Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az év messze legjobb gyerek- és felnőttprogramja volt kimenni a Galoppra megnézni Túladagolást, a magyar csodalovat.

A metróból a Pillangó utcánál kiszállva megcsapott a régi, Népstadionbeli kettős rangadók összetéveszthetetlen hangulata, megfejelve azzal a fájdalommal, hogy sosem élhettem át egyetlen kettős rangadót sem. Az első autók a metrónál parkoltak, jó kilométerre a pálya bejáratától. Az utcán mindenki egy irányba tartott izgatottan zsizsegve, az út mentén perec- szotyi- és nemzetiszínűbaselballsapka-árusok próbálkoztak. Utóbbi jelenléte talányos volt, tekintve, hogy hazai versenyre igyekeztünk.

A lóversenypálya koncerteket kivéve nyilván még sosem volt így tele: az új főlelátó dugig + a két oldalán lecsorduló, de valahogy mégis megkapaszkodó tömegek + az épület mögött, és tőle jobbra-balra újabb ezrek + rengeteg sörsátor és sütöde, de volt felfújt csúszda és gyermekét gardírozó Hajós András is. No meg Orbán Viktor, ezúttal a kedélyes lótenyésztő szerepében, nyilván direkt Farkasházy "Szívesen nyilatkozom!" Tivadar kedvéért.  A hangulat elképesztően jó volt, és nyilván nem kizárólag a csodás idő és a marha gyors ló miatt. A nagy vidámságot szerintem az okozta, hogy

1.) Magyarországon sajnos nem nagyon szoktak olyan események lenni, ahol többen vannak ötezernél, és nem kell menekülni. A szerencsésebb országok lakói ezt az érzést focimeccseken is átélhetik.

2.) Bár nagy, de mégis véges helyre zsúfolódott össze pár langyos órára a magyar társadalom szinte összes rétege, a VIP-helyeken és a főlelátón tobzódó gazdagoktól, bűnözőktől és politikusoktól a tér összes pontján fellehető médiakurvákon át az én térfelemen önfeledten szórakozó cigány családokig. Bár az ember általában úgy érzi, hogy inkább töltene időt egy raj szexuálisan túlfűtött piranyával, időről-időre a magyarok jelenléte is tud örömet okozni, ha nem beszélnek sokat, nem túl részegek, és nem tesznek kárt semmiben.

3.) A magyar ember egy másik magyar sikerének tud csak örülni igazán, még akkor is, ha az a másik magyar minden ízében brit.

Ezzel rá is térnék az egész délután legzavarbaejtőbb jelenetére. Overdose, ahogy kell, másfél csuklóbusznyival lenyomta a mezőnyt, a tömeg lelkesen ünnepelte az állatot meg a híres zsokét, aztán sokan benyomultak a pályára, köztük én is, de nem lóhuligánságból, hanem mert soha többet nem láttam volna a gyerekeimet, ha kint maradok. A tiszteletkör, vagyis a pálya adottságaiból adódóan a tiszteletuborka megtétele után a lovászlány megállt Overdose-zal a főtribün előtt, és körbe-körbe járatta, miközben a szervezők bejátszották a Himunszt, mindenki fölállt és ha nem is mindenki, de sokan énekeltek.

Szó mi szó, tényleg megható volt, hogy egy ló, akit egy lelkes öreg magyartanár fedezett az eldugott kunsági tanya homokjában, edzés helyett Arany Jánost olvasott, és szteroidok helyett maximum kovászosuborka-levet ihatott a felkészülési időszakban, hogy aztán az egész világ meglepetésére a surranópályáról lenyomja az angol és arab főúri -- vagyishogy. Vagyishogy tényleg talányos volt, miért ünnepelték Himnusz-énekléssel egy amúgy tényleg baromi fürge, ámde ír anyától és angol apától származó, angol fajtájú, ivarérett koráig a Brit szigeteken nevelkedő, angol nevet viselő ló győzelmét, amit egy belga születésű francia zsokéval a nyergében ért el.

Nem azt mondom, hogy ez rossz lenne, sőt ellenkezőleg, de erre tényleg nem számítottam. Most már biztos vagyok benne, hogy az én életemben lehet néger miniszterelnöke Magyarországnak, feltéve, hogy hat negyvenet ugrik rúddal. És ez jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://szily.blog.hu/api/trackback/id/tr61075091

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudtad? 2009.04.20. 06:30:48

Orbán benyalt egy lónak?!Az indexen láthattuk a videót, melyben Orbán az újdonsült „magyar” sztárral mutatkozik, és kérdez butaságokat, plusz az istálót is jól lefikázza. Jól van gondoltam, ezzel az Orbán-Overdose történet letudva. Hát ne…

Trackback: Kifordított ország 2009.04.19. 23:56:50

Jó volt magyarnak lenni - OverdoseErről a napról az az ezer méter fog eszembe jutni amit ez a fantasztikus ló futott a Kincsem-parkban. Legnagyobb sajnálatomra nem lehettem ott személyesen, de így tévén kersztül is feledhetetlen élmény volt! Ilyet azért n…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wrex 2009.04.20. 08:25:49

"Bár az ember általában úgy érzi, hogy inkább töltene időt egy raj szexuálisan túlfűtött piranyával, időről-időre a magyarok jelenléte is tud örömet okozni"

Hát, ha jól sejtem, elvileg (papír szerint) te is magyar vagy. Hogy bírod ki magaddal? Illetve, ha nem vagy az, és ennyire szeretsz minket magyarokat, akkor mi a kékeres pilinckáért nem húztál már el innen, nagyon-nagyon messzire?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.04.20. 08:27:37

Bocsánat, de egy TV interjúban a ló gazdája azt nyilatkozta, hogy direkt indította maygar színekben a lovat (holott felvidéki, azaz szlovák)mert pont az volt az élete álma, hogy a ló, amennyiben nyer, a maygar himnuszt játszák le neki.

Értem mit akarsz mondani, nekem az is átjött, hogy te is örültél neki, de kicsit megértem a hőzöngőket is, mert félreérthető a blogbejegyzés stílusa.

Örüljünk a lónak és gondolkodjunk el rajta, hogy mennyire ki van éhezve a magyar egy kis sikerre, hogy egy ilyen ló 10000 embert tud kicsalni.

kk_kk 2009.04.20. 08:30:02

@Monkey_Business:

Utánanéztél, milyen osztalék volt a tétre tett 1-es ló (Overdose) győzelme esetén?

Tekintve, hogy a nyereményalap a téten a győztes lovat eltalálók között oszlik meg, viszonylag (kurvára) alacsony a nyeremény, 200 megjátszott forintnál kb 210-215 visszafizetendő forintra tippelnék, másrészt pedig MINDIG várni kell az osztalék megállapítására...

Nézz utána itt:
www.magyarturf.hu

Örülök, hogy segíthettem.

Rozalika 2009.04.20. 08:32:09

Életemben két győzelemnél bőgtem. Az egyik Overdose, a másik Valentino Rossi. A teljesítmény lenyűgöz és nem érdekel az állampolgárság, vagy a származás.

Rá Dios 2009.04.20. 08:33:34

@ekkerjoz: Hú, ez keserű pár mondat volt...tetszett.

Pan 2009.04.20. 08:44:34

Nekem a tegnapi nap egy csodával ért fel. De el szeretném mondani a véleményemet a cikkel kapcsolatban.
1. A galopp versenyeken világszerte szinte kivétel nélkül angol telivérek (nagyritkán arab telivérek) futnak.
2. Egy hivatásos sportoló (Overdose) annak az országnak a színében versenyzik, amelyik leszerződtette (képviseletében ezt a tulajdonosa tette meg, aki szintén nem magyar állampolgárságú (?egészen biztos nem vagyok benne...) magát magyarnak valló ember
.
3. Szerintem örülni kellene, hogy egy nem magyar tenyésztésű és születésű ló és egy szintén nem magyar állampolgár (?) tulajdonos magyar színekben indul nemzetközi, nagy értékű versenyekben.
4. Örülni kell, hogy az első pár verseny után nem kerestek Overdose-nak egy világhírű külföldi istállót, ami "közelebb van a tűzhöz".
5. Szintén nagy öröm, hogy egy sztárzsoké keresi meg a magyar színekben futó ló tulajdonosát, hogy ő szeretné lovagolni a lovat.
6. Az sem elhanyagolható tény, hogy a nemzetközi sajtó és közönség látogatta ezt a versenynapot.
7. Azt hiszem, az elmúlt 15 évben a Kincsem parkban ekkora tömeg nem volt.
8. A tömeg a veretlen csodalóra volt kíváncsi, és az egész versenynap botránytól mentes, kellemes légkörben telt el.
9. Az egész esemény mindennemű politikától függetlenül zajlott.
10. Én, magyar ember igenis büszke vagyok Overdose-ra, és örülök, hogy még egyszer futhatott Magyarországon!
11. Ezúton szeretnék sok sikert kívánni Overdose-nak, és a mellette álló szakembereknek!

corsair4 2009.04.20. 08:46:59

@fantomböske:

Teljesen igazad van!

Szily,

Egy írással foglalkozó embertől elvárnék egy minimális ismeretet a témában amiről ír!
Úgy foglalkozol a témával, hogy az elemi ismereteid is hiányoznak!
Pár tény amit ellenőrizhettél volna mielőtt leírsz bármit is:

1, Angol telivér az a ló akinek ősei szerepelnek a General Stud Book-ban amit 1793-tól vezetnek Angliában! A ma élő összes telivér az ebben a méneskönyvben szereplő első 237 kanca és 169 mén utódja.

2, Ha már nagyon firtatjuk a származásokat akkor ráadásul nem is "angol" mivel három, Berley Turk, Darley Arabian, és Godolphin Arabian vérvonalára vezethető apai ágon vissza valamennyi telivér.Amimint a nevekből is kiderül arab, török, ill. berber mének.

3, A Te logikádat folytatva a világ összes telivére angol, tehát nincs sem ír, sem amerikai, sem más "nemzetiségű"
ló, tehát a világ összes lóversenypályáján csak az angol himnuszt játszhatnák.

4, A teljesítménynek csak egy része genetika, a másik nem elhanyagolható része a ló edzés programja, nevelése. Ez pedig egyértelműen magyar!!!!

füredi (törölt) 2009.04.20. 08:49:40

Ellentétben a hozzászólók és a tegnap kilátogatók többségével én már számos hazai lóversenyen megfordultam. A derbyt leszámítva nem szokott himnusz lenni, talán még az évadnyitón, de azon még nem voltam. Tehát a kérdés így kérdés szerintem: a 10 futamból miért csak egy után van himnusz?

Parajpuding 2009.04.20. 08:49:53

Magyar, vagy nem magyar? Nehéz igazságot tenni. És itt most ne a jogilag meghatározott honosságot, vagy akár a származást nézzük. Azt hiszem itt az a lényeg, hogy elfogadjuk-e a sikert magyarnak? Én elfogadom. És nagyon örülök. Ha pl. egy sportoló egy adott nemzet színeiben versenyez, akkor azt fogadjuk el az adott nemzet sikerének is, függetlenül attól, hogy angol, vagy hottentotta. Mindenesetre a helyzet összességében még pozitívabb, hogy sok embernek felhívta a figyelmét (ha így, hát így) a lósportra és magára a lóra, egy csodálatos állatra, amelynek Magyarországon nagy múltja van. Viszont sajnos jelenleg a jövője nem túl rózsás. Kicsit elkalandoztam. A lényeg, nem rovom meg a cikkírót, mert van az írásban valami. De ettől még nem érzem sértve magam és az örömömet sem tudja elvenni, vagy akárcsak felhősség tenni.

Gezagyerek 2009.04.20. 08:50:16

Szellemes-humoros-ironikus szöveg - jó volt olvasni.
Szily László, gratulálok!

füredi (törölt) 2009.04.20. 08:51:07

@Pan:
Hát a 9-es pont nagyon nem igaz...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.20. 08:54:45

Kedves Szily:)
Én is ott voltam, és igen...magyar földön él, magyar színekben versenyez...mi lenne ha nem magyar:DDD

jó a posztod.

gulasZuppe 2009.04.20. 08:55:22

Nem a vérnek szól a himnusz.
(a teória agyhalott)

Ez a ló magyar lett és kész :)

De csak háborogjanak akiknek ez esik jól.

fantomböske 2009.04.20. 08:59:53

@újmájashurka: Ugyan, a túlfűtött szélsőmagyarokkal nem kell törődni. Mindenki úgy éli meg a hazaszeretetét, ahogy neki tetszik-amíg ezt nem a lábamra lépve teszi. Ha valakinem öröm Overdose győzelme, az örüljön. Ha meg valaki pont leszarja, az még nem csorbítja annak a lónak az érdemeit.
Amíg olyan antitalentumok kapnak lehetőséget az F-1-es versenyzésre, mint Baumgartner Béla, addig soha nem fogják a Himnuszt játaszani a Hungaroringen.

Reo 2009.04.20. 09:00:49

Egyszer érdemes lenne kipróbálni jó pár embernek, hogy milyen érzés valahova elmenni csak az élmény kedvéért, és kivételesen annak venni a dolgokat amik igazából... Egy jó futamnak, egy kellemes délutánnak, egy magyar zászlónak.
Nem viszonyítgatni, nem fikázni, nem mérlegelni, hanem csak örülni annak amit az adott esemény nyújthat az embernek.

Hogy egy ló/sakkozó/kajakos minek számít, azt meg hagyjuk meg annak, akinek ez feladata, illetve erkölcsi felelőssége szerintem.
Ha magyarnak vallja magát valaki ebben a világban, abszolút tiszteletet érdemel.

Szerintem.

phaidros 2009.04.20. 09:05:46

@hellosly: ott a kövér pont - és lehet saccolni, hogy a lelátókon ülők közül hányan? Pl. Farkasházy biztosan.

Asszem 2009.04.20. 09:20:10

Sosem értettem a lóversenyt, ezért csodálkoztam is rajta, miért csinál az Index celebet egy lóból.

Végülis bejött, gondolom a megjelent lelkes rajongótábor 95%-ának sem volt a lóig sok köze a versenyhez.

Tanulság: jó volt a reklám, kellenek az ilyen programok, ha lenne még futtatás amin nincs balhé, akkor arra én is kimennék, és arra a délelőttre Alvinczi Eduárdnak érezném magam :-)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.04.20. 09:20:45

overdose, nyert, ennek örülök. kész. de jobban örülök a veszprém kupagyőzelmének, és a győr bekdöntőbe jutásának pl.

de hogy pl a napló nyertese a 20 másodperces élő beszéd alatt megköszöni overdose trenírozását meg miafaszomat az vicces volt.

az a dolguk basszus.

a himnusz meg szép dolog. de egy lónak tényleg vicces lejátszani... annyira ne legyünk már magyarok... legyünk de ne így. ennyi erővel egy tesco megynitóünnepségén is játszanak magyar himnuszt. pl az is idegesít amikor a kézimeccsek előtt a közönség elénekli a himnuszt. az nem szép. artikulálatlan, el van csúszva, el van rontva a szöveg (hozz rá - hozz reá probléma). nem a gesztus fáj. a gesztus szép, de bődületesen szar az eredmény. inkább játszák le cd-ről, azt énekelje együtt aki úgy érzi.

pl ezen a lóversenyen, mivel valami magyar derbi volt ugye lenyomhatták volna az elején a himnuszt, mitegy megnyitva a derbit. a himnusz mindenkinek jár. az összes versenyzőnek, az összes nézőnek, az összes mindenkinek. nem csak a nyertes lónak...

min 2009.04.20. 09:22:28

A posztíró utalgat az un. tipikus magyarra miközben ő is ugyanaz a kategória. Mindenben talál kivetnivalót ha kell ha nem kell...

sporttárs 2009.04.20. 09:28:20

Én már a Szily-szöveg legelején remekül éreztem magam, amikor a magyar sportsajtó kedvelt toposzát, a "hajdani kettősrangadók feledhetetlen hangulatát" vette elő, amihez a mai, értelmes ember kb. tényleg így viszonyul. Biztos ilyen volt, ki tudhassa. (Én gyerekként még voltam vagy háromszor, de nagyjából semmire sem emlékszem belőle.)

Az esemény meg igazi nagy dolog volt, szép idő, jó levegő, ló, Orbán Viktor és "az emberek".

Rá Dios 2009.04.20. 09:36:06

@sporttárs: Orbán Viktor és a ló...na igen :-)
Egyáltalán, milyen "színekben fut" egy ló? Szerintem max. a tulajdonosa érdekes, nem az "állampolgársága". Igaz a (szín)magyar vizslámnak is van útlevele, de az inkább állategészségügyi tanúsítvány, nem pedig valamiféle "magyarságigazolás". Szerintem.
A szlovákok melegítik már a tankokat?

kozsi 2009.04.20. 09:38:31

Mennyivel szebb lett volna, ha a szlovák Himnuszt játszották volna!!! Csak a tulajdonoson múlt, hogy eljátszhatták, ezek szerint sokak fülét sértő Himnuszt, amiért köszönet járna neki, főleg december 5.-i népszavazás után...... megtehette volna, dacból, méregből, hogy csak azért is Szlovákiában tartja a lovat, de nem.....neki fontos volt, hogy Magyar Himnusz csengjen fel. Mert nem érdekmagyar, mint az anyaországiak többsége.

kapanyanyimonyok 2009.04.20. 09:40:37

Mi számít magyarnak, mi számít nemzetiségi érzésnek?
Úszunk a keveredésben.
Ne örüljünk Talmácsinak.
Ne örüljünk a honosított magyar sportolók (csapat vagy egyéni--mindegy) sikereinek
Ne örüljünk a Rubik kockának.
Ne örüljünk a libamájnak.
Ne örüljünk a konyhánknak és a mangalicának.

Más nemzeteket ez nem zavarnak keveredések. Minket igen, mert ha valaki boldog egy másik "vérmagyar" úgyis leugatja érte.

hexxa 2009.04.20. 09:46:54

Overdose azért magyar, mert nyer. Ha második lenne, akkor senkit sem érdekelne, hogy milyen nemzetiségű!

kapanyanyimonyok 2009.04.20. 09:55:38

@szily:

Neked elég egy kínai matrózpóló hozzá?

na__most__akkor 2009.04.20. 09:57:45

Legközelebb akkor megyek ki, ha Orbán Viktor (tudjátok, a patásorbán) indul, mint ló vagy mint zsoké. Vagy mint reklám.
Az se baj, ha nem győz. Azt már ismerjük.
Unjuk is.

caymanos 2009.04.20. 10:02:26

@na__most__akkor: Eszébe nem jutott volna kimenni, ha nem lenne pár hónapon belül választás.
Nem szereti a lovat, mióta látta a Keresztapát.

Noku 2009.04.20. 10:04:30

Tisztelt Szily....Szenzációs!

Szeretem látni, hogy van olyan ember, aki le tudja írni, amit gondol, és persze jó érzés, hogy vannak hozzám hasonlóan gondolkodók :)
Magam részéről már összevesztem a családdal Overdose kérdésben, akik a "szuper pici magyar ló nagyra tör" tévhitben lebegnek. Lévén az UK-ban élek jobbára(ráadásul Haydock mellett, így természetesen ott leszek május végén), ráadásul az utóbbi időben eléggé érdekel a lóveseny írnék ide pár dolgot.
-A lovak származása(családfa) nagyjából determinálja a sorsukat, képességeiket (ld. tenyésztés), NEM a fajtája (angol telivér-minden valamite való versenyló az manapság)
-www.racingpost.com"Overdose-2005(GB)"a regisztrációja
-Igen a tulajdonos Szlovákiai magyar (vagyonszerzése, mint mindig ???), igen Magyarországon edzik, így ha valakire igazán, az edzőre KELL büszke"magyarkodni".
-A tuljdonos szándékosan regisztrálta magyaror-i istállóval Overdose-t, mert az eljátszandó himnuszt ez dönti el(és így akart borsot törni szomszédaink orra alá, ha szolvákiai reg. ló nyert volna, szlovák himnuszt játszanak.
-...és amin összevesztem. Overdose fantasztikus ló, DE...ahogy az atlétikában mindenki azt várja ki nyeri a 100m-t, a lovin ez fordítva működik. Sajnos Overdose a súlylökő. Ami nem baj, mindannyian boldogan ünneplünk bármilyen "magyar" sportsikert, de a lovin a királyok nem a sprinterek. Nem ők mennek a nagy pénzért (kivétel, persze némi arab őrületet, de arról meg tudjuk miért...ld. Manchaster City csapata), hanem a "chaserek". Ld. Cheltenham Gold Cup, Grand National, amelyek pénzdíja többszöröse Ascoténak.
-Ja, Ascot, Dosi nem a Derby-n indul, ha elolvassák, hanem egy kb. "előfutamon".

A célom nem image rombolás volt, de szeretem a dolgokat a helyén kezelni, és borzalmasan visszatetsző, amit a media ezzel a Fantasztikus lóval művel kishazánkban. Olyan dolgora büszkének lenni, amihez semmi köze az embernek, nagyon nem illik, és etikátlan. De ez a szó a Kárpát medencében ismeretlen.

...és igen, előre borzongok azoktól a "magyaroktól", akik kint lesznek Haydockban. Mert ahogy a post író is kitért rá, tömegben, sajnos nem hazudnak...ezt már ezerszeresen bebizonyították.

Monkey_Business · http://gmintgeza.blog.hu/ 2009.04.20. 10:04:34

@kk_kk:

A lényeg nem az, hogy mondjuk 10-15 Ft-ot nyertél volna. Ha kimész lóversenyre és nem fogadhatsz egy sz@r rendszer miatt, ami vagy lefagy, vagy nem és még a pénztáros nénik is kiállnak a pénztárból, nehogy valaki verje nekik az asztalt az szerintem kurva gáz.

Én úgy tudom, hogy nem az osztalék kiszámításával volt a gond, mert fél órával a futam után sem fizettek, csak a megtett pénzt adták vissza. Milyen szerencsejáték ez szerinted? Fogadni nem lehet, ha meg tudtál véletlen, akkor fél óra után sincs pénz?

Legközelebb ha a lottón túl nagy a nyeremény, akkor majd nem lehet szelvényt venni? Vagy ha nyersz 5 milliárdot, akkor azt mondják, hogy ezt nem fizetjük ki, de a 200 Ft-ot visszaadjuk szívesen.

Szerintem senki nem meggazdagodni akart 200 Ft-tal, de ha játék, akkor lehessen már játszani.

Rá Dios 2009.04.20. 10:06:07

@caymanos: A keresztapás hasonlat jó, de O.V.-nak nincs félnivalója. Nem mindegy ugyanis, hogy valaki kapja, vagy küldi a lófejet :-)

rózsaszínlazac · http://szexmanifesto.blog.hu/ 2009.04.20. 10:13:10

Fiatalember!

A négerezés akkor sincs rendben, ha egy lóval szemben követed el...

(nem lehet elvetni a politikai korrektség állapotát, ha még eleve át sem estünk rajta)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.04.20. 10:17:54

@hexxa:

"Overdose azért magyar, mert nyer. Ha második lenne, akkor senkit sem érdekelne, hogy milyen nemzetiségű!"

Ez nem igaz. Ha harmadik lenne, akkor tényleg nem érdekelne senkit.
Ha második, az még jó, mert akkor olyan jól lehet síránkozni, hogy "persze, mert az első tutira doppingolt/csalt/marslakók tenyésztették/stb.

;)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.04.20. 10:20:12

overdose mindíg győzik-e?
gáspár overdose?
vagy mivan?

toemi0510 (törölt) 2009.04.20. 10:20:38

Azért írtok néhányan butaságokat, mert a tetves médiából a lényeget nem lehet megtanulni.
Minden galopp versenyló angol. Legalábbis az ősei. Ki dönti el, hogy hány generáció kell a honosításhoz?
Azért van ott a (GB), mert ott született. Azért van a verseny mögött a (HUN), mert magyar verseny, és nemzetközi volt, tehát a világ bármely országából futhatott volna benne ló.
Azért a végén játszották el a magyar himnuszt, mert azokon a sporteseményeken, ahol versenyeznek egymással a versenyzők (atlétika, forma 1, úszás, stb) ott a győztesnek eljátszák. Azért a magyart, mert a ló MAGYAR TRÉNINGBEN ÁLL!
Ilyen például a motorversenyben a TÓTH TEAM! Magyar a csapat, de a motor nem magyar! Hogy is lehetne az.
A tréner, a lovászok, a tulajdonos mind magyar!
Magyar emberek szaktudása ér most annyit, mint angol, francia, vagy dubai lóverseny szakembereké.
Azért kell a magyaroknak örülni, mert a világ minden országában csodaként néznek a lóra, és a világ minden országában, ahol van lóverseny hozzáteszik, hogy MAGYAR!
Csak itt, és csak ti magyarok kérdőjelezitek meg, hogy ugyanmár miért az?
Amerikától, Hong Kong ig, minden országban, ha nyer ez a ló, a magyar Himnuszt fogják eljátszani a tiszteletükre. És ott senki nem fogja megkérdezni hogy miért!
Én is örülök a Veszprém sikereinek, de ezt a lovat már többen ismerik, mint a Veszprémi kézilabdát! Külföldön legalábbis.
Kincsem, Puskás, Aranycsapat, Overdose.
Utóbbit most éljük, és jó lenne, ha nem kétkedéssel, és rossz indulattal fogadnátok.
Ne keverjétek bele amit a médiában hallotok, ne keverjétek bele a politikát.
Ezek vérprofi sportolók, köztük egy állat, aki önzetlenül adja a testét lelkét az emberek játékához. Igazi profik, akik mindenhol magyarok maradnak. Hiába van itt putri a tréningtelepen, vagy rossz feltételek! Magyarok ők egytől - egyig, akik nem kérdőjelezik meg, hogy a Himnuszt szabad-e énekelni vagy nem.
És néhány percre, órára, egy Belga világsztár zsoké is megérezte milyen "fogadott magyarnak" lenni, akár néhány órára is. És mint tudjuk van ilyen más sportágban is. Hoki, kézilabda.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.04.20. 10:27:05

Milyen megnyugtató lett volna, ha a tömeg az internáci indulót (Internacionálé) énekelte volna, ugye?

na__most__akkor 2009.04.20. 10:35:07

@caymanos:
höhö

És lóf@$2

Nem az, amire gondoltok, hanem lófej.

újmájashurka 2009.04.20. 10:39:16

@fantomböske: Eggyetértünk bözsike, mindejó kiván magának sanyka!

hexxa 2009.04.20. 10:42:30

@Rá Dios: Érdekmagyar? Érdekmagyar az a 10000 ember aki egy éve még azt sem tudta, hogy hány lába miatt botlik a ló, most meg "büszke" és saját sikerének éli meg a győzelmet! Tisztelettel, akkor is pénzt,időt, energiát kell áldozni egy sportra,sportolóra ha éppen nem a csúcson van. A magyar lósport azért van abban a helyzetben, ahol van, mert senkit sem érdekel. Tessék fogadni akkor is, ha nem egy celeb-ló fut, üget galoppozik és akkor lesz érdeklődés, lesz pálya, lesz lósport!

Leonard Zelig 2009.04.20. 10:50:02

Overdose (GB)
Rúzsa Magdolna (SRB)

Ez a helyzet

caralho voador 2009.04.20. 10:55:41

Ne báncsátok a szilyt, néha egész jókat röhögök az irományain, bár ez most annyira nem sikerált. Mindig elmondja, hogy azért lett ennyire hülye, mert oda járt iskolába, ahova. Ezt mondjuk nem teljesen értem, mert én is ott szenvedtem hat évig, utáltam, mint a szart, egy életre elegem lett mindenfajta vallási baromságból, na de attól még nem űzöm ezt a szadesz-stílusú, fölényes röhögést bármilyen nemzeti vonatkozású dolog fölött, és nem bújok a b*zik, c*gányok, zs*dók és f*vesek seggébe kötelességszerűen.

gulasZuppe 2009.04.20. 10:55:47

elég annyi hogy a sikereit magunkénak érezzük bár nincs közünk hozzá, így ha itt van és láthatjuk versenyen az megtisztelő - es tényleg a vilagon sokhelyütt magyar lóként, vagy inkább "szenzációként" tartjak szamon de a papíron nem ez van igaz. de mindig attól függ mindennek a megítélése hogy a közvélemény hogyan viseltetik iránta.
és ilyenkor jönnek a puffogók mondvan "nem is magyar". és igen a közválemányt meg a média formalja leginkabb napjainkban tehat végső soron ez is ferde megközelítés.
de tenyleg internacionalet kellett volna? vagy we are the championst? :)
viszont valamelyest vicces volt teny de inkabb azt mondom több ilyen legyen mint kevesebb, és akkor megszokja azis aki még bátortalan :)

hettykm 2009.04.20. 10:57:51

Sajna megint sokan belekeverednek a politikába, nem hiszem el, hogy nem lehet vmit a poltika említése nélkül értelmezni (nem minden a politika, van a politkán túl is élet).....

Itt van egy különleges dolog, megvesz egy lovat egy "Külhoni" magyar pár ezer fontért, amit szépen treníroznak és sorban nyeri a versenyeket, (lehet azt mondani, hogy nem a nagy versenyeket, de ez is hülyeség, Ascotban is a 2 legnagyobb díjú futamban megy, nem hiszem hogy az előfutamban ennyi pént adnának). Magyar az edző, magyar az istálló, magyar a tulaj és magyar a zsoké (néhány futamot kivéve), a nemzetközi sajtó magyarként emlegeti! mi kell még, hogy magyar legyen egy ló? kit érdekel hol tenyésztették? a tulaj is azt hangoztatja, hogy magyar nem szlovák, magyar!!!! az egy dolog, hogy média is most ezen lovagol, igen is büszkék lehetünk rá, hogy magyarként tartják számon.
Egy csoda, egy kis lóból lett sokak kedvence, egy nagy reményű ló, aki még csak most bizonyíthat, mert a neheze még hátra van... lehet szállítás közben lesérül, vagy elrontják az etetését, vagy összeszed vmi betegséget, azt oda minden. nagyon kell vigyázni egy lóra, az egyik legérzékenyebb állat...
Ha látta vki a Seabiscuitről szóló filmet, tudha mit jelenthet egy ló az embereknek, még akkor is ha kicsit cukormázas amerikai film volt, ha neten utána néz vki láthatja, nem sok túlzás volt a filmben...

Meglátjuk mire lesz képes a ló meddig juthat és tényleg meddig marad magyar, mert lehet az az összeg amikor már hülyeség megtartani. Szerintem ezt a szezont még biztos magyarként futja mindenhol és büszkék lehetünk rá mert végre ami kicsit jó fényben láttat minket a világon......

a politikán túli életre lehet a legjobb példa ez a ló is és maga a sport!!!!!

2009.04.20. 10:58:15

én már a lókolbászt várom belőle

füredi (törölt) 2009.04.20. 11:08:39

Csak nehogy nomen est omen legyen ezzel a lóval is, mint szegény Ophelie-vel.

Grigorij 2009.04.20. 11:11:41

Kedves Szili!

Korábban nem volt semmi bajom az írásaiddal, de most kicsit melléfogtál...

Persze, tudom, hogy egyrészt a korodból adódóan, másrészt a bloggerek kötelező flusztrációja okán...

Ti, bloggerek, képesek vagytok már itt is eljutni odáig, hogy egy gyönyörű eseményből gyakorlatilag FAJELMÉLETET kreáltok, és már az a baj, ha Magyarországon egy rendezvényen elhangzik a magyar himnusz..!

Az még csak hagyján, hogy egy szlovákiai magyart leszlovákoztok, az is lényegtelen, hogy a lósportot, pontosabban a lóversenyt ennyire silány dolognak tartjátok, de hogy mindebből azt vonod le, hogy a tömeg OV vagy más politikus, celeb stb. miatt ment ki???

Nem kell tájékozottnak lenni, nem kell a lóversenyt szeretni, de komplett idiotizmus, ha valaki azt gondolja, hogy a tömeg nem tudja mit csinál?!
Pont a politikusok, celebek vonulta ki a tömeg miatt! De rábasztak, mert egy magyar ló és a világ legjobb zsokéja, aki magyar színekben ülte meg a paripát(!) fontosabb és értelmesebb volt bármely "hírességnél"!

Na jó, attól még irigykedhetsz, csak érződik, hogy ez a tudatlanságodból fakad!

QM 2009.04.20. 11:15:30

"Olyan dolgora büszkének lenni, amihez semmi köze az embernek, nagyon nem illik, és etikátlan."
Ekkora f@szságot már rég láttam leírva.
Ezt minden sportra igaz. Ezen az alapon mi a köze pl.: az embereknek a kajak-kenu sikereinkhez? Vagy pl: KOKO volt sikereihez?
Az, hogy a média felfújta, miért baj? Reklám. Ennyi semmi több. Bejött? Be. Kimentek az enberek, jólérezték magukat,fogyasztottak, fogadtak.
Ja, hogy elhangzott a Magyar Himnusz is? Hát, sporteseményeken ez elő szokott fordulni. Ja! Hogy Viktor is, meg Farkasházy? És? Ja, hogy van akik ezért mentek ki? Alig hiszem.

hexxa 2009.04.20. 11:23:22

@QM: Nem 100% ban fság! Pl. lehet egy sportot, sportolót támogatni sokféleképpen. Effektíve pénzzel, elmegyek versenyre és jegyet veszek, nézem a TV-ben és a hirdetők miattam (is) adnak pénzt a sportolónak. Az viszont tényleg cinkes hozzáállás, hogy kimegyek mer' nyerni fog. Nyilván a siker meghozza a népszerűségét egy adott sportnak, de ami itt van, hogy csak! akkor verjük a mellünket, ha már megvan a siker és benne van a TV-ben is, az elég gáz.

QM 2009.04.20. 11:27:04

Akik a sportolókat, művészeket anyagilag támogatják, azokat szponzoroknak hívják, és reklám nekik(ez is üzlet). Szerinted az elért sikerekért, ezk szerint, csak ők lehetnek büszkék?

corsair4 2009.04.20. 11:29:37

@Noku:

Azt írod eléggé érdekel a lóverseny, de azért van pár "pontatlanság" a hozzászólásodban.

1, a genetika/származás sokmindennek az alapja, de a jó tréning legalább ennyit számít!Talán te is hallottál egy Seabiscuit nevü lóról!!!!!

2, Igen a Haydocki verseny "csak" Goup2-es verseny, de a két Ascoti Group1.

3, Ahhoz, hogy egy ló futhasson valamelyik futamon Ascotban ahhoz nemzetközileg elismert eredmények kellenek, nem lehet az utcáról beesni.

4,Ha jól emlékszem egy ausztrál ló aki megnyerte azt a futamot -Golden Jubilee-
amiben Overdose is indul nemzeti hős lett Ausztráliában.
Itt jegyezném meg, hogy szerintem élő ember nem volt abban az országban aki ezt ne így érezte volna.

5, Igen vannak nagyobb pénzdíjjas versenyek, de Ascotban nyerni akkor is rang.

7, Ha ennyire nem nagy szám szerinted ez a ló, akkor mégis miért akarja a világ egyik legjobb zsokéja lovagolni? Veled szemben Ő nyilván nem ért a lóversenyzéshez. :-))))

8, Szerinted mikor játszották utoljára a Himnuszt angliai lóversenypályán? Én, szintén angliában élek, ott leszek minden versenyén, és igenis büszke leszek rá, hogy magyar vagyok!Egyébként pedig szakmámból adódóan is van közöm a lovakhoz, de mégsem hiszem magam szakértőnek, viszont van fogalmam arról mennyi munka van ebben az eredményben! Erre pedig joggal lehetünk büszkék bárhol és bármikor.

hexxa 2009.04.20. 11:43:34

@QM: Ha én pénzt adok egy sportolónak, csapatnak és nem várom el, hogy a homlokára ragassza a nevemet, akkor nem vagyok szponzor, csak támogató.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.20. 11:55:42

@Leonard Zelig:
marhaság..
de sebaj brader...neked ez jutott.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.20. 12:00:17

@kholiq:

kiváncsi lennék, hogy az itt fanyalgók visszaemlékeznek-e, hogy az utóbbi években BÁRMI pozitív jelent volna meg rólunk, magyarokról a világ médiumaiban.

KÖSZÖNJÜK..
és IGEN, jó volt ott lenni, és látni ezt a csodás lovat...megérezni egy kicsit, hogy jó együtt, és az élet szép is tud lenni.

Rob67 2009.04.20. 12:04:33

Na most legalább megtudtuk, hogy egy ló (csodálatos ló!!!) aki semmilyen magyar kontakttal nem rendelkezik azért lehet magyar.
Mert a lelkében az, az identitásában.
És valaki ettől magyar.
Mindenki másnál a származás számít.
Kedves Kossuth-tériek, mi van a gallíciai jöttmentekkel??
Azok lélekben nem voltak magyarok?
Nem. ez lóra igaz lehet.
De azok zsidók voltak.
Kicsit részrehajló a magyar.

corsair4 2009.04.20. 12:05:43

@kholiq:

Köszönöm a cikket, igen tanulságos, szerintem kötelező olvasmány mindenkinek, itt a posztban és otthon is.

Talán el kellene gondolkozni az itt és máshol írogató uraknak a különbségen az újságírás és írástudók árulása között!

Félelmetes, hogy egy idegen tisztábban lát ebben a kérdésben.

corsair4 2009.04.20. 12:07:58

@Rob67:

Ez most hogy jön ide!!!!!!!!!!!!!!!

gormi · http://gormi.blog.hu 2009.04.20. 12:10:11

A lo (Equus caballus)kb. 60 millio evvel azelott lett resze bolygonk okoszisztemajanak, mielott egy Csurka nevezetu pasas leirta volna, hogy Jezus anyja szkita, (ertsd magyar) volt. Persze a lo nem maradhatott egy egyszeru allat, mint mondjuk a patkany, mert a pancelozott Audik elott Nagy Sandortol Napoleonon at Horty Miklosig mindenfele fontos embereket kellett vinnie a hatan, igy aztan valami modon kulturak resze is lett. De hogy egy lo nemzetisegerol hazafias vita follyon az kb. annyira vicces, mintha az univerzum angolszasz eredeten kapnank hajba, merthogy Newton volt, aki leirta a bolygok mozgasanak torvenyet. A lo, jelesen Overdose, azert ebreszthet hazafias erzeseket, mert egy honfitarsunk vette eszre a tehetseget. Nyilvan, most nem tudna megvenni, de volt szeme hozza, akkor amikor meg masnak nem. Vagyis szereti es erti amit csinal. Bar lennenk sokkal tobben ilyen ugyesek kis hazankban. Gratulalok a kispataki MIkóczi Zoltánnak es drukkolok mindazoknak, akik a remelhetoleg vilagraszolo derby gyozelemert dolgoznak.
Hajra Overdose!

Rob67 2009.04.20. 12:13:01

@FILTOL:
Húha.
Te nem érzed a sorok közt rejlő szavakat?
Én nem zsidózom drágám. Én jól vagyok velük.
Én igen.
Ezt mindenkire nem igaz drágám.
Ellenben utálom a részrehajló gyökér magyarokat.

Rá Dios 2009.04.20. 12:20:03

@Rob67: Pontosítani érdemes:
1. Nem "A" magyarok részrehajlóak, hanem egy csomó hülye magyar (kínai, német, pápua, boliviai, stb) részrehajló. Mások meg nem.
2. Na igen, a mieink kicsit hangosabbak :-)

Sendmailto 2009.04.20. 12:22:33

Inkabb a negerezesrol kene leszoktatni az urakat.Ha valaki angol nyelveruleten magyarul beszelget es hasznalja a neger szot...hm...cikkbe itthon....na ez a baj.
Overdose :) nemhiaba totknal van bejegyezve mint a sok auto is...vajon miert...

jo cikk volt

gormi · http://gormi.blog.hu 2009.04.20. 12:31:24

Egyebkent tudja valaki, hogy Caligula szenatornak kinevezett lova milyen szarmazasu volt?

badabing 2009.04.20. 12:38:04

Korrekt2.
Magyarország annyira bukta hely jelenleg, hogy egy csirkefuttató versenyre kimenne a nép önérzetet gyakorolni.
Overdose jó fej, úgy fut, mint egy rajzfilm-ló.

Gbro 2009.04.20. 12:38:21

Az Orbán Viktor szerpléséhez: Ami engem kiakasztott az a következő megnyilatkozása volt "a magyar emberek lenézik a szlovákokat...". Hogy mondhat ilyent ez a dinnye!!?? főleg a mi nevünkben kamerák előtt?? Nem akarom az időseket bántani, de talán kezd meszesedni??
Na szép napot mindenkinek!

scsaba1 2009.04.20. 12:47:15

Végigolvastam a kommentek egy részét.

Hát jók vótak a pogramok, minden jó, csak sok itt a köcsög...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.20. 12:57:03

@Rob67: dehogynem zsidózol drágám
idecincálod ezt a hüjeséget, neked is csak AZ jut eszedbe mindenről.

"Ellenben utálom a részrehajló gyökér magyarokat. "

Tényleg? Én meg a részlehajló gyökereket.

Származástól függetlenül.

NA ez a különbség köztem, és közted.

Na haladj tovább.

kk_kk 2009.04.20. 13:03:56

@Monkey_Business:

Nem ekkora forgalomra tervezték a rendszert, kár lenne 10 évi 1 eseményre fenntartani... Ez van, ezzel jár, ezt előre lehetett tudni.

Javaslom, hogy látogass ki jövő vasárnap és nézd meg milyen egy átlagos vasárnap.
Jó.

Lord_Cica (törölt) 2009.04.20. 13:09:05

Bár egy dolog jó volt a műsorban. A zsoké az k*rva helyes volt. (Dugnám)

Ja és az Overdose az zsidó, mert hosszú az orra.

Lovak 2009.04.20. 13:14:25

Lókupec nem járt erre?

Lord cica: a zsoké pasi volt nem? nyiha.

nolto 2009.04.20. 13:15:11

Kedves szily!

A himnuszt azért játszották, mert ez egy nemzetközi verseny volt (indult benne a cseh The Storm) és minden nemzetközi futam után eljátszák a győztes himnuszát. Ami azért magyar, mert a ló magyar tréningben áll.

A 2007-es Kincsem Díj díjátadásánál hogy kiakadtál volna, ott ugyanis az ír apától és angol anyától származó, bosnyák tulajdonú, a futamot szlovák zsokéjával megnyerő Ce Gile tiszteletére a magyar himnuszt játszották. Ugyanis a ló magyar tréningben állt, így természetes volt, hogy a bosnyák tulaj a szlovák zsokéval a magyar himnuszt hallgatta.

Louis de Menyét 2009.04.20. 13:21:21

Azért mindig van mire büszkének lennünk! nemcsak Overdose! tudtátok pl h nálunk készült el a világ legnagyobb csokiszobra is? www.rekordok.hu/csoki.html

Kósza 2009.04.20. 13:21:40

Mi ebből a tanulság?
Magyar seggbe magyar lóf@szt!

orv 2009.04.20. 13:30:22

Úristen! Ez ennyi indulatot kavar?
És hol teccettek lenni,amikor először szó került (és még menthető lett volna) az Ügető eldózerolása?
Mellesleg, ott valóban magyar lovak versenyeztek, hetente kétszer, szerdánként úgy 3-500,hétvégenként néha 1-2000 ember előtt.Rendszeresen, himnusz nélkül,fillérekért.
És a verseny?! Hát mindenki hülye meg vak?Nem látszott eléggé,hogy a többi ló már vasat evett, a kiválasztottat pedig még be sem próbálták tenni az indítóállásba.Ez kérem bunda lett volna,ha nem cirkusz lett volna.Ennyi.
Lehet otthon könnyezve lovasnemzetezni,dicsőségről hablatyolni...
Az a lófejű nő meg azért volt a műsorban,mert mégiscsak lovakról szólt ez,vagy mi...?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.04.20. 13:38:39

@orv: Ez kérem bunda lett volna,ha nem cirkusz lett volna.Ennyi."
aha
biztosd bunda volt az 52,7 másodperc :DDD
amikor a Francia lefújt versenyen 54,7-el 25 éves rekordot döntött meg.
www.youtube.com/watch?v=QiLvi58gyBc

"Overdose appeared to win the premier sprint race with a time just shy of the 25-year-old course record. "
www.nytimes.com/2009/04/20/world/europe/20hungary.html?_r=2&ref=global-home

persze.

mehr luft 2009.04.20. 13:40:01

tovább emberek, tovább... nincs itt semmi látnivaló...

Lord_Cica (törölt) 2009.04.20. 13:42:28

@Lovak: remélem az volt ;)

Apropó, azt már más is észrevette, hogy szinte minden 18 alatti csaj rajong a lovakért? Azt nem tudom, hogy ezzel foglalkozott-e tanulmány, de tuti hogy a hím lovak feltűnő nemi szervére vezethető vissza.

Ennek kapcsán elgondolkodtató, hogy heteró pasik miért néznek lovakat. Talán a régmúlt merevedés feletti nosztalgia? Látens vonzódás a fallikus szimbólumokhoz?

hú nem is olyan unalmasak ezek a lóversenyek

zsoltix 2009.04.20. 13:45:08

Én vagyok az egyetlen,akit qvára nem érdekel ez az óverdóz? Már a tököm teli van vele,hogy hetek óta ezt harsogja az egész média.

Noku 2009.04.20. 13:48:24

@corsair4: Tisztelt Corsair4!

Koszonom a kiigazitast, de nehol nem ertem.

-Annyit irtam egy ideje (kb. 1 eve) erdekel a loverseny, kornyezeti hatas. Nem irtam, hogy szakerto lennek. A Relativitas elmelet is erdekel, jo kis konyvet olvatastam nemreg, megsem ertek hozza.

-"igen Magyarországon edzik, így ha valakire igazán, az edzőre KELL büszke"magyarkodni"-ez igy szerepel a szovegben, nem ertem miert mondod, hogy nem tisztelem a teljesitmenyt. Amit en mondok, hogy nem szeretem ezt az orult felhajtast, meg huszaros kivonulast. Ahogy mas irok emlitettek, "hol voltak ezek, amikor a palyat kellett volna megmenteni", vagy pedig ugyanez lenne, ha Dosi masodik lenne mindenhol?

-Mellesleg a loversenyes angol es ir kollegak exp. verbis kimondtak, hogy nem magyar lo, amellett, hogy a teljesitmenyt elismerik maximalisan.

-Igaz, hogy irhattam volna 2-nel tobbszor is, hogy fantasztikus, de igy sem ertem, miert gondolod, szerintem nem nagy szam Dosi. De nagy szam, mint ahogy a vizilabdas fiaink stb. -bar a hasonlat rossz, ha Dosi esetleg nyerne Ascotban, akkor sokkal nagyobb szam lenne.

-...ES MEGIS, Overdose magyar kotodese miatt erdekel, barmilyen nehez rolam elhinni. Ugyanis az o hatasara (fogok) korulnezni a "falt race" haza tajan, mint az lathato az elso szovegben, nem igazan ez vonzott, mig a te valqaszodbol azt szurom le, teged inkabb. Izles nem vita targya.

Orulok, hogy ilyen jo kritikus irt.

Minden jot!

magyar állampolgár 2009.04.20. 13:56:01

Miért csak Overdosenak játszották le a Himnuszt? A többi ló is megérdemelte volna. Már megint ez a kivételezés...

corsair4 2009.04.20. 14:14:52

@Noku:

Bocsánat, ha megbántottalak, nem volt szándékomban!

Egyébiránt már tavaly is ott voltam Ascotban. szerettem volna érezni az ottani atmoszférát.De dolgoztam agárversenyeken is.

Az ír és angol kollégáidon nem csodálkozom, nekik ez így természetes!
Még mindig dívik náluk a "birodalmi szemlélet". Engem is kioktatott egy két éve végzett kolléga, hogy Ő jobb a szakmánkban mint én a 15 éves tapasztalatommal, mert angol egyetemen végzett!!!
Esetleg kérdezd meg tőlük legközelebb, ha ennyire angol, és ők úgy gondolják, hogy "tőlük fúj a passzát szél" a lovak világában, akkor miért csak egy noname magyar látott fantáziát a lóban?!

Talán most ők is megtanulják merre van Európában Magyarország!

Viszontlátásra Ascotban!

orv 2009.04.20. 14:17:04

Hát ha még az ideje is jó, akkor le a kalappal!
Csak az itt a gond, hogy pont a mértékekről van szó a cikkben is,tudnéllik máskor is nyert hazai pályán például BÁBOLNAI ló, mégis csöndben viselte ezt a terhét a magyar.Hofi úgy mondta: "a magyar sajtó a legnagyobb lelkesedéssel... hallgatta ezt el".Szóval, valahol máshol van a mérték,ha nem sztárolok,hanem magaménak érzek és ezáltal felelősségtudatom van egy témával kapcsolatban.Ez a lovacska nemsokára annyit fog érni, hogy ha szívcserére kell mennie a gazdinak,megszakadásból kifolyólag, akkor is eladja,mert nem bolond megvárni,amíg leszállóágba jut,hisz a világ egy másik részén relatíve mások az értékek,mások tehát a mértékek is,ő meg lehet majd egy ló árából kőgazdag lovardatulajdonos, valamint haza-,nemzet- és lóáruló, a nyavalyás fűzabáló meg áruló ló.
Értjük-e már?

Lovak 2009.04.20. 14:20:38

@magyar állampolgár: Egyetértünk, nekünk is jár a himnusz, főleg hogy elloptak.

@Lord_Cica: és azért fogják lófarokba a hajukat?

Nyiha.

Piel 2009.04.20. 15:03:59

Örülök, hogy a lovak nemzeti hovaállását már tisztába tették előttem.
Már csak egy kérdés maradt számomra. Mo-on, humanoidként egyébként ki számít magyarnak, kinek szabad lejátszani a magyar Himnuszt? Aki vissza tudja vezetni családfáját Árpád nemzetségéig? Merthogy itten már mindenféle keveredés volt kérem szépen. Szily kedves pld. Mi marad belőled, ha megpróbálnánk kiszűrni minden német, osztrák, balkáni, török, stb vért belőled? :)

Lord_Cica (törölt) 2009.04.20. 15:39:08

@Lovak: De azért még mindig jobb nektek, mint a Pokémonoknak. Azokat harcra kényszerítik, nektek csak futni kell.

theutat villám 2009.04.20. 16:07:50

"Vagyishogy tényleg talányos volt, miért ünnepelték Himnusz-énekléssel egy amúgy tényleg baromi fürge, ámde ír anyától és angol apától származó, angol fajtájú, ivarérett koráig a Brit szigeteken nevelkedő, angol nevet viselő ló győzelmét, amit egy belga születésű francia zsokéval a nyergében ért el."

Nézz meg egy Forma-1 eredményhirdetést, aztán vagy rájössz, vagy nem.
Addig is, ülj le, fiam, egyes!

törvényenkívüli 2009.04.20. 16:30:08

@Monkey_Business: Téged csak azért basztak át, mert hülye vagy, és nem értesz a dologhoz.
Mo-on totalizatőr rendszerű fogadás van a lóversenyben.
www.magyarturf.hu/data/jatekterv.pdf
3. oldal 1.1.3. pont
Ha mindenki a nagy magyar overdózra fogad, akkor szerinted mitől kapnál több pénzt?
De te is birka mód eljöttél és csak itt vergődsz, nemhogy megkérdezeted volna ott, ha már előtte azt hitted, hogy nagy magyar huszár vér csörgedezik benned.

törvényenkívüli 2009.04.20. 16:35:06

@kk_kk: mind a 10-15 emberrel, de én úgy szeretem :)

divatdrukker 2009.04.20. 20:39:42

Kicsit korai még a lelkendezés ezért a nyihogó húsdarabért. Kell még hozzá egy kis fokhagyma, só, cukor.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.04.20. 21:57:19

Szily, írjál MTK meccsekről is. Egy éve nem voltam. Ott milyen pörkölő a hangulat. :D :D

Ma kezembe került Stephen Foster futball-lista könyve. Úgyhogy most már hét öt MTK drukkert is fel tudok sorolni. Téged, Csötönyit, Krausz Tamást, Csetneki haverom és jómagam. Bár Krausz tízzel felér.

és...Baszki, eltüntetted innen, hogy...
Majd kitalálják, hogy Overdose is zsidó.

Monkey_Business · http://gmintgeza.blog.hu/ 2009.04.21. 00:37:44

@törvényenkívüli:

Te valamit nagyon félreértesz. Nem a nagy nyereményen van a hangsúly. Én pl 500 Ft-ot tettem volna fel, és tisztában voltam vele, hogy max 550-et kapok vissza. Viszont:

1) 500-at sem tehettem fel, mert annyira szar a rendszer.

2) annyira szar a szervezés, hogy még kérdezni sem lehet, mert ahogy lefagy a rendszer eltűnnek a pénztárosok

3) aki tudott fogadni, akár 200 Ft értékben az sem kapott 220-at.

Ez tényleg ennyire nem érthető, hogy nem a pénzről van szó, hanem arról, hogy ha van egy szerencsejáték, amiben lehet fogadni, akkor lehessen fogadni és ne járassuk le magunkat? Másrészt ha tudtál fogadni, akkor ne a feltett pénzt adják vissza, hanem a nyereményt?

Vagy félreértem? Van olyan fogadás, amikor nyersz és 1 Ft nyereményed sincs?

Egyébként tényleg nem vagyok rendszeres lóverseny látogató, de jó móka volt, hogy ennyien kimentünk. Magyar focimeccsre se járok, de ha az angolok jönnek inkább kimegyek.

Ezt láttad?
sportgeza.hu/sport/2009/04/20/overdose_senkinek_sem_hozott_penzt/

A huszár vér hasonlat sajnos nem jött le...

Monkey_Business · http://gmintgeza.blog.hu/ 2009.04.21. 00:50:38

@kk_kk:

Ezt elfogadom, csak akkor ha ilyen abszurd helyzet előállhat, hogy nem fizetünk pedig nyertél, akkor inkább legyen egy olyan abszurd helyzet, hogy itt most örömködünk együtt, de fogadni erre a futamra nem lehet. Kevésbé rossz marketing.

Én ettől függetlenül jól éreztem magam, vicces volt, hogy sokan voltunk és arról is beszéltünk egymás közt, hogy kimegyünk majd egy átlag versenyre is.

Monkey_Business · http://gmintgeza.blog.hu/ 2009.04.21. 00:57:22

@corsair4:

Agárversenyen? Nincs valami infód, hogy Budapesten, vagy környékén rendeznek-e ilyet? Őszintén szólva engem jobban érdekelne. (A lovak nem tetszenek az agarak nagyon).

törvényenkívüli 2009.04.21. 10:50:10

@Monkey_Business:
1, örülj neki, hogy nem sikerült fogadnod, így nem kellett a végén újra sorban állnod, hogy bosszankodva visszakapd ugyanazt a pénzt ,amit feltettél.

2, a pénztáros helyében lehet, hogy Te is elmenekültél volna, ha 5000 anyázó delikvens próbált volna kérdezgetni. Nekik ez az átlag 50-60 hétvégi fogadóval szemben igen durva élmény volt.

3, de milyen jól járt volna az a fogadó, aki Spinning Crystal-ra tett, ha dózi kiesik/kizárják, bár nem hiszem hogy sok olyan ember volt.

Van olyan fogadás, ahol 1 ft nyereményed sincs, hiába nyersz.
pl. 20.000 ember fogad a pirosra 500 Ft-ért és 10 ember fogad a kékre 2.000 Ft-ért, akkor van a kasszában 10.020.000 Ft.
Ha a piros nyer a 20.000 ember megnyeri a 10.020.000 Ft-ot, ami fejenként 501 Ft (jé, nyertél egy forintot, csak kifizetve nem lesz, mert 1 ft nincs (na jó van, de csak kártyás fizetésnél, bla-bla-bla))
Ha a kék ner, akkor 10 ember viszi el a 10.020.000 Ft-ot, ami fejenként 1.002.000 Ft.
(kicsit sarkos volt a példa, mert nem így történik, de így érthető)

És itt szeretnék megkérni mindenki, hogy járjanak lóversenyre, mert csak így tud életben maradni, és így nem veszik meg a területet a zsidók/amerikaiak/balosok/jobbosok, hogy szaros plázát építsenek a helyére (lásd ügető pálya), bár tudom, mindenkinek saját plázát.

Lovak 2009.04.21. 19:00:39

@Lord_Cica: Fussál Te 800-1000 méter lóhalálában, azután beszélhetünk a "csak" ról :E
nyiha... höööö...
süti beállítások módosítása