sok adó megy el bármire ami neked éppen nem fontos. Csak ne felejtsük el a lényeget : ez a közösségi szerepvállalás együtt fizetünk adót azért hogy mindenkinek legyen busz, autópálya... biztosan sokan vannak azzal hogy rengeteg pénz megy el az autópályákra, és életében nem megy egy centit sem rajta... akkor emeljük fel a benzin árát 3x-osára mert akkor több autópálya épül, és Szabó Elvíra somogymegyei málnatermesztési szakelőadónak kevesebb adót kell fizetnie az autópályákra...

gondolom te halál nyugalommal tankolsz 980 forintos benzint is...

Lord_M_ 2010.01.19. 17:48:34

@Ez vagyok: sőt 3x-os súlyadó, regadó, teljesítményadó, vizsgáztatási költség. Mert akkor a többieknek ugye nem kell fizetni az utakért meg más szolgáltatásokért ami csak az autók miatt létezik...

te sem gondoltad komolyan amit írtál... vagy ha igen, akkor az általam írtakat is elfogadod.

orient 2010.01.19. 18:05:37

@az igazi Sipi: igen ilyenekre nem akartam kitérni mert nem bizonyítható. Remélhetőleg kiderül majd és megbüntetik a felelősöket.

Valami elindult valóban, reméljük páran le is ülnek majd hosszú évekre. Amit én hangsúlyozta, hogy annak semmi köze sem volt a sztrájkhoz. Ültessék le őket, de a sztrákolók nem ezért nem álltak ki a buszokkal...

orient 2010.01.19. 18:12:57

@Ez vagyok: mellesleg jobban tenné minden autós ha hétköznap tömegközlekedne. Környezetileg és sok szempontból sokkal jobb lenne. Minden kollégám ezt teszi. Kocsi bevásárlásra van és családra. Elmenni kirándulni a hétvégén, nagyszülőkhöz, ha beteg valaki elvinni...stb. De egyikünk sem jár vele irodába. Jobb is, mert a levegőnek is jót tesz a városban. Kivétel akinek tényleg esetleg a munkájához kell, mert ilyen is van néhány...

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.20. 11:27:05

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Avatárból kiindulva sünös élményeket, nem a rendőr módira gondolok hanem a hátsóban szúrósra :)

@orient: Picit gond, hogy csak a környezet védése van a tömegközlekedés mellett. Viszont rengeteg minden ellene. Ezen kellene változtatni és megjönne a kedv is :)

Lord_M_ 2013.01.10. 11:36:14

@Frady Endre: Rímekben gazdag BÚÉK Önnek is mester uram! :))))

Remélem nincs harag, hogy beleütöttem a csőrömet :)
hacsak nem mostanra múlt el a harag - röpke 3 év alatt :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.01.10. 12:28:51

@Lord_M_: Sajnos csak most vettem észre egy véletlen Google keresgélés jóvoltából. De megérte. :)
süti beállítások módosítása