Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tripla bruhaha: szerda este-éjjel bloggerhez méltatlanul oknyomozást folytattam, ami egészen elképesztő, bár nem meglepő eredeménnyel zárult. Az előzmény dióhéjban annyi, hogy Jeszenszky Zsolt, a Mahasz zenekiadói szervezet médiaarca egy, az Indexen szerdán
közölt vendégcikkben örvendezett a Pirate Bay torrentoldal üzemeltetőinek bírósági elítélése miatt. Pár órával a cikk élesítése után kiderült, hogy Jeszenszky írása gyakorlatilag egy az egyben megegyezik a Wired magazinban 2009 máriusában közölt vezércikk szövegével. Vagyis Jeszenszky, ha úgy tetszik, lopott szavakkal kelt ki a szellemi
tulajdon lopása ellen. Miután a fentieket megírtam ebben a szerdai posztban, Jeszenszky több csatornán - kollégáimnak írt mailekben, kommentekben - azt állította, hogy baromira lukra futott az Index, ő ugyanis nem lopta a Wired cikket. Hanem az a meglepő igazság, hogy a Wired valójában vezércikkét "ők írták", vagyis a "zeneipar" (?), így neki abszolúte joga van azt magyarra fordítani. Kiderült, hogy zeneiparon a kiadók nemzetközi óriás érdekvédő szervezetét, az IFPI-t érti, aminek a Mahasz is tagja. (Mivel az indexes cikket J. saját nevével jegyezte, az egész ügy akkor is igen fura lenne, ha tényleg az IFPI egyik embere az eredeti forrás, de ezen lépjünk túl, mert sokkal viccesebb dolgok jönnek.)

Na, ez az egész igazán felizgatott: a legendás Wired tényleg hajlandó iparági lobbiszervezetek véleményét sajátjaként közölni?  Az IFPI tényleg úgy kampányol, hogy bejuttat egy PR-cikket egy híres lapba, majd sok nyelvre lefordíttatja? Vagy - ezt nehezen tudtam volna elképzelni - Jeszenszky Zsolt annyira nehezen értelmezne egészen egyszerű mondatokat, hogy valaki elküldte neki a Wired-cikket, ő meg szegény azt hitte, hogy azt az IFPI írta? Na nem, ez azért tényleg lehetetlen.

Szerda este az ügy tisztázása végett elkezdtem levelezni New Yorkkal és Londonnal. Utóbbi helyről az IFPI kommunikációs igazgatója csütörtök délben igen korrekt, és a maga módján igen szórakoztató választ adott. Az alanti levélváltásból kiderül, hogy

1.) az IFPI szerint Jeszenszky más cikke alá írta a saját nevét, ami "inkorrekt"

2.) beigazolódott, amit még én sem akartam elhinni: J. egyszerűen kapott egy mailt az IFPI kommunikációs soztályáról, akik fel akarták hívni a figyelmét egy érdekes cikkre (ami speciel az ő álláspontjukat támogatta egy híres független újságban). Zsolt azonban nem értette meg, hogy a wiredes link wiredes cikket jelent, azt képzelte, hogy ez az ő sajtóanyaguk, lefordította, hozzáírt egy bekezdést és elpasszolta s saját neve alatt.

3.) az IFPI leszögezi: a cikk nem jelenthetett volna meg a Wired engedélye és az eredeti szerző korrekt feltüntetése nélkül.

Mit is mondjak, páratlan félreértés, csodás történet, alant olvasható a levelezés.

Thanks for your email and I’ve now urgently looked into the matter.  It appears that the piece you refer was indeed based on the Wired editorial and was incorrectly shown as being authored by Zsolt Jeszenszky.  I would be grateful if you would remove it straight away. Zsolt was sent a link to the Wired piece, which  is an interesting perspective on the trial But he misunderstood the source of the piece and incorrectly assumed it was authored by IFPI.  In fact, the article should never have appeared without proper permission from and attribution to the real author.

I hope this explains the situation. I wanted to get this to you promptly as we obviously take this kind of thing

seriously and hope we can rectify it quickly.

Kind regards

Adrian Strain

Director of Communications

IFPI

Tel 44 207 878 7935

(Angolul nem tudók kedvéért:

köszönöm a mailjét, azonnal kivizsgáltam az ügyet. Úgy tűnik, hogy az említett cikket valóban a Wired vezércikke alapján írták, és inkorrekt módon szerepeltetik szerzőként Jeszenszky Zsoltot. Hálás lennék, ha azonnal le tudnák szedni a cikket. Zsoltnak elküldtük a Wired cikkének linkjét, mivel az érdekes szempontból foglalkozik a perrel. De Zsolt félreértette a cikk forrását és helytelenül azt feltételezte, hogy a szerző az IFPI volt. A cikk valójában egyáltalán nem jelenhetett volna meg az eredeti szerző engedélye, illetve nevének feltüntetése nélkül. Remélem sikerült elmagyaráznom a helyzetet. Minél hamarabb jelezni szerettem volna ezeket, hiszen az ilyesmiket mi nyilvánvalóan komolyan vesszük, remélem mihamarabb helyre tudjuk igazítani a dolgot.)


From: Szily László [mailto:szily@mail.index.hu]
Sent: 22 April 2009 22:17
To: Press Office
Subject: budapest calling
 
Dear Friends,

I am Laszlo Szily, editor of index.hu, the biggest Hungarian news site. There is a piece published on wired.com which caused a funny flame war in Hungary. This is the editorial on the Pirate Bay verdict - http://www.wired.com/politics/onlinerights/news/2009/03/piratebay_editorial .

Zsolt Jeszenszky, a Hungarian music industry expert, working for Mahasz (http://mahasz.hu/m/index.php), an IFPI-member  organization, wrote a guest article for Index.hu on the Pirate Bay verdict. It turned out his piece (against stealing intellectual property) is in fact a translation of the Wired piece. After this was revealed he claimed that the above mentioned wired.com editorial article was in fact written (?) by IFPI, and since his organization is a member of IFPI, he could use the text.

My questions are the following:

- was the Wired editorial written by someone from IFPI?
- do you organize a worldwide campaign by translating the article and getting it published in different papres and on websites?
- is it possible that IFPI just sent out the Wired editorial (which was in favour of what you stand for) to its members and Mr Jeszenszky used this newsletter or email as a source for his article?

Looking forward to your answer soon

yours

László Szily
index.hu
blog.hu

 

(Szily László vagyok, az index.hu, a legnagyobb magyar híroldal szerkesztője. A wired.com egyik cikke vicces lángháborút okozott Magyarországon. Jeszenszky Zsolt zeneipari szakértő, az IFPI-tag Mahasz munkatársa vendégcikket írt az Indexre a Pirate Bay-ítéletről. Kiderült, hogy a szellemi tulajdon lopása allan írott cikke valójábana  Wired-anyag fordítása. Miután ez kiderült, azt állította, hogy a fent említette Wired-vezércikket valójában az IFPI írta (?) és mivel az ő munkahelye az IFPI tagja, joga volt felhasználni a szöveget. A következő kérdéseim lennének:

- a vezércikket egy IFPI-s írta?

- olyan nemzetközi kampányt szerveztek, hogy a cikket lefordíttatják és megpróbálják leközölni különféle újságokban és weboldalakon?

- lehetséges, hogy az IFPI egyszerűen szétküldte a tagjainak a Wired-vezércikket (ami támogatta a szervezet céljait), és Jeszenszky úr ezt a mailt vagy hírlevelet használta forrásként a cikkéhez?)

A bejegyzés trackback címe:

https://szily.blog.hu/api/trackback/id/tr221081861

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sárdobáló 2009.04.24. 00:56:37

Vesszőfutás a Kalóz-öbölben II: Szauron SzájaTudom, hogy szemét dolog a hírhozót lelőni, de most mégis ezt teszem. Lehet, hogy szakmabeli. Lehet, hogy nálam százszor jobb rálátása van a témára. Ez mégsem jogosítja fel arra, hogy bődületes baromságokat írj…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Császár Előd jó ember 2009.04.23. 18:04:36

Jeszenszky egy balfaszjóska.

Ahogy az apja is.

Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2009.04.23. 18:05:36

Szegény torrentezőknek honnan kéne tudniuk, hogy a letöltött filmeket mindenféle szerzői jogok védik?? :D

gyz 2009.04.23. 18:11:55

@daneeka: :-)))

Jeszenszkyre meg már nem pazarolnék sok szót. Sulihoz már öreg, a meló büdös neki, valamiből meg neki is meg kell élni.

j.G. 2009.04.23. 18:16:29

Kedves Fiam!

Nem erről volt szó!
Most már az Ibolya is hívogat.
Nekem ebbél elegem van!

Legyél egyenes mint a nád, legyél egyenes mint én!
Erre tanítottalak, nem arra hogyha lebuksz idiótán viselkedj. Viselkedjél méltóságteljesen, kimérten és ne hadakozz!
Drága Fiam!

Ezt elbasztad, nincs tovább.

Az imént hívott megint a Hiller, hogy nem maradtál csendben és nagyon szégyenletesen vádaskodsz, próbálod másra kenni a szart.
Nem ezért lobbiztam ki neked ezt az állást, hogy most itt égess engem.
Világos?

Remélem megfogadtad a tanácsomat és letöröltél mindent a gépedről, nehogy úgy járj mint a Cuslag.
Az Antaljozsefes képet ne felejtsd visszahozni az irodádból.

Üdv

Papa

u.i:
A vasárnapi ebédre várunk a mamával.

lolperec 2009.04.23. 18:17:32

"music industry expert" lolz..
amúgymeg pwn..

sixx · http://comment.blog.hu 2009.04.23. 18:20:41

én minden sorozatot jóhiszeműen töltök le.

drflash · http://drflash.hu 2009.04.23. 18:28:31

ez is egy szarrágó nagypofájú-nagyhatalmú ELITISTA família, élősködők oszt annyi. a barátságossan brummogó motorfírész rájuk áhítozva sóvárgóan nyalogatja a sebbenzinnel meggyújtott fűrészlapját.

SzuperKiraly 2009.04.23. 18:33:57

"Kérem, engedjétek meg, hogy szíves figyelmetekbe ajánljam az Index-en megjelent legújabb írásomat"

"Igyekeztem egy kis betekintést nyújtani a zenekalózok valódi természetébe, motivációiba és álságos médianyomulásába."

vs

"A felhasznált anyagot jóhiszeműen használtam fel, abban a téves tudatban, hogy az egy, a nemzetközi szervezetünktől származó közlemény."

De amúgy egy sima forrásmegjelölés, meg egy kicsit kevesebb önfényezés, és nem lett volna ilyen balhé.

De ha szeretnél még mélyebb betekintést a "kalózok világába", akkor elárulhatom amit én tudok: arrafelé a lopott anyagokat kiadó csapatoknál is alap hogy nem címkézik át a más által beszerzett cuccot hogy az a saját teljesítményüknek tűnjön.

Ez persze elég abszurd, hogy a tolvajok között működik a szerzői jog, de a te példád mellé téve megmutatja hogy még bennük is van annyi becsület hogy legalább a forrást megjelölik.

Múltkor töltöttem egy brazil filmet (nem, sehol nincs itthon, nem is lesz szerintem), ahol a hangsávot más szerezte be mint a képet, és ott volt szépen a forrásmegjelölés és a köszönet is a másik munkájáért.

Persze te pénzért majomkodsz, semmit nem kell letenned az asztalra, ülhetsz a fejünkön a haverjaiddal és mi max dühösen kommentelhetünk, neked a kis droidok nevetségesek, feliratokat írnak önszorgalomból, ingyen, pinát se láttak soha, nehogy már az ő szintükön mea culpázz vagy ne adj isten köszönetet mondj azoknak akiktől egy az egybe átveszel valami okosságot.

Ja bocs, ne is kommenteljünk, mi a fasz van itt szólásszabadság? Kurvára rend legyen. Apámat meg ne bántsátok, nyilván semmi köze ahhoz hogy most ilyen pozícióból osztom az észt és szedem a pénzt. Hát komolyan, vért izzadunk hogy hogy kapjuk továbbra is azt a lóvét a kurva bólogatós zsiráfból ami a kilencvenes évek végén jött, a sok kis köcsög ma már számítógéppel szed zenét (és puncit is kap, basszameg, hát ezt hogy?), végre itt egy jóhír hogy pár vikinget lesittelnek torrentért (Ez amúgy mi? A fordítóprogram így hagyta. Lehet azért mert shareware?), erre elrontják az örömömet. Faszkivan.

2009.04.23. 18:35:47

:'D
Az egész történet sírvaröhögős. Sőt: ez az egész ország sírvaröhögős.
Hiába: ha az ostobaság kitartással és szerencsével párosul, nincs, ami útját állhatná.

Megyek, töltök magamnak valamit.
Mondjuk egy fél jégert.
Hogy deci, vagy liter lesz-e, az majd elválik.

Jedlik 2009.04.23. 18:36:47

Én jóhiszeműen töltök le mindenhonnan, mert letölteni nálunk legális. Aki mást mond, vagy sugall, az vagy tudatlan, vagy anyagi érdekei diktálják a faszságait.

És hogy ezt a letöltögetést jóhiszeműen tehessem, kussban fizetem az üres adathordozók árába beépített jogdíjakat, mint mindeki (amit mellesleg az Artisjus valami szkifibe illő rendszer alapján oszt szét, túlózzunk a drámai hatás kedvéért, Presser és Bródy között). Szóval kibaszottul pofája lapos minden kis beugató faszkalapnak az ún. "illegális" letöltésekkel kapcsolatban. Szal Zsolti, húzzál vissza a fideszrendezvényekre a mester dídzséiddel együtt szopjonleezni. Köszönöm.

j.G. 2009.04.23. 18:36:51

Vic Gilson, fiam!

legyen az csak egy deci!

valójábannemberci 2009.04.23. 18:38:58

Már csak azt tudnám, hogy egy ilyen online boltból vett zenével mit kezdene a magyar zenei gittegylet:
www.noisetrade.com
Pláne egy ilyen kiadóval:
comeandlive.com/

Ideje lenne újraértelmezni a dolgokat ott a fejekben.

BKV - Önnek megyünk 2009.04.23. 18:39:47

erdekes hogy pont olyanokkal magyarazkodik mint amiket kigunyol a masikoldalon.....

ez hihetetlen hogy valaki ennyire pofatlan legyen.... ezt komolyan magyarorszagon meg lehet csinalni????

ha en a torrentezessel kapcsolatban igy vedekeznek mint o akkor habzo szajjal magyarazna az igazat.

ilyen emberek eloskodnek rajtunk es magyarazzak a tutit nap mint nap. ezek az emberek dontik el mi a helyes es mi nem. mikor lazadunk fel ezek ellen? mikor kuldjuk el oket az allami monopolhelyzetukkel a azu anyu kapcsolataikkal letrehozott cegeikkel a sunyiba? meddig maradunk meg birkak?

2009.04.23. 18:43:11

@j.G.: Apa? Apa!? Apa!!
Akkor csak egy féldecit. De azt tízszer!

valójábannemberci 2009.04.23. 18:47:17

@berciXcore:
Come&Live MySpace, az kicsit tartalmasabb:
www.myspace.com/comeandlive

Szóval mit kezdene egy olyan online boltból vett zenével, ahol az összeg 90%-a az előadót illeti? Vagy egy olyan kiadóval, ahol a bevétel 100%-a segélyszervezetek támogatására megy el?

Ideje észrevenni, hogy a 21. században élünk, és bőven akad ember, aki a hanghordozós zenét is külföldről veszi (nem ritkán olyan webshopból, ahol a PayPal átutalás közvetlenül az előadóhoz megy), nem beszélve a digitális letöltős boltokról.
Ezek olyan technikai újdonságok, amikre az az érzésem, a hazai zenei gittegyletek nincsenek felkészülve.
Ébresztő!

valójábannemberci 2009.04.23. 18:55:19

@berciXcore:
Vagy mondok jobbat:
www.jamendo.com

Várom ide a véleményeket, hogy hogyan tudnának ezekből pénzt kisajtolni maguknak?

Dr. Fotos 2009.04.23. 19:08:16

@Jeszenszky Zsolt: Teljesen mindegy, hogy tudta-e vagy sem, hogy lopott az anyag. Szamomra a lenyeg hogy nincs onnek sajat velemenye az ugyben, mindossze felhasznalt az index velemeny rovatat arra, hogy a PR szoveget becsempessze.
Aztan szinten szanalmas, hogy pont on ugral azon, hogy "tudtan kivul" illegalis tartalmat hasznalt fel. Ennek ellenere mennyi torrentezot vagnanak racs moge? Hogy is volt azzal az anyukaval akit artatlanul bekaszlisztak a nagy Amerikaban?

Es mit szol ahhoz, hogy a birorol kiderult, hogy annyira partatlan az ugyben mint on? Szep mi?

Delinquent 2009.04.23. 19:17:11

Zsoltiiii! Merre vagy????

Ne azon sertodj meg hogy apaddal alaznak, vannak itt ertelmesebb kommentek is.

Inkabb arra valaszolj hogyan velekedsz a kettos mercerol, kivancsi lennek.

Parasite 2009.04.23. 19:17:32

zsóttika te nem ebből, hanem az egész nevetséges ügybuzgóságodból nem jössz ki jól soha többet az életben! te és a szervezeted rosszabbak vagytok, mint a hitgyüli.

malacful 2009.04.23. 19:19:59

nem tudom elhangzott-e mar, de ez a Jeszenszky nemcsak ertelmi fogyatekos de pofatlan is. Hat mit nem ert azon, hogy o nem tevedett, hanem csalt/lopott?
Konyorgom a felesegemet nem tudom johiszemuen megcsalni a szamarral (hamar o a foszereplo), olyan nincs, hogy nem latom rajta hogy nagy a fule es hulyen vigyorog es meg raadasul fiú is.
Arrol nem is beszelve, hogy tenyleg az ilyen imkompetens kivaltsagos tahok miatt tart itt az orszag ahol.

prometheus_X 2009.04.23. 19:29:52

@BKV - Önnek megyünk: "meddig maradunk meg birkak? "

Az idők végezetéig.

Rá Dios 2009.04.23. 19:37:49

Nem semmi. Tolvaj aki tolvajt kiált? Persze, nem szép forrásmegjelölés nélkül cikket ídézni, de alapvetően annak estek neki, aki azt kifogásolta, hogy egyesek, sokan, rengetegen gátlástalanul veszik el mások szellemi termékét. Én is sokallom a lemez- és filmforgalmazók díjtételeit, de ez nem ok a lopásra!
Ha indokolatlanul nagy az árrés, tessék beszállni az üzletbe és olcsóbban adni a hasonló portékát! Jut is, marad is.

j.G. 2009.04.23. 19:44:56

Kedves kommentelők!

Önöknek nagyrészt igazuk van.

Itt van ez a szeleburdi fiam, enyém én csináltam..

De... van neki is igaza.. abban igaza van hogy lopni nem szép dolog.
Ha a rendőr lop a gyanusítottól akkor kirúgják.
Ha mentős lop a betegétől, kirúgják.
Ha tűzoltó lop lángvágóval azt is kirúgják.
Ha jogvédő lop bármit azt nem rúgják ki.
Ez így nem jó!!

Szerintem egyiket se rúgják ki!
Nem azért mondom mert a fiam lebukott..
Csak a lopós rendőrök és mentősök családját védem. Mit eszik majd az a sok kis rendőr,mentős,jogvédő purdé?
Hmmm? Miből fogják befizetni a villanyszámlát, a gázt? Miből veszik a tejet, a kenyeret, a parizert?
Szerintem beszéljen ki-ki otthon a rendőr,mentős,jogvédő rokonaikkal.
Hogy ezentúl kérjenek Mahaszmatricát mindenre amit ellopnak.
Nem drága !!!
Olcsó!!
Egy kisebb bolti lopást már egy Mahaszmatricával is legalizálhatnak.
Tíz Mahaszmatricával akár egy folytatólagosan elkövetett sikkasztást is le lehet tudni.
Én ma elküldtem a titkáromat a Mahaszhoz, renedeltem 12db matricát.
Ha átjön holnap délután a gyerek, mind ráragasztom.
így mindenki láthatja majd : lopott de most már kiváltottuk ócsóért a legalitást és a lelkiismeretünket.

Ajánlom mindenkinek aki már lopott, ragasszon magára a büntetésének megfelelő Mahaszmatricát.
Holnap bemegyek a Parliba és megbeszélem Ibolyával, legyen ebből törvény.

Kérem Önöket a fiamat tovább ne bántsák, holnaptól lematricázom.

Tisztelettel és köszönettel

J.G.

Kajmós Orrú Totojmász 2009.04.23. 19:50:51

Kedves Édesapa!

Ne szabadkozz kérlek. Te mindent elkövettél, ami emberileg elvárható, löktél épp annyit amennyit kell, az alapanyag is jó volt, talán a természet fintora, hogy a megfelelő pillanatban én voltam a leggyorsabb kis ostoros betyár.

Nem tudom miért pont engem vegzálnak, mikor én csak próbálok beilleszkedni és a politikai karrier felé megfontoltan haladva igyekszem megfelelni a társadalmi elvárásoknak. Hát nem a Caritas-ben, hanem a Parlamentben szeretnék dolgozni kéremszépen!

Csók Apu, meg Ibi nénémnek és Blamázs bácsinak, szerető sarjad, Zsoltika.

U.i.: sütit vigyek a Daubnerből, vagy inkább parfétortát a vasárnapi ebédhez?

DJ BOBO 2009.04.23. 20:00:11


Kit lehet megkérni, nagyon-nagyon szépen arra hogy ezt az embert rúgja ki azonnal.

Van ennek főnöke?
Ki felel a magyar zeneiparnak okozott károkért?
Csak ő maga? Lesz erre neki sok pénze?

Ennek a faszinak a főnökét mikor rugják már ki?

Tényleg mikor pereli be ezeket végre valaki?

OK, hogy itt morgunk az érthető, de közben pusztítják a kultúránkat!

Vagy ez csak engem zavar?

ïslāndęr 2009.04.23. 20:01:32

én is jóhiszeműen töltögetek ezt-azt (most éppen zöld teát), fentiek szerint ennyi elég is lesz indoklásnak

Zsozsó, monnyá' má' le!

Parasite 2009.04.23. 20:07:29

@Jeszenszky Zsolt: az nem rosszhiszeműség, hogy kapásból eldöntik, hogy én a pendrive-ot kalózkodásra fogom használni?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.04.23. 20:10:22

Ha jól hallottam, néhányan már nyugdíjasokat, hajléktalanokat keresnek akik szívesen büntető feljelentést tennének a lopott cikk ügyében, ismeretlen tettes ellen.

indapass90210 2009.04.23. 20:11:06

@Rá Dios: Csúsztatás, amit írsz. Aki letölt, az nem lop el semmit.

Kajmós Orrú Totojmász 2009.04.23. 20:14:12

@Parasite:

(én csak álca vagyok, nemám az igazi jellemes popkommandós, csak egy billentyűkuruc nímand :)

Hát ezen én már évek óta dühöngök. Úgy vélem, ezt meg lehetne támadni jogilag. Nem igazán tudom megemészteni ezt a fajta arcátlan LOPÁST. Mert az. És kikérem magamnak, hogy a hun poptrágárságokra sávszélességet pazarolnék :P

playgorro 2009.04.23. 20:27:02

Balfasz megint csak...
Most akkor valóban zsóti szólt itt hozzánk?

Lord_Cica (törölt) 2009.04.23. 20:56:52

Hékás ez nem az a lenyúlós DJ szövetséges csávó?

rennie 2009.04.23. 20:57:23

@j.G.: Ez kész, sírva röhögök! :DDDDD

yupi 2009.04.23. 21:06:37

Na látod te marha, annyira felháborítottotad az embereket, ha egy pillanatra el is gondolkodtak azon, hogy talán mégsem kellene töltögetni, most keresztűlhúztad az egészet. Remélem kirúgnak az artisjust-tól. Remélem Szily segít benne!

vwxyz (törölt) 2009.04.23. 21:08:11

Nem lehetne inkább újra Amerika Hangja? Az jó volt.

yupi 2009.04.23. 21:12:41

A biztonság kedvéért elküldtem az artisjus-nak!

ugyfelszolgalat@artisjus.com

info@artisjus.com

Ha még tud valaki valamilyen címet mahasz stb

Írnék oda is!
Tegye ezt mindenki hogy ez a paraszt befezze keresztes hadjáratát!

Lasombra 2009.04.23. 21:17:22

Ezúton köszönöm minden érintettnek, hogy szereztek egy óra esti szórakozást.

Továbbá szeretnék hivatalos nyilatkozatot tenni, nevezzük komünikének vagy kámingáutnak, hogy a Lost, Terminator tSSC, Heroes, Prison Break, Fringe, Star Trek TNG, Star Trek DS9, Star Trek Voyager, Enterprise, Twin Peaks, Andromeda, Battlestar Galactica, Outer Limits, Invasion, Babylon 5, Farscape, Stargate SG-1, Stargate Atlantis, The IT Crowd, The Office, Reno 911, CSI, CSI Miami, CSI New York, 24, The Big Bang Theory, Desperate Housewives, Private Practice, Lipstick Jungle, NipTuck, Bones, Supernatural, Smallville, Gossip Girl, One Tree Hill, How I Met Your Mother, Grey's Anatomy, The Mentalist, South Park, The Simpsons, Brothers and Sisters, Criminal Minds, The Shield, The Unit, Dollhouse, Law and Order, The West Wing, Friends, Married with Children, ER, Ghost Whisperer, The Gilmore Girls, Dexter, Charmed, Rescue Me, The Tudors, Cold Case, My Name is Earl, Buffy the Vampire Slayer, Angel, The X-Files, Futurama, Northern Exposure, Superman, Sliders és Quantum Leap sorozatokat jóhiszeműen töltöttem le, abban a téves tudatban, hogy ezek valójában a sorozatokat népszerűsítő PR anyagok. Jóhiszeműen, ami persze nem mentség.
Ettől függetlenül természetesen a figyelmetlenség az én hibám, s még egyszer elnézést kérek érte.

Továbbá elnézést, hogy az ArtisJus holdudvarába tartozó magyar film- vagy zeneművészeti alkotásokat nem warezoltam. Ebben az ízlésem a hibás, meg a spamszűrőm.

Sajnálom. Őszintén meg akarok javulni.

yupi 2009.04.23. 21:19:46

Lasombra

Király!

Rá Dios 2009.04.23. 21:22:41

@Dövan: De igen, ellop valamit aki letölt. Ahogy amikor ygerekkoromban elloptam valamit, amikor a szabadtéri moziba lopodztam be. Nem halálos, de az volt. És hát nem iparszerűen csináltam, mint a mai letöltők.

Lord_Cica (törölt) 2009.04.23. 21:24:57

@Lasombra: a 4400-at le se töltötted (jóhiszeműen)? azonnal pótolni!

Lasombra 2009.04.23. 21:31:50

@Lord_Cica: te most ráutaló magatartasz egy expressis verbis felbújtás tényállásának kimerítésére (jóhiszeműen)? :D

Kajmós Orrú Totojmász 2009.04.23. 21:38:24

@Lasombra: szégyejjed magad, te nemzetidegen idegenszívű imperalista bérenc!

Neked a Szomszédok meg a Kszéniláz smafu?

Ezér lopom én a napot meg ki tuggya mimindent lóhalálába? Hát már sohasenem tudok versenyt lopni ezzel a rohanó világgal???

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.04.23. 21:41:08

Na jól van B+ gennyrágó jogvédők xDDDD

index.hu/tech/jog/2009/04/23/uj_targyalast_ker_a_pirate_bay/


"Váratlan fordulat az évtized kalózperében: a Pirate Bay üzemeltetőit börtönbüntetésre ítélő bíróról kiderült, hogy több, a vád képviselői között felsorakozó szerzői jogi szervezetnek is tagja. A védelem érdekütközésre hivatkozik, és új tárgyalást kér, pártatlan bíróval."


Miután felmentik őket, Jeszenszky Zsóti megint verheti majd a kukiját egy másik lapból lopott cikkel, de várom már, Istenem! :o)

indapass90210 2009.04.23. 21:49:35

@Rá Dios: Akkor sem lehet rámondani, hogy lopás. A törvény is másként rendelkezik róla, tehát ha oly szívesen hivatkoznak a jogvédők a törvényre, akkor ne hívják lopásnak, mert a törvény nem lopásként definiálja. Tolvajnak nevezni a letöltőket egyszerű rágalmazás...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.04.23. 22:01:45

@Jeszenszky Zsolt:

Zsolt, én kurvára nem tudom, hogy mivel foglalkozol, meg hogy ki a fasz is vagy valójában, meg sem te, sem az egész cirkusz nem érdekel, de ezt a félmondatot

"...az általános bloggerszínvonalra szállt alá..."

minden blogger nevében kikérem magamnak.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.04.23. 22:11:33

@Jeszenszky Zsolt: Semmi probléma, Zsóti, köszönjük az elnézés kérést. Légyszíves nyiss ajtót a rendőröknek, akik lefoglalják a számítógépedet, majd fél év múlva visszakapod. Vár rád az egy év börtön, szépen leápolják a konzervatív segglikadat.

antonius_block 2009.04.23. 22:28:45

sírva röhögök. komikat olvasni szilynél priceless.

BushDoctor 2009.04.23. 22:30:24

A "pirate-odalom" visszavág Zsolti xD

Árpi 2009.04.23. 22:30:55

@Jeszenszky Zsolt:
"Sajnos számomra is csak ma reggel derült ki, hogy a kapott anyag nem egy hivatalos, nemzetközi szervezetünktől származó írás volt"
Ja, az más. Mert ugye nem mindegy, kinek a szövege alá írom a saját nevem.

Az a legsúlyosabb, hogy nem a lopás tényéért kér elnézést, hanem hogy úgy gondolta, mástól lopott, nem attól, akitől... Szerintem pedig a lopásban nem az a lényeg, hogy kitől, hanem hogy lopás.

De legalább így már értem, hogy miért nem okoz egyes magyarországi jogvédőknek lelkiismeretfurdalást, ha a saját szellemi tulajdonom felírására vett adathordozó után pénzt vesznek el tőlem erőszakkal (ami viszont ráadásul már nem is lopás, hanem rablás).

BushDoctor 2009.04.23. 22:32:37

Na a di ZSÉ paplan , ötvös, nyálbinszki meg a többi zsé kategóriés sztár di ZSÉ mit szól majd ehez a blamázshoz Zsola ?
Rohatttt bloggerek xD

I'll be Beck! 2009.04.23. 22:37:27

Az én kedvenc sorozatom a Hustle. Jeszi többet nézné, okulna.

2009.04.23. 23:01:42

@Dövan: helyes, igazad van..:)

minifik 2009.04.23. 23:08:47

jeszenszki gézának lenni ősi román szokás

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.04.23. 23:29:48

Mi a helyzet, Zsolt, Uj Péter tényleg felbujtó és bűnpártoló volt-e, vagy hozzácsaphatjuk a jellemrajzodhoz a rágalmazást is?

lyoker · http://dagonya.hu 2009.04.24. 00:20:04

index vs origo vitában:
azt.hu/!/indexvsorigo.html

balage_81 (törölt) 2009.04.24. 00:47:14

Bede készített vele egy villáminterjút:)

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.04.24. 00:47:55

Kedves Jeszenszky Zsolt

Ha van benned még egy ici pici fikarcnyi becsület amit kétlek ezek után akkor azonnali hatállyal le kellene mondanod minden pozicódról a jogvédő szervezetedben és utána elhúzni a jó büdösbe ahol még nem ismernek. Ezek után neked ebben az országban már nem Jeszenszky Zsolt a neved, hanem Kissolj Tolvaj!

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.04.24. 01:18:09

Pontosítanék. Nem Kissolj Tolvaj hanem Kussolj Tolvaj.

BKV reszelő 2009.04.24. 04:57:49

@Jeszenszky Zsolt: Sajnos én is rendszeresen benézem a filmek és zenék eredetét, ezért például a filmek elején a lopással gyanusító részt levágva másolom azokat tovább. Ez természetesen nem szándékos és minden érintettől elnézést kérek, valamint köszönöm. Az, hogy az asva, bsa és a többi ebből rosszindulatú tolvajozást csinál, az nem az én hibám, nem engem minősít és ebben a továbbiakban sem kívánok részt vállalni ! Ezzel részemről az ügy le is van zárva. Viszonthallásra, jogos a taps !

BKV reszelő 2009.04.24. 05:05:09

@Rá Dios: A mai letöltők teljesen legálisak. Amit letöltenek, szépen kiírják egy CD-re vagy DVD-re, melynek ára magában foglalja a jogdíjat. Már a merevlemez, amin átmenetileg tárolják az adatot, az is, azaz egy adathalmaz jogdíját többszörösen fizetik ki. Ami elmarad, az a semmittevő kiadók haszna, akik semmi mást nem csinálnak, mint letöltik, majd cd-re illetve dvd-re írva szemtelen mértékű extraprofittal adják tovább. Én itt nem látok lopást, hacsak a kiadók oldalán nincs ilyesmi.

grigorij (törölt) 2009.04.24. 06:08:41

Nincs itt semmi gond!

A hazai zenészek az Artisjus társadalmi szervezet segítségével hosszú évek óta MEGLOPJA más jogtulajdonoskat!!!

A zenészek több mint t1z milliárdot oszthattak szét legutóbb, aminek csak a kisebb része származik olyan adathordozók utáni jogdíjból, amit a átlagemberek, a feltételezett torrentezők, a feltételezett zenehallgatók vásároltak!

Az itthon eladott adathordozók többségét ugyanis cégek, vállalatok, állami szervezetek, mérnökök, orvosok, szoftverfejlesztők, ügyvédi irodák stb. vásárolják/ták/, akik bizonyíthatóan a SAJÁT SZELLEMI ÉRTÉKEIKET rögzítik ezeken az eszközökön!!!!

Ha tehát adójellegű elvonás lenne, hát na bummm, mivel ezek elszámolhatják a költségeiket!!!

De ez az elvonás nem adójellegű, hanem egy magán gittegylethez kerül és egy szűk réteg magánigényeit elégíti ki!!!

Szeretném, ha a Jeszenkszky Úr - akiről fogalmam sin mit csinált az életben - megindokolná, hogy milyen alapon vesz egy magyar zenész mondjuk mozijegyet egy bekegyzett szoftverfejlesztő cég szellemi tulajdonából????

Nem jogilag, hiszen azt Bródyék az SZDSZ-en keresztül anno kilobbizták maguknak, hanem ERKÖLCSILEG???

Egy tolvaj igat a torrentezőkre???

BKV reszelő 2009.04.24. 06:16:53

Ez a bródy mit csinált az elmúlt húsz évben azon kívül, hogy megöregedett és vén zsidó lett ?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.24. 06:55:20

Fincsi a rosszindulat az egészben.

A mail váltásból egyértelműen kiderül, hogy az IFPI embere félreértésnek tartja az egészet, elítélésről egy szó sem esik, de hát az igazság harcosa megengedheti, hogy csúsztasson és persze ezt a címben is odahazudhassa a pofánkba.

Mindegy ide úgyis csak véletlenül szoktam tévedni, és mint legtöbbször most sem csalódtam a "színvonalban".

rexter 2009.04.24. 07:08:09

Jeszenszky bazeg, ilyen nevvel, ahhh. Nem vagy te nagyon ostoba ember, hogy ellopsz egy ostoba cikket ami elvileg a lopasrol szol es azt a sajat neved alatt futtatod?
Egyebkent erdeklodnek, hogy mennyi penzt lehet evvel a jogvedessel keresni? Ha pl. veszek egy Pendriveot, amin van josok artisdzsuz jogdij, akkor te abbol mennyi penzt kapsz?
Szerintem szegyeld magad.

yanchi345 2009.04.24. 07:46:07

@Jeszenszky Zsolt: "A tévedés az én hibám, s ebben a hiszemben írtam az eredeti anyagot, sajtóközleményként a szervezet nevében", de nem, kedves Zsolt, nem a szervezet nevét írtad alá, hanem a sajátodat, ha ez nem tűnt volna fel.
Erre bizony kulturált (polgári) körökben minimum annyit illik, mondani, hogy elnézést, ez pont az a hiba volt, ami ellen mások esetében annyira küzdök, ezért lemondok (talán ismerős a szálka-gerenda esete). A szerzői jog megsértése egy szerzői jogokkal foglalkozó embernél nem bocsánatos bűn, mert nevetségessé teszi az illető tevékenységét.
Ez után nekiállni sértődöttet játszani a leleplező személyét, meg a kommentelőket illetően, na ez az, ami még mélyebbre vezet. És az, hogy az IFPI embere "félreértésnek" nevezi a helyzetet, nem más, mint az illető udvariassága és tapintatossága (diplomatikus fogalmazása), amit Ön, kedves Zsolt, persze nem érthet.

yanchi345 2009.04.24. 07:49:00

@BKV reszelő: Pl. csináltak egy fergeteges Fonográf-koncertet, hogy mást ne említsek. Szörényiékkel, Tolcsvayval, nagyon jó volt.

laserjet 2009.04.24. 07:54:33

Jeszenszky Zsolt apja egy igazi korrekt úriember, olyan amelyből manapság kevés van. Aki mást állít, hazudik.Ám a fia a bokája száráig sem ér fel.
DJ céh szervezés, Mahasz nagyfőnök, Lánchíd Rádió zenei szerkesztés, Pirate Bay gyalázás lopott cikkel. Csak a éppen a jövő nemzedék ellen küzd állandóan, rombolva a következő fidesz bázist.
Ez az ember többet árt a Fidesznek, és a haladó jobboldalnak, mint száz Mikola.
Könyörgöm valaki állítsa már le.
Lehet hogy kormányügynök??

Mózsi bá (törölt) 2009.04.24. 07:56:06

Na egy picit nézzük innen a dolgot: Nagy Mötley Crüe rajongó vagyok már vagy 25 éve, korai lemezeiket annak rendje és módja szerint megvásároltam bakeliten... Hol volt még 84-ben cd (természetesen volt, csak mind a lejátszó, mind a zenei anyag elérhetetlen egy csóró középiskolásnak és szüleinek. Viszonylag ritkán jártunk Bécsiába)!
Na, pár éve gondoltam egy merészet. Berippelem én ezeket a bakeliteket, hogy "más zenei adathordozón" is hallgathassam azt, ami után vásárláskor kifizettem a szerzői jogdíjat. Aztán ugyebár kifizettem a "más" adathordozó után járó jogdíjat egyszer a memoriakártya, egyszer pedig a cd után.
Aztán mégis úgy döntöttem, hogy mivel a magáncélú letöltés megosztás ill. visszaosztás nélkül legális, inkább letöltöm ezen anyagokat. Egyszerűbb ígya... Namost. Vásároltam cd-ket, aminek az árában benne van a rablódíj.
Nem tudom Zsoltnak pontosan mi a pozíciója e "jogvédő" cégnél, de megkérem rá, mutassa be a Mötley Crüe számlájára történt átutalás dokumentumait, melynek összegét én fizettem ki s zenekarnak, mikor megvásároltam a matricás cd-t.
Aztán pedig tegyük végre rendbe a dolgot.
A magáncélú letöltés házi használatra (zene, film, nem jogvédett anyag )e pillanatban teljes mértékben legális, aki mást állít, az hazudik.
Zsoltitól egy kis idézet: "bizonyára ti is mindig csak jóhiszeműen töltötök le az illegális oldalakról..."
Azt, hogy egy oldal legális, illetve illegális e, a szerver fizikai helye mutatja. Ha ugyanis egy olyan országban van az imént említett szerver, ahol ezek az oldalak nem minősülnek illegálisnak, vagy egyáltalán nem minősülnek semminek mert ott azt sem tudják, hogy a világon létezik szerzői jogvédelem (pölö: Szomália, Kongó stb.stb...), akkor nem illegálisak. Amennyiben esetleg Mo. terülétén vannak ilyen illegális tartalommal rendelkező oldalak, akkor kérem, Te mint jogvédő, azonnal lépj fel ellenük, tégy feljelentéseket és (mivel a mi pénzünkből élsz) az eredményekről folyamatosan tájékoztass minket. Ez is a munkádhoz tartozik, innen utasítunk rá, hogy a munkád végezd jól. Így elérhetjük azt az állapotot, hogy csak olyan országban legyenek itt illegálisnak minősülő oldalak, ahol ott nem illegálisak, tehát teljesen törvényesen működnek. Ezen optimális esetben semmiféle jogsértés nem történik. Köszönjük.
És még valami: ez a matricás dolog ki fog fulladni, mert berágatjátok azokat, akikkel szemben alázatot kellene mutatnotok, hisz belőlük éltek. Ugyanis akik eddig itt vásárolták a matricás cd-ket, ezután nem itt fogják vásárolni, hanem ott, ahol nem húzzák le őket. Pl. Szlovákia. Mivel uniós tagország vagyunk, teljesen legálisan vásárolhatunk ott írható dvd-ket, cd-ket, memóriakártyát, mp3-4 lejátszót, vinyót, bármit. Aztán azt is meg kéne végre értened, hogy nincs szükség az úgyn. munkádra, hisz nagyon sok kárt okozol a hazai zene és filmiparnak. Tudniillik élősködsz rajtuk, leveszed a sápot, miközben ez az egész működhetne jól is. Az alkotó kapja meg a pénzét. Az elősködőknek pedig nem jár semmi, hisz munkát nem végeznek.
Azok, akik itt magyarországon saját célra törvényesen letöltenek, nem követnek el jogsértést.
Te viszont loptál egy cikket.
Ki is a jogsértő?

sxymf 2009.04.24. 08:00:27

JAJ MOST LÁTOM, hogy ez a marha elküldte az összes IWIW-es ismerősének a kiváló cikkét, nagy büszkeséggel!!! Annyira szánalmas. Él hal egy kis pozitív visszajelzésért, biztos nem kap otthon. Zsoltika ügyes vagy!

Jedlik 2009.04.24. 08:37:36

Azért annyi tisztázandó, hogy Jeszenszky (Mahasz) meg az Artisjus az két külön lenyúlós banda. Artisjus a szerzői jogokat képviseli, és a jogdíjat a szerzőknek fizeti (noha nem megalapozott belső szabályok alapján osztja szét a matricás pénzt), a Mahasz meg a kiadói jogokat védi, és a jogdíjak a kiadóknak mennek.

Az örök kérdés továbbra is az persze, hogy mi van azokkal a zenékkel, amiket nem a Mahasz szárnyai alá tartozó kiadó adott ki, miért kéne ezek után a DJ-knek a Mahasz felé jogdíjat fizetni, és ha nem fizet milyen alapon razziázzák szét a pénzügyőrök a buliját.

Mindegy, az a lényeg, hogy DJ Szopósszájú és DJ Szopjonle jól megél ebből a mókából, félállású didzsék meg ne rontsák a levegőt mer nem marad fellépési lehetőség spigibojnak és akkor munkanélküli lesz meg éhenhal és ez mindenkinek nagyon rossz lenne. Közben hátha Zsoltinak sikerül valami korrektebb kormánymelót kilobbizni majd a fidesz ideje alatt. Úgyis hiány van már a politikában az ilyen rendkívül hiteles személyekből, mint Zsolti.

Jedlik 2009.04.24. 08:39:12

Amúgy meg véletlenül nem az Index felelőssége ha valami szart megjelentet?

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.04.24. 08:59:23

@Jedlik: Ne felejtsd el, hogy az Artisjust mellett van egy sokkal görényebb szervezet, nevezetesen a ProArt, ami Jeszenszky kedvenc homokozója.

sxymf 2009.04.24. 09:32:51

Szily! Kellene egy MAHASZ álláspont! Hm??

Orizatriznyák 2009.04.24. 09:43:15

Ez az ember számomra teljesen értéktelen életet él, folyamatosan a fontosság álcája mögé bújva. Hiszi, hogy ő számít bármit is bárhol. Az ő értékítélete kimerül a szilikonos macákban és méregdrága bulikban, hobbikban. A feltett képei és azok címei tökéletes képet adnak róla: folyamatosan azt igyekszik bebizonyítani mindenkinek, hogy ő számít, hogy értékes és fontos. Pont azért szánni való, mert szörnyen kapar az elismerésért.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.04.24. 09:49:11

tiltakozzunk a nem-kereskedelmi felhasználás jogdíjsarcolása ellen!
www.indy.media.hu/node/11992

GEORGIA 2009.04.24. 09:49:53

Hát Jeszi, tökéletes bűntény nincs.
Nagyon úgy néz ki, elcsúsztál egy banánhéjon.
Mindig mondtam, hogy ne lopj szellemi terméket, de látom, hiába voltam érted szigorú.

terrybenedict 2009.04.24. 09:58:33

Nem tudom, írjak-e ide valamit, szerintem már minden ki lett vesézve.
Max annyit írok, amit megírtam az Artisjusnak is email-ben, hogy a sok okos ötletük miatt, a sarki számítógépüzlet elvesztett egy vásárlót személyemben, mert ezentúl bolykottálni fogom a ZSIRÁFos cuccokat, sőt, az sem fog zavarni, ha a külhonból beszerzett cucc esetleg drágább lesz.
Felháborító és vérlázító, hogy a munkám továbbításához szükséges médiumra jogdíjat fizettetnek. Pedig köze sincs sem filmhez, sem zenéhez, sem egyéb jogdíjhoz kötött termékhez.
Ilyenformán, az általam ki(nem)fizetett jogdíjból nekem is részesülnöm kellene.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2009.04.24. 10:08:13

@terrybenedict: másrészt az is tragédia, hogy az ilyen rablóhadjáratokat az a szervezet végzi, aki elvileg a művészek érdekeit képviseli. hol áll nekünk érdekünkben, hogy a vincseszteradót az LGT ex-tagjai elpiálják, minket meg jogosan felelősnek tarthasson a megvágott lakosság?

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.04.24. 10:08:40

Jeszenszky Zsolt elég sok cikket megjelenetett a saját neve alatt eddig. Uána kellene nézni, hogy hányat lopott ebből ugyanúgy mint a Pirate Bay elleni cikkét. Ha egyszer lebukott már egy ilyen akcióval, akkor ugye más alkalmakkal is elkövethette ezt, ennek utána lehetne járni.

Szerintem érdemes lenne feljelentést tenni Jeszenszky Zsolt ellen lopás miatt, illetve jó lenne beperelni őt ugyanezért, csak egy tökös ügyvéd kellene aki felvállalná ezt a pert ez a tolvaj ellen.
Az alkotmánybírósághoz kell továbbá fordulni a matricás és egyébb jogdílyas lehúzós rendelkezések miatt mert azok olyan adathordozó vásárlókat is büntetnek akik nem zene meg film tárolására használják az adathordozójukat. Az alkotmánybíróságnak ki kell mondania, hogy ezek a rendelkezések alkotmányellenesek! Azaz a fenti jogvédő szervezetek hivatalból lopnak!

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.04.24. 10:22:39

Zsolti karrierje új fordulatot vesz majd a 2010-es választások után. Majd csak figyeljetek!

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.04.24. 10:30:24

Bár voltak idők, amikor még nem volt ekkora Fidesz-fan:
1994. tavaszán, még az országgyûlési választások elõtt, beszélgettem a külügyminiszter fiával – Jeszenszky Zsolttal –, aki a lexikonok száraz tényeinél életszerûbben avatott bele a család: Antall József és Jeszenszky Géza életébe.

„– 1990 elõtt úgy éltünk, mint az értelmiségi családok általában. Nem éheztünk, nem nélkülöztünk, nem szenvedtünk hiányt semmiben. Telkünk, nyaralónk akkor sem volt, jelenleg sincs. Mi, a család, nem voltunk üldözöttek és nem voltunk ellenállók a régi rendszerben. – 1984 és 1986 között apám vendégtanárként két évig az Egyesült Államokban dolgozott, de ha éppen itthon éltünk, akkor is egy-egy hetet Ausztriában, Szlovákiában töltöttünk sí-táborokban, hosszú éveken át ezek a programok jelentették a család pihenését. Azt hiszem nem voltunk gazdagok – igaz, szegények sem – apám a Közgázon tanított, anyám az Országos Széchenyi Könyvtárban dolgozott, fizetéseik bõven fedezték a kiadásainkat.

Persze, pletykákat mostanában is lehet hallani arról, hogy apám az egyetemen valamiféle fontos állampárti funkciót töltött volna be, de azt hiszem, ezek a híresztelések többnyire nem igazak. – Én magam a régi rendszerben sohasem éreztem üldöztetést, és ugyanezt mondhatom el a családunk mind a négy tagjáról is. Apámnak talán volt ilyen élménye – közjátéknak is nevezhetjük – középiskolás korában. A hatvanas évek elején néma tüntetést rendeztek az iskolában, a folyosón… Két éven át, ezt követõen, senkit sem vettek fel osztályukból az egyetemre. Apám az érettségi után szennyvíztisztítóként dolgozott – de mártír, ellenálló, az nem volt. A középiskolás története nem jelenthet bizonyítványt számára. Ezt sokan megtették akkoriban.
A néhai miniszterelnök: Antall József (anyámnak a nagybátyja), a néhai kormányfõ édesanyja: az én dédnagymamám volt, õ is elhunyt.

A hallgatagnak tûnt miniszterelnök a magánéletben rettentõen jópofa volt, az egyik oldaláról a másikra dõlt az, aki hallgatta. Jó bemondásai voltak, szellemesen, kötetlenül beszélgetett mindenféle témáról, kiváló és értelmes embernek ismertem. Miután miniszterelnök lett, a nagyobb ünnepek, együttünneplések jelentõsen megritkultak. 1990 után gyakorlatilag megszûntünk klasszikus értelemben vett család lenni…
A politikai életünk egyéb szereplõit is figyelve, sokról nincs jó véleményem.
Göncz Árpád a sajtónak köszönheti a róla kialakult jó képet, de szerintem közhely- és frázispufogtató, Torgyán József dr. abszolút demagóg, Csurka István, ahogy én megismertem, belsõ bizonytalanságban szenved, ezért harsányan fejezi ki magát – ráerõlteti másokra a véleményét. A Fidesz olyan fiatalok gyülekezete, akik a V betûre formált ujjaikon kívül még semmit sem mutattak fel, vezetõik nagy részében apáik vére folyik – amúgy politikai értelemben is…”
Forrás: www.prherald.hu/cikk2.php?idc=20080917-212903&id2=elso&idl=

terrybenedict 2009.04.24. 10:45:30

Persze, lehet, hogy indítani próbálgatja politikai karrierjét, de talán a 21. század emberét nem azzal lehet megnyerni, hogy letolvajozza az internetezőt, fizettetni akar azokkal, akik még tébét sem fizetnek, mert max másodállásban dj-k.
Ott rontja el, hogy mire politikai karrierje felfelé ívelne, addigra már a mostani tizen-huszonévesek lesznek a tudatos szavazók, és nem nagyon fognak olyanra szavazni, aki pár éve letolvajozta őket.

A másik dolog meg az, hogy a név nem minden. Nem feltétlenül pozitív dolog, édesapánk sikeres(?) pályafutását követnünk. Lásd Belmondo-k, Jacques Villeneuve-k vagy Schumacher-ék, igaz ők testvérek. Általában nagyszülőkre hasonlítunk inkább, mint a szülőkre.

Plusz:
A Jeszenszky név nem biztos, hogy mindenkiben pozitívumként él. Sőt.
Egy nem túl sikeres politikus fia is belép a politikába???? Mi ez?? Ki kellene hagyni egy generásciót, és akkor talán.
Ezt egy kicsit a Bokros-féle reaktiválásra hasonlítom. Annyira azért régen nem volt, hogy az embereknek már csak romantikus emlékeik lennének felőle/felőlük.

terrybenedict 2009.04.24. 10:46:53

És miért nem lehet már befejezni az iwiw karbantartását reggel óta!!!!!!!!!!!

j.G. 2009.04.24. 11:26:54

Kedves Kommentelők!

Ma átjött a gyerek megbeszélni az elmúlt napok eseményeit.
Úgy érzem sok mindent sikerült tisztáznunk.
Nagyon őszintén megnyílt ez a szeleburdi lurkó, ilyen nyitottnak tizennégy éves kora óta nem láttam.
Akkor rajtakaptam egy Parabola magazinnal a wc-ben, miközben húzgálta azt az izét ott lent. Akkor és most is nagyon nyitott volt, mint egy nyitott könyv egy apa számára.
Elmondta nekem ami a szívét nyomja.
Tulajdonképpen egy kicsit olyan voltunk mint a pap és a gyóntatója: tiszta szívvel mondta el a vétkeit.
Megbeszéltük azt, hogy ez így nem mehet tovább, felmond és elnézést kér mindenkitől.
Ma, de legkésőbb hétfőn, már egy sajtó tájékoztatón fogja bejelenteni a lemondását.

Nekem ígéretet tett arra is, hogy amit a Mahasz maffiával összelopott,visszafizeti.

Javaslatomra nem az egészet csak egy részét.. hiszen 2 unokám is van, meg hát most fizetett be egy új Audira. A nemrégen megvásárolt rózsadombi ház fent tartása sem olcsó mulatság.
Én javasoltam neki, ne az egészet adja vissza, tartson meg belőle egy keveset, nem fog senkinek feltűnni.

A tegnap általam vásárolt 12db Mahasz matricát távozása előtt ráragasztgattam a homlokára.
így most már mindenkinek világos, hogy ugyan lopott anyag, de már legalizáltuk.
Sajnos elég rossz idegállapotban van a gyerek, úgy érzi Őt már senki sem szereti, barátai politikus társai elfordultak tőle,pl.Nyitrai képviselő is ígéretet tett arra, hogy megvédik a fiamat a nemtelen támadásoktól, de ez nem történt meg.
Az általuk felajánlott a választások utáni államtitkári állásra sem számíthat már.
Kire számíthat ilyenkor egy gyermek?
A családjára elsősorban ha már barátai nincsenek.
Én megbocsájtottam neki, bocsássanak meg Önök is akiket megsértett vagy vegzált, lenézett, vagy feljelentett.

Higgyék el meg tud változni, hiszen Ő egy hazaszerető kultúracsináló s ha bár sokak nem hiszik róla: férfi!
Férfi aki le tudja vonni a következtetéseket, fel meri vállalni a következményeit.

Üdvözlettel

J.G.

DJ BOBO 2009.04.24. 12:17:08


Ezekért a képekért a Jeszi fizetett jogdíjat?

Az Iwiw oldaláról a kedvencei:

iwiw.hu/pages/image/imagedata.jsp?imageID=26275671&userID=46677

TH 2009.04.24. 13:47:00

@DJ BOBO: :))
de milyen kis humoros adatlapja van:
"Állatok: az alsónasztrómban egy tasmán ördög"

eldiablomismo 2009.04.24. 13:59:06

Kedves Szily Úr!
Maga ez ritka nagy getzi! Minden elismerésem, csak így tovább! :D
Jeszenszky és jog(?)védő(?) maffia monnyon le.

eldiablomismo 2009.04.24. 14:02:04

Bocsánat, nem Maga, hanem Ön!

Pajtás 2009.04.24. 15:00:22

tehát ha 1 mp3 tagjébe beírom a nevem, akkor én vok az előadó és jogosan használom, terjeszthetem.

yanchi345 2009.04.24. 16:33:37

@laserjet: "Jeszenszky Zsolt apja egy igazi korrekt úriember", ugye, most arról az úriemberről beszélünk, akit minisztersége alatt magánútján Nickelsdorfban záróvonalon át előzésért és gyorshajtásért megállított az osztrák csendőr, és diplomáciai botrányt csinált, ahelyett, hogy csendben fizetett volna? És szintén külügyminiszterként a (ha jól emlékszem) török hatóságok egy tárgyalásra szívességből engedték be, mert otthon hagyta az útlevelét? Lehet, hogy azóta valóban úriember lett, nem vitatom... persze a fentebb tárgyalt lopás, amit Jeszenszky Zsolt követett el, édesapjától teljesen független. De a mentalitás hasonló, mint amit miniszterként tőle láthattunk.

Anyád lóháton 2009.05.13. 17:06:33

Ez a Jeszenszky egy két lábon járó szánalom. Egy inkompetens önelégült bohóc, aki állandóan próbálkozik mindenféle vérlázító baromsággal, de mindíg magát és a kalapja alá gyűlt hátulkulcsos cintányéros bohócokat égeti le.

monkeybus 2010.03.27. 17:49:02

@yanchi345: Jeszenszky Géza egy igazi korrekt úriember. Mindig is az volt, és aki mást állít, az vagy nem ismeri, vagy nem tudja mi az, hogy korrekt, vagy azt, hogy úriember. Az ellenkezőjét állítani róla pusztán szánalmas rosszindulat és butaság manifesztumaként lehetséges. Nagyszerű tanár és nagyszerű ember, és mint minden ember sem ő sem senki más, aki embernek nevezi magát nem hibátlan. Zsolt gyerekről meg csak annyit, szeretném, ha nekem ilyen karakán talpraesett fiam lehetne. Persze ezért sokat kellett volna tennem egykor.

Neonknight 2010.07.06. 11:19:12

@Rá Dios: A letöltést az üres adathordozón lévő Artisjus matricával legalizálták. Csak ugye a befolyt pénz nem a rá érdemes művészekhez jut el, mert azokat kizárták a médiából. A playback-es táncos-komikusok, akiket éjjel-nappal játszik a rádió, meg a Presser-félék, na nekik jut belőle.

yvsmad 2010.07.12. 17:49:01

@Neonknight: Sajnos továbbra sem legális. Hiába fizetted meg a matricával a jogdíjat, az ilyen adathordozóra továbbra sem vehetsz fel nem jogtiszta anyagot. Tehát a lehúzott pénzért nem kapsz semmit cserébe.

Bögrecast · http://www.bogrecast.hu 2010.12.08. 18:16:33

Ha valaki “ellen-szövetséget” akar létrehozni, a saját lelkiismeretével kellene elszámolnia – Jeszenszky Zsolt interjú bogrecast.hu/jeszenszky-zsolt-interju/
süti beállítások módosítása