Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mielőtt elfelejtem: ma este vacsorára makrélalevest főztem feketekagylóval. Fűszerpaszta alapú leves, a következőképpen.

Először főztem egy alaplevet a két, 25 deka körüli makréla fejéből és a kifilézett gerincéből, a másik fogáshoz megpucolt egy kiló szardínia rengeteg fejéből-gerincéből, 2 közepes fej felkockázott hagymából, pár gerezd fokhagymából és egy vékony szeletekre vágott friss kurkumagyökérből. A makrélafiléket nagyobb darabokra vágva lecsöpögtettem limemal és félretettem.

A leves alapja a fűszerpaszta. Feldaraboltam, és a fűszerörlőbe dobtam egy fél gyömbérgumót, egy szál thai citromfüvet, öt nagy gerezd fokhagymát, két kimagozott-összevágott piros chilit, és egy fél csokor összetépkedett thai bazsalikomot, egy fél evőkanál mustármagot, kicsit több feketehagyma-magot és sót.

A lábas aljára öntöttem kevés olivaolajat, kicsit pirítottam benne a pasztát, felöntöttem pár merőkanál hal alaplével, beledobtam a vékony csíkokra vágott zellerszárat (többet), sárgarépát (kevesebbet) és fehérrépát (még kevesebbet), hozzádtam még a kurkuma miatt szép sárga alapléből, negyedóra múlva beledobtam a halfiléket és pár perc alatt készre főztem. Tálalás előtt raktam bele az egy kiló megtisztított feketekagylót (ami egyébként kis is hagyható, bár jót tesz a levesnek), és addig rotyogtattam, míg a kagylók ki nem nyíltak. Apróra vágott korianderrel megszórva, ráfacsart lime-mal tálaltam föl.

A bejegyzés trackback címe:

https://szily.blog.hu/api/trackback/id/tr321276853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biomano 2009.07.30. 12:06:36

pasim nagyon meselt a makrelalevesedrol! tok jo h leirtad a fuszerpaszta osszetevoit, mindig kerdeztem es elfelejtettem. barbara

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.07.30. 14:58:37

Egyszer csináltam kagylót, de hogy finoman fejezzem ki magam, olyan szarul sikerült, hogy még a tyúkok sem ették meg.

gócpont · http://gocpont.blog.hu 2009.08.01. 01:29:18

A - szinte cenzori jogköröket magáénak elragadó - bloggerszövvetség elnöke leírta azt, hogy: "LIMEMAL". Mármint, hogy idézem: "lecsöpögtettem limemal és félretettem". Gyönyörű. Nem kötekedni támadt kedvem, csak úgy eszembe jutott.

gócpont · http://gocpont.blog.hu 2009.08.01. 01:29:59

Lehet nem elnök, de valami tisztségviselő, magyarul káder...

gócpont · http://gocpont.blog.hu 2009.08.01. 01:36:44

Úgy készül a makrélaleves, hogy limemal kezdődik és lime-mal végződik, ha jóllátom. :D

silent76 2009.08.18. 06:19:39

Helyesen lime-mal, mert az utolsó leírt betût nem ejtjük ki a lime szóban.

Lime-mal
Kate-tel
George-dzsal

de:
Michaellel
Jimmyvel
Frankkel ...

Horgos Eszter · http://tamadohattyu.blog.hu/ 2009.11.20. 07:21:21

vajon hol lehet thai citromfüvet szerezni? fiatalfelnőttként ettem thaiföldön tom yam kung-ot, meg hasonlókat, itthon sajnos nem találtam zöldfűszer-hozzávalókat.
süti beállítások módosítása