Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Fura, de annak ellenére nem voltam még soha a Standban, hogy a régi Sas utcai házunkban már több, mint egy éve megnyitottak. Pénteken aztán majdnem véletlenül oda ugrottunk be, az Imola névnapját ünnepelni, egy vicces, de jó fárasztó parlamenti közvetítés után.

Hiába híres ebédelőhely, a Stand este jó középárú á la carte étteremmé változik, valamivel a Klassz árai fölött, egyszerű ételekkel, de kifinomult konyhatechnikával, és Segal Viktor sztárséf nevével a zászlón.

Csak két főételt ettünk végül, de mind a csirkemell pesto-gorgonzola mártással, zöldspárga rizottóval, mind a Vörösboros marhapofa puy lencsével és vajban sült polentával igen jók voltak, szaftos, puha csirkével és jól fűszerezett, omlós pofával, amihez tökéletesre főzott lencse és jól eltalált állagú, éppenhogy kisütött polentahengerek jártak.

A felszolgálás azonban a hely kaliberéhez képest meghökkentően nihlista volt. Egy ilyen kategóriájú étteremben nem lepne meg valami üdvözlőfalat, mondjuk jó kenyér és vaj. De nem elég, hogy semmi ilyesmi nem került elő, de az egész vacsora alatt feltűnően nem törődtek velünk. Nemhogy nem kínáltak vagy ajánlottak semmit, de tényleg felénk se néztek. Én aztán a legkevésbé igénylem, hogy állandóan vizslassanak, de ez tényleg túlzásnak tűnt. Aztán fizetés táján kiderült a személyzet síri hangulatának az oka. A pincérlány elmesélte, hogy egy hónap múlva bezárnak, egyszerűen mert nem volt elég vacsoravendég. Ebédidőben a remek ár/érték arányú étlap miatt tele van a hely, de este nem jöttek a vacsorázók. Tényleg baromi kevesen lehettek, mert a lány körbemutatva keserűen megjegyezte, hogy amióta eldőlt a bezárás, rögtön milyen sokan lettek. És saccra volt jó esetben negyedház.

Mivel először voltam a Standban, fogalmam sincs, hogy a pincérek a bánatos helyzet miatt voltak ilyen ridegek, vagy eleve ez volt ott a jellemző hangulat. Aki szerette a helyet, még van ideje egyszer-kétszer elmenni.

76 komment

Címkék: gasztro

A bejegyzés trackback címe:

https://szily.blog.hu/api/trackback/id/tr762004258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sunázósün 2010.05.15. 02:03:02

...ha viszont bejön ez a reklám akkor nemcsak egyszer-kétszer.
A parlamenti bohóckodásotokat pedig viccesnek nevezni...na, az a vicc.

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2010.05.15. 05:28:24

És ebédidőben nagyon-nagyon lassú volt a kiszolgálás.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2010.05.15. 06:20:30

Én a nyitást követően kb. 1-1,5 hónappal kezdtem el lejárni ebédelni (a közelben volt irodánk). A kezdeti időkben mind a kiszolgálás színvonala, mind az elkészült étel minősége (és mennyisége) kifogástalan volt, alig 3 hónapra rá ezt már nem lehetett elmondani: sem a sebesség (pincérek), sem az ebéd minősége nem hozta az általam korábban megismert és megszokott szintet. Jónak nem volt rossz így sem, de a drasztikus "esést" nem tudtam tolerálni.
Este is voltam egyébiránt, kitűnő volt a házi kenyerük (igen, volt), a bor- és pálinkaválaszték, továbbá a padlizsánkrém (előétel gyanánt, igaz, étlapról).
A pincérek meg... Rengeteg belső feszültség volt, emiatt nem tudták rendesen végezni a munkájukat.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.05.15. 07:52:22

A kollégáim a Standba jártak ebédelni: egy menü (mindig azt ettek) kb. másfél órát jelentett.

Voltunk ott kb. tizenöten vacsorázni, ELŐRE MEGBESZÉLT menü olyan elképesztő összevisszaságban érkezett, hogy az egyik még a levest ette, a másik meg már a desszertre várt ... nekem nem tűnt elég prónak a hely - bár a kaják között találtam nagyon finomat.

cicavirag 2010.05.15. 08:16:08

Ó a francba:(
én szeretek odajárni ebédelni, minden 2. ebéd kiváló volt, a köztesekkel volt esetleg gond (lassú pincérek, de az étel mindig finom volt) és vacsorázni is voltam párszor.
klassz is jó de stand szerintem különlegesebb. nagyon sajnálom, ha tényleg bezár.
de nulla marketingje van, főleg vacsorára, én pl. valamelyik blogban fedeztem fel, mint jó ebédelőhelyet.
most, hogy végre megcsinálták a neten az étlapot, most zárnak be???

Alex6 2010.05.15. 08:24:15

A hetente cserélődő déli étlap általában jó volt, nem beszélve a kiváló ár/érték arányról. Kellemes a hozzá fogyasztott szörp vagy limonádé is.
A kiszolgálás viszont sajnos mindig kimondottan "magyar" volt. A pincérekre általában akkor is sokat kellett várni, amikor alig volt valaki az étteremben. Volt, hogy több mint 10 percet adott nekünk a pincér, hogy ételt válasszunk a set menűböl, pedig rajtunk kívül csak bent ültek egy-két asztalnál. Nem csoda, ha ezek után este már nem mentek vissza azok az emberek, akik délben ott voltak, bár szerintem az is nagy hiba, hogy délben nem a rendes étlapjukat adják a vendégeknek a menü lap kíséretében, hanem csak a menülapot.

digger 2010.05.15. 08:25:33

én többször voltam ott, reggelizni, ebédelni, vacsorázni. a pincérek már a kezdetekben is nihillek voltak, a sörkínálatuk kritikán aluli volt, mint ahogy az is, hogy reggelijük - ellentétben a honlapjuk által közöltekkel - kimerült 2-3 fajta toast-ban.
az ételekkel amúgy nem volt gond.

Anti Grafity 2010.05.15. 08:56:19

Winklerékre mostanában rájár a rúd, az öreget eltávolították a T-Mobil-tól, a gyereknek sem ment ez a Stand büfé..az alkalmazottakat a végsőkig kizsigerelték..nem csoda, ez lett a vége..!

Walter Melone (törölt) 2010.05.15. 11:53:09

Egyszer ettem ott valami felejthetőt. Nem kár érte, mehet a levesbe.

Helyette nyitott nem is olyan messze onnan a MÁK bisztro.
Na majd az...
Mondjuk még nem ettem náluk, de ami késik az késve érkezik. ;-)

Belga Proliné 2010.05.15. 11:56:35

Kétszer voltam: lassú és nem profi szerviz, erős közepes ételek, jellegtelen berendezés. Naponta zárnak be egy ilyet.

Szerintem egyébként a következő a MÁK Bistro lesz, ami a Loulou helyén nyitott. Minimális adagok, szemérmetlen áron (illetve inkább úgy pontos, hogy szemérmetlenül kicsi adagok, egyébként normálisnak látszó áron) fölöslegesen túlspirázott konyhatechnikai megoldások, szar, hangos zene, kedves, de ügyetlen pincérek. Összességében nagy fail, még akkor is ha a nyitási hájp és a baráti kör kedvesen marketingeli még egy darabig. Uff

FGSuperman 2010.05.15. 11:58:03

hát nem csodálkozom
kissé mintha drága lenne
egy sajtburger 2900?

mondjuk az ebéd-menük jó áron vannak, kérdés, hogy az ár-érték arány milyen

Belga Proliné 2010.05.15. 12:19:03

@Walter Melone

Nyilván érdemes saját szemmel is megnézni, hátha túl kritikus vagyok. ;)
Én kétszer voltam és egyáltalán nem győzött meg: értelmetlenül pakolósnak tűnik a gasztrokoncepció, ráadásul szervizoldalon sem túl erősek.

Walter Melone (törölt) 2010.05.15. 12:26:22

@Belga Proliné:
Várok még néhány hetet, hátha addigra összeszokik a csapat, meg kialakul a konyhában is valami.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.05.15. 13:39:38

Őszintén, ki nem szarja le. Amúgy is pórnép vagyunk, nincs pénz ilyesmire.

Szily azért jó, hogy neked a pártok fizetik a kajálásod. Ja, amúgy mér nézel ki úgy mint egy drogos alkoholista?

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.05.15. 13:43:14

@Tomi from Space: "Szily azért jó, hogy neked a pártok fizetik a kajálásod. Ja, amúgy mér nézel ki úgy mint egy drogos alkoholista?"

ezen most jót röhögtem :D

lookout 2010.05.15. 14:06:57

Ideje volna belátni, hogy ez a szociopaták országa. Semmi tisztelet, semmi stílus. Ilyen emberanyagból kell pincéreket választani. Ezért vicc Budapesten a fine dining.

loggoll 2010.05.15. 14:07:54

@Walter Melone:

Mák?
Kiszolgálás elég szerény, és a hely specialitása pedig egy olyan belső szabály, ami alapján eldöntik, hogy kaphatsz-e pohárral bort. Az étlap szerint iged, de az igazi szabályt akkor ismertetik, ha kiderül, hogy nem kapsz.

A marketingesük viszont tényleg ügyes. Ha a hely be is zár, neki lesz új állása, és meg is érdemli.

Lacóka 2010.05.15. 14:16:24

OFF

Tegnap volt az indexen egy videó "Zsidók vagytok, nem vagyunk zsidók" címmel. Most meg eltűnt. Ezt most így hogy, kérdezném?

Káposztakukac 2010.05.15. 14:49:29

valamiért segalnak nincsen túl jó üzleti érzéke, úgy tűnik... már a róla elnevezett étterem is befuccsolt, a helyén nyílt ruben meg ugyan ár-érték szempontjából verhetetlen, de még így is kong az ürességtől, ha épp nem valami zárt rendezvény van...

Káposztakukac 2010.05.15. 14:54:27

@Káposztakukac: természetesen úgy értem csak, hogy segal=rossz ómen, ha az üzletről van szó.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.05.15. 14:57:50

Ez a koncepció (olcsó, de jó ebédmenü, este meg normális középkategóriás árak) általában nem működik. Ha jó kaját adnak délben olcsón, akkor brutális a ráfizetés, este meg nem mennek vissza a népek kb. ugyanazt a színvonalat kóstolni, ötször annyiért. Nem is csoda, hogy lassú délben a kiszolgálás, az ebédmenü még a konyhai dolgozók bérét se termeli meg, nemhogy a pincérekét.
Ha meg szar a déli menü és/vagy a kiszolgálás, akkor azért nem mennek vissza este. :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.05.15. 15:00:45

@Káposztakukac: Segal üzleti érzéke remek (időtlen idő óta mindenhol "sztárséfnek" nevezik, tanácsot ad itt-ott-amott, horribilis összegekért, állandó zsűritag versenyeken, stb.), csak a nevéhez kötődő éttermek nem szoktak működőképesek lenni...

Walter Melone (törölt) 2010.05.15. 15:21:53

@Hepci:

Nekem azt mesélték, h aki ebédelni megy egy helyre, az_sohasem_fog_visszamenni_vacsorázni.
Tehát két külön vendégkör, átfedés nélkül.

Ha ez igaz, akkor az ebéd menü promóciós jelleggel, teljes dilettantizmus...

ehran 2010.05.15. 15:26:07

@Belga Proliné: Hát, nem tudom amúgy hol szoktál enni, de azért a hazai viszonylatban a közepesnél lényegesen jobbak (voltak) az ételek a Standban. Én már egy fél éve nem voltam, így a jelenlegi helyzethez nem tudok hozzászólni, de a korábbira szerintem ez az igaz.
A Mákkal kapcsolatban meg egy apróságról nem írtál - biztos én vagyok perverz, hogy egy étterem esetében ezt tartom döntőnek - az ételek ízéről. ;) Nem voltam még ott kifejezetten enni, ám a mákos guba desszertjüket így is volt alkalmam megkóstolni, illetve belelesni kicsit az ételkészítésbe - messze nem használnak mindenhez túlspilázott technológiát, amit akkor láttam, minden simán serpenyőben készült - ez alapján határozottan ígéretes helynek tűnik, tervben van a látogatása.

ehran 2010.05.15. 15:27:25

@Walter Melone: Mondjuk ez 100%-ban tuti nem igaz, én kapásból ellenpélda vagyok rá, de általánosságban van benne valami.

Káposztakukac 2010.05.15. 15:46:24

@Hepci: ezért is javítottam utólag ki magam. jó szakács, ért a szakmájához szerintem, csak valamiért csupa olyan éttermet fog ki, amely aztán becsődöl...

Edmond Dantés 2010.05.15. 15:53:05

@Káposztakukac: Valójában a csúcsgasztronómia ma Magyarországon leginkább egy pénztemető.

murunga 2010.05.15. 16:08:36

nem volt nagy szám. homokszemcsétől ropogós saláta, piszkos kanál - nekem ez vol taz első és utsó élményem náluk.

Káposztakukac 2010.05.15. 16:18:57

@Edmond Dantés: na ja, azért az említett helyek szerintem eléggé messze voltak a "csúcsgasztronómiától". inkább az elegáns környezet adta a feelinget, az ételek legfeljebb erős közepesek voltak.

Hapcedli · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.05.15. 16:30:31

@Walter Melone: teljesen azért nem igaz, csak nagy százalékban. Magam pl. az ebédelős helyeim közül egybe (Olimpia) időnként este is ellátogatok. De ehhez kell valami pluszt produkálni este, nem csak drágaságot.

atila68 (törölt) 2010.05.15. 16:41:11

Lerántod sírgödörig aztán citálsz,
ugyan ugorjak még be párszor mielőtt bezár... (?)

emzéperiksz 2010.05.15. 16:42:35

Én egy félig nyers halat kaptam a múltkor, az ebédlő partnerem meg több napos, kiszáradt desszertet. Szóval nem főznek annyira jól.

radiris 2010.05.15. 16:43:46

Én még márciusban vittem el egy hatfős külföldi (angol-amerikai vegyes) társaságot ebédelni. Előre szóltunk, hogy ha lehet, egy kicsit gyorsítsák a kiszolgálást (a hírük megelőzte őket), ehhez képest két órán át tartott úgy az ebéd, hogy a végén a desszertet le is mondtuk, mert időre mennünk kellett.

A pincérek modora meg enyhén szólva is fád volt: se egy mosoly, se egy kedves gesztus. Lehet, hogy már akkor tudták, hogy kampec?

radiris 2010.05.15. 16:45:49

Ja: az egyik angol finoman egy másik villát kért, mert az, amit elsőre kihoztak, mintha nem lett volna normálisan elmosogatva. Én, mint "vendéglátó" égtem is egy csöppet.

Úgyhogy nem sajnálom.

pescade 2010.05.15. 16:52:47

@radiris: persze, pusztuljon, igazi nagyvonalúság

én bírtam, ezt az egyszerű konyhát is, meg az ebédet is, nekem lassú sem volt. Kár.

Edmond Dantés 2010.05.15. 17:04:15

@Káposztakukac: Baraka (még a Magyar utcában) , Ó utca, élményvacsorák? Jobbat nehezen találhattál.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.15. 17:12:20

@radiris:
hat egy villa meg csak-csak belefer, meg nalunk is elofordul, pedig eleg jo szallo vagyunk, de
torveny
leulteteskor ugye a vendegnel mar az etlap
leult
3 percen belul felszolgalo megjelenik vizet tolt es megkerdezi ker-e meg mas italt
aztan bekenhagyas, azt lehet latni mikor akarnak rendelni
kb 5 perc
rendeles felvesz
aztan megy minden a maga utjan
a salata utan takarit, vizet feltolt
masodik, takarit desszert

ezt foleg "radirisra " irtam, itt ki van zarva 2 oras ebed

vacsoranal mas a tempo, de ott is a vendeg lassabb nem a pincer

amosoly alapveto
10 percenkent megkerdezni minden OK?
hat igy

szkepi 2010.05.15. 17:51:17

2x voltan. szar volt. egyszer még miatta blamáltam is magam.a café kör nyomába nem jön

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.05.15. 17:58:06

@Edmond Dantés: ugyan már, Segal Viktor produktumainak (ami a tányéron megjelenik) ár/érték aránya közelébe se jön egy csomó magyar szakács ételeinek.
Ezért volt a bedőlés az Ó utcában: nem volt vendég. A többi duma és marketing.
A mostani esetről nem nyilatkoznék, nem jártam a Standban soha.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.15. 17:59:11

ja amugy csak azt akartam mondani, hogy az etelek minosege es az arak mellett
nagyon nagy szerepe van a felszolgalonak
\nem lehet nihilista meg ha a bolt be is zar/
ezert tartom jobbnak az amerikai rendszert
a felszolgalo olyan $2,25-ben van orankent
magyaran a borravalobol el
itt a pincerek harcolnak az asztalokert es a vendegekert
/azt is tudom, egy "rendszert" nem lehet csak ugy megvaltoztatni,de a masik ut az, hogyha a pincerek nem tudnak borravalobol megelni, akkor a jo pincert jol meg kell fizetni, ehhez meg akkor meg magasabb aron kell adni a kajat, szoval nehez ugy a vendeglatas/

szkepi 2010.05.15. 18:19:26

ujabb sznob ellyel lettünk szegények. bezzeg a teleki téren a kiződe...
bezzeg a Rosenstein
bezzeg a Frankel Leo u. Gusto
bezzeg a cafe kör
bezzeg a .... többi cudar áron mákszemnyu kaja, nem stabil minőség.
amugy a Menza is jó, bár tudnak szépen mellényúlni, mint az íztelen marhapofival.

még annyit, hogy segal viktor sajnos amikor meghiv valakit, akkor is benyujtja a számlát. ez nem jó pr.

Edmond Dantés 2010.05.15. 19:02:55

@szkepi: Sosem mondták még neked, nincs ingyenebéd?

Bozdurgán 2010.05.15. 19:48:28

Csak, hogy teljesen off legyek, miért nem frissült a blogdoboz, kb 1,5 napja?
A szily szarjától eltekintve persze.

merre? 2010.05.15. 19:59:05

Az elején köszöntek a pincérek amikor bement az ember a helyre meg amikor lelépett.
Ez kb 1-2 hónapig így volt.
Aztán semmi, le se szarták az egészet, plusz még félórát kellett várni a fogásokra.
Addig volt jó a hely, amíg kongott az ürességtől, addig kedvesek voltak a pincérek.
Amikor tömeg lett, paarsztok lettek, ezért aztán megint kongott 1 idő után, de akkor már nem változtak vissza kedvessé ezexerint.
Elég gyorsan bezárult a kör.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.15. 20:45:57

@Bozdurgán:
szombat-vasarnap a sportgezan kivul az index nem melozik
megszaladt mar nekik

Bozdurgán 2010.05.15. 20:58:02

@hagyma:

az oké, de a blogdoboz szokott frissülni:)
mind1, nem halok bele,csak furcsa:)

zr 2010.05.15. 21:23:05

@szkepi: a Rosensteint leszámítva ettél már rendes helyen is?

DR.version · http://m-12.blog.hu 2010.05.15. 21:56:18

@zr: mér van olyan? szerintem ha minosegi kajat kellene csinalni akkor az olyan draga lenne hogy nem lenne ra fizetokepes kereslet

emiatt van az hogy szar alapanyagokbol dolgoznak manapsag, egye az akinek 2 anyja van, inkabb otthon foz az ember

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.05.15. 22:06:40

@Bozdurgán: taccsra vágta őket a 6 frakció projekt. vagy kaptak valami zsíros állami melót és most azt a pénzt bulizzák el :D

kristofnagy 2010.05.15. 22:19:03

@Hepci: szerintem Segal igencsak jó séf, de valahogy nincs szerencséje az éttermekkel. Talán a Barakával a Magyar utcában lehetett az aranykor

12fa 2010.05.15. 23:58:36

bocs, ezt nem tudom kihagyni:
Túlélési stratégiák válság idejére - Gasztrokommunikációs Konferencia

tavaly március, előadás:

Új márkák bevezetésének trükkjei egy stagnáló piacon – most nyíló étterem
Winkler Zsolt, Stand Bistró tulajdonos

_Toto_ 2010.05.16. 04:44:10

Én decemberben tértem be egy amerikából hazajött barátommal.
Zárás előtt tizenöt-húsz perccel érkeztünk, egy sört és egy kávét akartunk meginni.
Meglehetősen udvariatlanul elzavartak, hogy nincs kiszolgálás, negyed óra múlva zárnak.
Ilyen mentalitással menjenek is csak csődbe. Egyébként tényleg full üres volt a hely, ezért is csodálkoztunk, hogy az egyetlen betérő vendéget meg elzavarják?

Mr Smith 2010.05.16. 20:40:37

En egy Stand Torzs vagyok. Szoljon ez itt mindenkinek, aki itt commentelt:

Eloszor. Akik szombaton ejjel azzal toltik az idejuket, hogy ide irogatnak, ahelyett, hogy a partnerukkel epp Dry Martinit szurcsolnenek kettesben, vagy a tomegben, azoknakk uzenem, hogy Get A Fucking Life!

Annak, aki a foztukre panaszkodik uzenem, hogy ez a te velemenyed. Nem kell tobbet oda menni. Most megis avval toltod az idod, hogy beloggolj es ide irj, hogy neked nem tetszett. Idiota vagy. En kifejezetten szeretem, hogy a Stanban vegre europai modon konnyu, megis neha magyaros, neha nuveau cusine keveredett a menun. Ebedre es vacsorara egyarant. A tobbseg itt lent meg eleteben nem jart egy egyszeru kockas abroszos papamama etteremben Milanoban, vagy Paris kulvarosban egy bistroban, de ide irogat, hogy a Stanban nem foztek jol. Segal Elmenyvacsoran voltal? Fogadjunk egyik commentelo sem. Majd akkor dontsetek egy uj konyha, vagy ebed idoben felszolgalas felett, ha mar kirpobaltatok ezeket. Eloben. Ebed idoben mondjuk a 48th street sarkan, NYC-ben. Marhak. Ennyi penzert, friss alapanyagbol, es finoman nem konnyu ilyen menuket krealni. Mind korlatolt es irigy is egyben az, aki ahelyett, hogy valami ujat kiprobalna a vilagban, a megszokott marhaporkolt menut hianyolja itt.

Az elore megbeszelt tarsasagi menurol. Nem az tortent, hogy a diszes tarsasag elore egyeztetett es a szinten cosmopolita- ettermi tapasztalat nelkuli csapatbol a fele ket eloetelt kert es desszertet, mig a masik a foetellel kezdett? Fogadni mernek…

"Sorkinalatuk kritikan aluli volt". Gratulalok. Azert megyek egy etterembe, mert szeles a sor kinalat. Ne etterembe indulj, baratom.

Es a "Winklerek" resz. Akkor bufezz le egy ettermet, ha mar megprobaltal magad osszerakni egyet. A konyhatol a toalettig. Tudod, logisztika es budget szinten.

"Sajtburger 2900-ert?" Na te se voltal meg Vegasban, ahol siman elkernek egy Cheesburger-ert $50-at is barmelyik barban. Es az nem Angus Steak-bol, vagy magyar, de becsi piacos, visszahozoztt marhabol van, hanem genmodositott Texasi-bol. Egyel mirelitet.

Szomoru vagyok. Az ilyenek miatt zar be es en megyek inkabb mas orszagba. Maradjatok ebben a taho es kisstilu orszagban. Grat!

rizibizike 2010.05.16. 21:59:45

Érdekes, hogy milyen heves érzelmeket vált ki egy étterem bezárása...

Én azt veszem észre, hogy főleg ebben a válságos időben csak erős koncepcióval és állandó minőséggel tudnak a helyek túlélni. Kevesebben vagyunk mi vendégek, kevesebb a pénzünk, biztosabbra akarunk menni. Nem lehet csak a jó konyhára figyelni, abból már szerencsére van pár a városban, a "vendéglátás" része legalább ilyen fontos. Talán nem volt egy igazán jó gazdája a Standnak, és ezen elvérzett.

Azért szerencsére néhány helynek mégis sikerült jó színvonalon megmaradni már pár éve: Klassz, Abszint, Café Kör, Csalogány, Olimpia stb. Ebédre is sokan vannak, és úgy látom, este sem panaszkodnak.

Nyílnak új helyek, remélem, ezeknek is sikerül majd talpon maradni -- legalább is a jobbaknak.

Mr Smith 2010.05.17. 09:52:57

@rizibizike: Mindig heves erzelmeket valt ki belolem az ontudatos butasag es a tudatlansag. Amig eletedben nem hallottal es nem probaltal olyan ettermeket, mint a Megu es a Nobu, addig ne irj jo konyharol sehova, kerlek.

Es amig a "Klassz, Abszint es Cafe Kor, Csalogany es Olimpia" a vendeglatas szinvonala neked, addig inkabb utazzgass egy kicsit nyitott szemmel. Akar az orszagban is.

Az uj szinvonalas helyek meg amig a vendegkor ezen a szinten marad, mind szepen kihalnak. Mas kell nektek. Tudomasul kell venni.

rizibizike 2010.05.17. 12:38:59

@Mr Smith:
Kedves Mr. Smith,

nem tudom, miből következtetsz arra, hogy nem jártam még jó helyeken a nagyvilágban. Jártam.

Segal Viktor főztjét is igen kedvelem, ezt is többízben volt szerencsém megkóstolni. Tisztelem a csúcsminőség iránti elkötelezettségét, amihez a Baraka és a Segál talán jobb terep volt anno.

Ha jól értelmeztem szily bejegyzését és a kommenteket, most a Stand bisztróról értekeztünk, nem csúcsgasztro szentélyekről.

A megjegyzésem lényege is mindössze annyi volt, hogy a mindennapos használatra kitalált, mégis kicsit előremutatóbb konyhát felvállaló helyekből is lehet állandó jó minőséget kihozni.

Szerintem fontos, hogy helyén kezeljük az éttermeket/bisztrókat. A Stand sem a Nobuval tervezte felvenni a versenyt, ha nem tévedek, hanem inkább a fentebb említett mezőnyben próbálkozott. Legalábbis a dizájn, az étlap és a személyzet ezt sugallta. Segal úr sem volt úgy jelen itt, mint régi helyein, ő is kicsit jobban félvállról vette ezt az új feladatot talán.

Ha figyelmesen olvasod soraimat, észreveheted, hogy nem a Stand konyháját kritizáltam, hanem az esetleges "gazdátlanságra" utaltam, mint gyenge pontra. Ezt továbbra is fenntartom, mint véleményt -- persze lehet, hogy tévedek.

És abban egyetértünk, hogy kár, hogy Magyarországon nem tudott még kialakulni a fizetőképes kereslet az igazán top konyhák iránt is -- de, hát ugye, te is a Standban voltál törzs...

De ez más tészta.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.05.17. 13:08:24

Nem arról volt itt szó, hogy Segal Viktor - feltehetőleg horribilis - "névdonori" és "kreatív séfi" honoráriumát és a hely fekvéséből fakadó költségeket nem lehetett kigazdálkodni 1300 forintos déli menüztetéssel?
Nem véletlen, hogy a szomszédos éttermek is konganak az ürességtől és már jó ideje sajátos tulajdonosi kör kezében vannak.

Imeron 2010.05.17. 13:20:38

A kaja nem volt rossz, van jobb meg rosszabb is Pesten. Ami nekem nagy szivfajdalmam volt, hogy a bort valami pofatlanul dragan mertek. Hiaba nem dragak az etelek ha a vegen a szamla mar magasabb kategoriakba nyulik.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.05.17. 13:41:28

@Imeron: van még pár olyan hely a városban, ahol kb. 1300-1500 pénz 3 fogás, viszont egy deci legolcsóbb bor 500 Ft mellé. Nem kell bort inni, vizet gyakran adnak ingyen is. :)

rizibizike 2010.05.17. 14:24:41

@Hepci:
Valószínűleg igazad van, nehéz lehet egy jelen nem lévő nagy séfet fizetni hónapról-hónapra, a feltehetően magas egyéb költségek mellett. Úgyhogy a séf jelen-nem-léte ezt a problémát is felveti.

Egyébként az Andrássy elején dolgozom, sokat járok délben is az Abszintba, ott az 1390-es menüben egy pohár bor (jóféle) is benne foglaltatik:). + az ételek is kiválóak. Itt is sokan vannak délben, de azért pörög a pálya, 30-40 perc egy átlag menüebéd. Ár-értékben nekem verhetetlen.

Goszi777 2010.05.17. 16:57:10

Nem kár érte, hogy bezárt ez a hely. Többször adtam neki esélyt, de sose jött be. Véleményem szerint a felszolgált ételek ízetlenek voltak, az adagok abnormálisan kicsik, a végszámla meg nevetségesen sok. Nem hat tonna húst szeretnék bezabálni, de nem normális dolog, hogy végig eszem egy menüt, az üdítővel, borravalóval együtt simán otthagyok 2200 forinot és kb 2 óra múlva éhen halok. Ez minden, csak nem ár/érték arány. És akármit is ettem ott, nem izlett igazán. Sem a legelején mikor megnyitott, sem most kb 1 hónappal ezelőtt, amikor végleg eldöntöttem, hogy ide többet sose.
A pincérek nevetségesen lassúak, egy utasellátóban különb a felszolgálás.

Tipikus nyálverő trendi hely, elkezdték terjeszteni, hogy déli ebéd=stand bisztró, és sokan megették ezt a parasztvakítást.

loggoll 2010.05.18. 12:10:14

@Mr Smith:

Ó, Mr. Smith, örülünk, hogy leereszkedett hozzánk a világ esze. Már két napja regisztrált, kétszer észt is osztott (legalábbis hozzászólt), talán egyszer a magyar karaktereket is megismeri.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.05.18. 12:59:49

@loggoll: ez a Mr. nagyon úgy fest, mint egy sok pénzt vesztett és csalódott/sértődött étteremtulajdonos...

Bénító Mussolini 2010.05.18. 22:56:22

Izgat, hogy ki lehet Mr. Smith...

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2010.05.20. 19:53:38

@Walter Melone: Kivéve az Olimpiát. Oda vissza lehet menni.

zr 2010.06.01. 23:42:22

@version: tehát azt mondod nem ettél még normális étteremben. sajnállak.
no comment
fő, hogy sok okosat írjál étkezési kultúráról meg éttermekről

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.07.12. 14:56:51

Szia Laci,
Többször voltam lenn Segal élményvacsorán, de a felszolgálók akkor is kritikán alul teljesítettek! Pedig legutóbb már 16ezer forintot fizettünk borral együtt, de még egy mosolyt vagy pár kedves szót sem kaptunk. Viktor jött ki beszélgetni, hozzám/ánk is, meg minden asztalhoz, megmondom őszintén ennek is lehet az oka, a korai bezárás. Pedig a tulaj sráccal is bemutatkoztunk egyszer, itt üzenem: sajnos ma már nagyon sok múlik nem csak a kaján!
M.

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.07.12. 15:01:06

@Walter Melone:
Na hallod a Mák! A kaja nagyon jó ezt előre leszögezem. De kíváncsi leszek mint mondasz az ár/mennyiség arányra...mert attól én kiakadtam kicsit, pedig szokva vagyok.

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.07.12. 15:02:54

@Belga Proliné: nem vagy az, én kiakadtam mikor ott ettem. De ha valakinek fizetik vagy tényleg nem tudja mire szórni a pénzét, menjen:-)

Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2010.07.12. 15:07:49

@Káposztakukac: Viktor csak betanította itt a szakácsokat és étlapot állított össze, más köze nem volt a Standhoz.
süti beállítások módosítása