Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

szily 2010.05.12. 01:33

Kanta József levese

Vájdlingnyi könnyet fog ejteni bármelyik álzsidó ismerősöd, ha meghívod egy ilyen levesre. Késő tavaszi-nyári szezonételről van szó, az ideális idő a megfőzésére az, amikor egyszerre terem a liba és a zöldfűszer.

 

Én egy olyan nagyobb családi kaja alkalmával csináltam pár napja, amikor libacombot is sütöttem. Ez alkalmat nyújtott arra, hogy bevessem a Héber Háziasszony trükköt. Ez annyit tesz, hogy a legnagyobb fazekamba a másfél kiló libanyak, a nagy fej egész hagyma, a pár gerezd fokhagyma és a lemezekre vágott nagydarab galangagyökér mellé beraktam a hat egész libacombot, és együtt főztem a kombót egy jó félórán át. A combokat ekkor kivettem, és zsályalevelekkel és barna sörrel kezelve megsütöttem. Dupla haszon!

 

Az alaplé jellegű levest ekkor kezdtem el ízesíteni. A szárazfűszereket – egész borsok, mustármag, sok szerecsendióvirág, kevés fahéj, közepes mennyiségű szegfűszeg - egy nagyobb teatojásszerű izében raktam bele, a kertben szedtem hozzá 10 egészséges levél zsályát és 5 szál majorannát, ami népdalosan hangzik, de még annál is finomabb. Amikor már jól állt a nyak, beleöntöttem a hosszúkás vékonyra összevágott sárgarépát és fehérrépát, meg a két darab negyedelt zsenge zellert, főztem amíg jó nem lett, utána meg lusta voltam lemerni a zsírt, amit amúgy is szeretek, úgyhogy rajta hagytam, és úgy ettük meg. Mindenki lelkesen mormogott.

A bejegyzés trackback címe:

https://szily.blog.hu/api/trackback/id/tr301994073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar bucó 2010.05.12. 05:42:47

Tavasszal nincs libaszezon, hagyományosan ilyenkor kelnek a kislibák, amik Márton napra megnőnek.

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2010.05.12. 07:56:55

Elképzelem az echte Héber Háziasszonyt galangallal a kezében.:)
Egébyként kiváncsi lennék, milyen.

Rá Dios 2010.05.12. 08:16:16

Furcsa ez a média!
Olvasom Szilyt, sokszor morgok rá, aztán eszembe jut valamely másik írása, képkiállításnyitón mondott szavak, gyerekekkel készült fotók, ilyesmik és már megint jó ismerősnek érzem.

Rá Dios 2010.05.12. 08:22:20

Nincs libaszezon, nincs libaszezon, na és!
Eszembe jut a lembergi rabbi eset, aki szakállát tépve fut az utcán. Kérdik tőle, mi a baj?
"Ég Krakkó, ég Krakkó", zihálja és fut tovább.
Eltelik pár hét, jönnek utasok, vándorok, de senki nem tud róla, hogy égett volna Krakkó. Kérdik a rabbit, mi volt ez, hisz nem is égett Krakkó!
"Nem égett, nem égett, na és?" feleli vállat vonva. "És odáig ellátni az semmi?"

Egyéves Önkéntes 2010.05.12. 08:33:04

Kíváncsian vártam, hogy lesz ebből a poszt végére halászlé, de elmaradt a hepiend.
:)

Medvee 2010.05.14. 20:55:47

Az miaz, hogy álzsidó?
süti beállítások módosítása