Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Húsvétkor főztem egy báránylevest, faszán sikerült. Vagyis ez a dolog elnyegléskedése: nem egyszerűen fasza volt, hanem az történt, hogy kidolgoztam egy elméleti koncepciót, ami a gyakorlatban szinte költői tápláléknak bizonyult.

Minden úgy kezdődött, hogy Dr Bodolai Index-jogász, író és csukahorgász haverján, Imin keresztül szereztem egy fél bárányt Bugyi környékéről. Szombat hajnalban vágta a bugyi hentes, délután már ott feküdt a konyhapulton a nyúzott bernáthegyire emlékeztető, kilenc kilós feladvány.  Feje, farka és csülkei nem voltak, minden más igen, beleértve az összes belsőséget is. Egy darab késsel kellett megbirkóznom vele, igazán szórakoztató test-test elleni küzdelem volt. A combokat és a lapockát  kivágtam sütéshez, aztán a leveshez darabokra – a Bűvös szakács hatására persze jó nagy darabokra – metéltem a vegyes húsokat, a gerinc megfelelő végét kineveztem nyaknak, és azt is felmetéltem, az ezek után megmaradt részt pedig „gerinc” néven szintén a sütendőkhöz csaptam. 12 felnőtt és 4 gyerek volt a felvevőpiac, úgyhogy nagyban kellett gondolkodni.

Végre eljutottunk a Koncepcióig. Az volt az alaphelyzet, hogy kertben, bográcsban szerettem volna valami pörköltön túlmutató levesfélét főzni. A következő pontoknak próbáltam egyszerre megfelelni:

-    bográcsban készül, tehát főzéstechnikailag legyen egyszerű, például egy edényben főjön

-    állítson emléket a Tolna megyei svábok halászlé alapú főzéstechnikájának, miszerint minden paprikás húsfélét (csirkét, kakast, borjút, disznót) úgy készítenek, hogy először felteszik a húst bő hideg vízben, hagymával-fokhagymával, aztán forráskor adják hozzá a házi pirospaprikát.

-    A berobbanó tavaszra tekintettel legyen benne sok zöldfűszer

-    Filozófiailag, és részben alapanyagaiban is idézze föl a délkelet-ázsiai leveseket, amennyiben sok, külön-külön enyhe, és néhány hangsúlyosabb fűszer finom összhangjából bontakozzon ki az íze.

-    A bárányhús enyhe, édeskés aromáját támogassák a fűszerek.

Vagyis Krabi találkozzon Tolnával a kertben, mindkét fél hozza a legjobb alapanyagokat és a legjobb technikákat. Már persze amit én ismerek ezekből.

Mivel rengeteg finom csontom volt, egyfajta alap- vagy inkább előlével kezdtem a főzést: a bográcsba beledobtam a nyak kevésbé húsos darabjait, illetve a bordákat, és egy jó ideg főztem két fej durván összevágott hagymával, pár gerezd fokhagymával, egy fél zellergumóval, két csíkokra hasongatott fehérrépával, nyolc közepes méretű, nagy darabokra vágott paradicsommal, két kövérebb, meghámozott majd vékony lemezekre vágott galangagyökérrel, egy szebb darab fahéjjal, egy marok felaprózott friss korianderszárral és  pár szegfűszeggel. Hogy a jó idő pontosan mennyi volt, arról fogalmam sincs, mert közben családilag trécseltem és fröccsöztem, de mondjuk úgy háromnegyed óra. Ekkor beledobtam a megevésre szánt húsdarabokat, három, kertben szedett és csíkokra vágott zsályalevelet, úgy kétszer annyi friss bazsalikomot, pár ág friss kakukkfüvet, a hagyományos verzióból, illetve a nemrég ültetett citromillatúból, majd amikor újra forrt, hozzákevertem másfél evőkanál tolnai paprikát. Pár perc múlva hozzáöntöttem egy négy decis kókusztej-konzervet, három nagyobb sárgarépa csíkokra vágott darabjait és egy kis csomag okrát.

Apróra vágott korianderlevéllel és frissen belefacsart citrommal tálaltam, plusz felnőtteknek friss chilipaprikával, mindenki lelkesedett, én is. Nem vagyok kajablogger, úgyhogy nem fotóztam, hanem kéjesen táplálkoztam, ezért nincs illusztráció hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://szily.blog.hu/api/trackback/id/tr461089601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Botfülű Suzan Boyle hasonmás · http://zoltanatya.blog.hu 2009.05.13. 09:55:54

Ebbe a b. levesbe már annyi extra került, mondhatni szánalmas szóviccel, mint girlsbe a spice, hogy szegény barit-, de legalább a felét életben hagyhattátok volna. A kutyán kívül a hiányát senki nem vette volna észre.

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.05.13. 10:35:29

meg kellene próbálni ezt a sok finom fűszert megetetni a barival, majd egyből levágni, így mintegy ön-fűszerezné magát.
Mint pl: a malacot megeteted a fűszeres kolbászhússal, és levágás után kiveszed belőle a kolbászt.

ekkerjoz 2009.05.13. 11:03:11

Vov. Tetszik. Szeretem az ilyen ragut.

Hiccup 2009.05.13. 11:20:27

Remélem meghívtad a Jeszenszkyt meg a Regőst is !?

gromit 2009.05.13. 12:16:15

kakukkfu! mar citromillatban is! rendelje meg most*!

(* allow 21 days for delivery)

Agagag 2009.05.13. 12:22:54

"Miért éri meg megölni egy bárányt?"

Mert a barbároknak semmi sem szent.

ekkerjoz 2009.05.13. 12:25:46

@Agagag: A bárány nagyon is szent, igen sok világnézet támaszkodik arra az áldozatra, amit csak bárányok élete árán lehet meghozni, és ez egyáltalán nem barbár szokás.

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.05.13. 12:35:39

Íme, úgy küldelek titeket, mint bárányokat a farkasok közé.”(Lk 10:3)
Háát...eggyel kevesebb.

dekás dezső 2009.05.13. 13:10:32

@Agagag: és amikor a búzát kaszálja a nagy állat kombájn, akkor mi van?

Pri Tek 2009.05.13. 13:17:17

Tizenötféle zöldfűszer és fűszerzöldség... Na, erre mondják, hogy nincs rosszabb annál, mikor a hülyeség lelkesedéssel párosul.

Rejtett a Szám 2009.05.24. 08:38:15

Az éhség erősen befolyásolhatta az ízlelőbimbókat..
Először is, minden paprikás húsfélét úgy készítünk, hogy:
Végy egy tábla füstölt szalonnát!
A sok fűszer nem harmóniát, hanem káoszt teremt.
És végül: Mindent meg lehet enni, amit meg tudsz fogni.
Ősi (6 hónapos) vietnámi közmondás.
süti beállítások módosítása